המתח בשיאו: המכרז לשני מפעילים סלולריים חצה את רף 500 מיליון השקלים

המכרז החל בשעה עשר בבוקר, עם הצעות של 100 מיליון שקלים, ובכל עשר דקות התאפשר למציעים לשפר את הצעתם ב-5 מיליון שקלים ● בשעות הערב התחרו שלוש קבוצות על המכרז: הקבוצה הצרפתית בראשותו של מיכאל גולן, מירס בראשות פטריק דרהי, ואקספון 018 בראשות חזי בצלאל ● סלקט תקשורת בראשות מייקל גלפנד, חדלה מלהציע הצעות ובכך פרשה למעשה מההתמודדות ● ההערכה כעת היא שהמכרז יימשך עד חצות ואולי אף יתחדש מחר (ד') בבוקר

טענתם של מנהלי שלוש חברות הסלולר הקיימות, לפיהן השוק רווי ומי שייכנס – יפסיד, כנראה אינה עומדת במבחן: במכרז לרישיון משולב למתן שירותי רדיו טלפון נייד בשיטה התאית (רט"ן) בישראל, בו משתתפות ארבע קבוצות, הגיע התשלום לרצועת תדרים עבור המפעילים ליותר מ-500 מיליון שקלים, נכון למועד סגירת הגיליון, בשעות הערב (ג').

המכרז החל בשעה עשר בבוקר, עם הצעות של 100 מיליון שקלים, ובכל עשר דקות התאפשר למציעים לשפר את הצעתם ב-5 מיליון שקלים. בשעות הערב התחרו שלוש קבוצות על המכרז: הקבוצה הצרפתית בראשותו של מיכאל גולן, מירס בראשות פטריק דרהי, ואקספון 018 בראשות חזי בצלאל. סלקט תקשורת בראשות מייקל גלפנד, חדלה מלהציע הצעות ובכך פרשה למעשה מההתמודדות.

ההערכה כעת היא שהמכרז יימשך עד חצות ואולי אף יתחדש מחר (ד') בבוקר.

כזכור, משרד התקשורת הוציא הקלות לחברות המשתתפות במכרז, לפיהן הן יוכלו להתחיל כמפעילות וירטואליות על הציוד של המפעילות הקיימות, ובהדרגה להקים אנטנות. גם מירס, אם תזכה, תידרש לתגבר משמעותית את התשתית שלה כדי לעבור לדור השלישי.

משה כחלון, שר התקשורת, אמר בטרם החל המכרז כי "כך תגיע לסיומה הרפורמה בשוק התקשורת שמטרתה הגברת התחרות בענף הסלולר. הרפורמה שהחלה לפני כשנה וחצי עם הכנסת מפעילים וירטואלים, והמשיכה עם  הסרת חסמי מעבר כמו ביטול קנסות היציאה והורדת דמי הקישורית בתחילת השנה הנוכחית, תגיע לשיאה עם הכנסת  מפעילים חדשים לשוק הסלולר". השר הוסיף, כי "תוצאות המכרז צפויות לשנות את ענף הסלולר בישראל, שוק תחרותי יותר יוביל  להוזלת מחירים בעשרות אחוזים, שיפור השירות המוצע לצרכנים וכמובן חידוש וקידמה טכנולוגית. זו הפעם הראשונה מאז 2001 שמתנהל מכרז המאפשר הענקת רישיון למפעילים סלולרים חדשים בישראל".

כזכור, משרד התקשורת פרסם לפני מספר חודשים מכרז בישראל רישיון משולב למתן שירותי רדיו טלפון נייד בשיטה התאית (רט"ן) בישראל – הרחבת רישיון קיים והענקת רישיון חדש. למכרז ניגשו גופים שונים שעברו את תנאי המכרז לשתי רצועות תדרים,  והזוכים בו יהיו מפעילים סלולרים חדשים בישראל. למכרז ניגשו גופים שונים שעברו את תנאי הסף כגון: הון עצמי, היקף הכנסות, הגשת תוכניות הנדסיות ועסקיות, ועוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים