מתכנת לשעבר בגולדמן זקס נשפט לשמונה שנות מאסר על גניבת קוד

סרגיי אלייניקוב הורשע בכך שהעתיק את הקוד של מערכת הסחר והסיר אותו ממחשבי גולדמן זקס לפני שעבר לעבוד בחברת Teza Technologies, שעוסקת גם היא במסחר ממוחשב ומהיר תגובה בניירות ערך ● הוא אמנם התנצל, אולם בית המשפט לא ראה בכך הבעת חרטה כנה ואמיתית או הכרה באחריות על העבירות שביצע

מתכנת מחשבים לשעבר בקבוצת גולדמן זקס (Goldman Sachs) בוול-סטריט נידון בסוף השבוע לשמונה שנות מאסר בגין גניבה של קוד סודי ממערכת יקרת ערך של הבנק למסחר ממוחשב ומהיר תגובה בניירות ערך.

המתכנת, סרגיי אלייניקוב, בן 41, נעצר ביולי 2009 על ידי ה-FBI. הוא הואשם, כי העתיק את הקוד של מערכת הסחר והסיר אותו ממחשבי גולדמן זקס לפני שעבר לעבוד בחברת Teza Technologies, שעוסקת גם היא במסחר ממוחשב ומהיר תגובה בניירות ערך.

ב-10 בדצמבר, בתום משפט שנמשך שבועיים בפני חבר מושבעים בבית המשפט הפדרלי במנהטן, הורשע אליי ניקוב בגניבה של סודות מסחריים ובהעברה של רכוש גנוב בין מדינות בארצות הברית.

התחרות בענף המסחר ממוחשב ומהיר התגובה בניירות ערך הולכת וגוברת, כאשר קוד התוכנה שמאפשר לבצע פעולות בניירות ערך תוך שברירי שנייה נחשב לסודי ביותר.

"אני מביע חרטה מלאה על המעשה המטופש שעשיתי בכך שהורדתי מידע", אמר אלייניקוב, יליד רוסיה ואב לשלושה, לפני מתן גזר הדין. "חלק מהמידע היה קניינה של גולדמן זקס. לא התכוונתי לגרום לגולדמן זקס, או למי מעובדי הבנק, שום נזק".

למרות זאת, השופטת דניז קוט לא ראתה במילותיו של אלייניקוב הבעת חרטה כנה ואמיתית או הכרה באחריות על העבירות שביצע, ושלחה אותו לכלא לתקופה של 97 חודשים. תקופת המאסר שנגזרה עליו נמצאת בטווח שביקשו התובעים – שמונה עד עשר שנות מאסר. כן נגזר על אלייניקוב לשלם קנס בסכום של 12,500 דולרים.

פרקליטו של אלייניקוב, קווין מרינו, ביקש בתחילה לקבוע למרשו תקופת מבחן, אך בסוף השבוע הוא טען בבית המשפט, כי תקופת מאסר של שנתיים תהיה עונש הולם למה שכינה "טעות טיפשית, טרגית, איומה ונוראה".

אלייניקוב רשאי להגיש ערעור על העונש, ולטענת פרקליטיו – מדובר בכלל בתיק אזרחי ולא בעבירה פלילית.

התובע, ג'וזף פצ'יפונטי, אמר שהקוד הגנוב היה כרטיס כניסה שאפשר לאלייניקוב לזכות במשרה בחברת Teza Technologies "על מגש של כסף" – משרה שבה עמד להרוויח "מיליוני דולרים" יותר מאשר בגולדמן זקס. לדברי פצ'יפונטי, תכנן אלייניקוב את המעשה במשך חודשים רבים, ובסופו של דבר העביר חצי מיליון שורות קוד משרת של גולדמן זקס לשרת חיצוני.

השופטת סירבה לבקשה לשחרר את אלייניקוב בערבות, שכן הוא בעל אזרחות כפולה – רוסית ואמריקנית – ועלה חשש שיימלט לפני שיחל לרצות את עונש המאסר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים