חדש באורנג': ספרי ילדים אינטראקטיביים

הספרים יושקו במהדורה דיגיטלית בשילוב אנימציה, מוסיקה וצלילים ויאפשרו פעילויות אינטראקטיביות שונות ● בשלב הראשון תציע אורנג' את היישומים רק לפלטפורמת אנדרואיד - החלטה תמוהה בהתבסס על הערכות בשוק, לפיהן בחברה יש יותר משתמשי iPhone ו-iPad מאשר משתמשי אנדרואיד

אורנג' משיקה לראשונה בישראל ספרי ילדים אינטראקטיביים, בשיתוף פעולה עם חברת הסטארט-אפ Touchoo. לקוחות החברה יוכלו להוריד את הספרים מחנות ייעודית בקניון האפליקציות של החברה.

הספרים יושקו במהדורה דיגיטלית בשילוב אנימציה, מוסיקה וצלילים ויאפשרו פעילויות אינטראקטיביות שונות בעזרת לחיצות על מסך מגע, כמו דפדוף בסיפור, הזזת הדמויות והפעלת אלמנטים אינטראקטיביים נוספים. עלות הספרים תעמוד על 18.90 שקלים לכותר, אך מהחברה נמסר, כי אפשר יהיה לרכוש חבילת תוכן מוזלת בעלות של 50 שקלים, שתאפשר להוריד עד חמישה ספרים.

הספר הראשון, שיושק באפריל, הוא "מעשה בחמישה בלונים", שילווה במוסיקה של הזמר דייוויד ברוזה ויכלול את איוריה המפורסמים של אורה אייל ז"ל. בהמשך יושקו ספרים נוספים ממגוון ספרות הקלאסיקה לילדים, בהם "הבית של יעל", "תירס חם", "דירה להשכיר", "איה פלוטו", "שמוליק קיפוד" ועוד.

מאורנג' נמסר, כי בשלב הראשון הוחלט על בניית היישומים רק לפלטפורמת אנדרואיד (Android), שבה יש לה את מבחר הסמארטפונים והטאבלטים הגדול ביותר. עם זאת, מפתיע לראות שאורנג' משיקה תכנים אינטראקטיביים המותאמים למסכי מגע דווקא לפלטפורמת אנדרואיד ולא למכשירי אפל (Apple). זאת, כי על פי הערכות בשוק, לאורנג' יש נכון להיום יותר לקוחות בעלי מכשירי iPhone ו-iPad מאשר לקוחות בעלי סמארטפונים מבוססי אנדרואיד או טאבלט של סמסונג (Samsung). מפתיעה לא פחות היא העובדה שבאורנג' סירבו להגיד האם יש בחברה תוכניות להשיק את התכנים בעתיד לפלטפורמה של אפל.

אין ספק שתפקיד חשוב בהחלטה על הפלטפורמה משחק מודל חלוקת ההכנסות של אפל, שמאלץ את בעלי התכנים להתחלק איתה בהכנסות ולוותר על כ-30% מהן. בנוסף, ההליך האדמיניסטרטיבי של אישור היישומים על ידי אפל לפני העלאתם לחנות האפליקציות, מאט משמעותית את התהליך. כשרוצים להשיק שירות בזריזות, נדמה שאנדרואיד – בהיותה מערכת פתוחה, מאפשרת לעשות זאת בצורה הטובה ביותר.

יעקב קדמי, מנהל חטיבת שיווק, תוכן ומנועי צמיחה באורנג', ציין, כי "כמי שמובילה את זירת החדשנות הדיגיטלית ויוצרת שירותים אטרקטיביים לעולמות הטאבלטים והסמארטפונים, העונים לצורכי הלקוח, אורנג' מרחיבה את שירותיה לעולם ספרי הילדים האינטראקטיביים. לפני כשלושה חודשים השקנו את קניון האפליקציות הראשון בישראל, הכולל מגוון רחב של אפליקציות, וכעת אנו ממשיכים לחדש ומשיקים לראשונה ספרי ילדים, המספקים חוויה חדשנית המותאמת לדפוס השימוש העכשווי, ומאפשרים לקהל ההורים לחבר את ילדיהם לנכסי תרבות קלאסיים באריזה חדשנית הקוסמת ומותאמת לקהל הצעיר".

עומר גינור, מנכ"ל Touchoo, אמר, כי "אנחנו שמחים מאוד על ההזדמנות להציע לילדים ולהורים בישראל את החיבור בין פורמט ספר הילדים המאויר לבין עולם מסכי המגע, ומברכים את אורנג' על שיתוף הפעולה הפורה בהבאת ספרי הילדים הקלאסיים של ישראל אל המאה ה-21. סמארטפונים וטאבלטים כובשים במהירות את השוק, ובאמצעותם אפשר עכשיו להפוך את המגמה של השנים האחרונות ולהחזיר ילדים לקרוא ספרים וליהנות מהם: אם ביחד עם ההורים על הספה בסלון, בנסיעה במכונית, בטיול, או בזמן סידורים – ספרי הילדים המעודכנים האלה מציעים חלופה סוחפת ובעלת ערך לצריכת מדיה דיגיטלית".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. החלפת ספרים

    מכיוון שציבור הקוראים הולך ומתקטן מדי שנה (ואני לא אכנס לסיבות מדוע זה קורה) אנשים פחות פחות מוצאים לנכון להוציא סכום כגון 80-110 ש"ח על ספר, ככה שספרים דיגיטלים הם בהחלט פתרון לא רע. אבל מעבר לזה קמה יוזמה חדשה שממחזרת ספרים ביו הקוראים: סוויץ’-בוק הרעיון הוא פשוט - קוראים ספר ובמקום לקנות עוד ועוד פשוט מבצעים החלפת ספרים עם אנשים אחרים, בהתאם לאזור המגורים שלכם. נחמד, לא?

  2. אופיר

    יוזמה נחמדה, אם כי אני בעצמי חושב שהנטישה של עולם הספרים הפיזיים לטובת הדיגיטליים תהיה בסופו של דבר בעוכרנו - הספרים הפיזיים עוד משאירים מקום להרבה דמיון, בעוד שהמסך מלא האטרקציות מקבע את הילד לפרשנות מאוד מסוימת של הדברים. בכל מקרה, למי שיש לו עדיין ספרי ילדים רגילים שכבר סיים איתם ורוצה לרענן את המדף שלו בחינם מוזמן להצטרף לקהילת ההחלפות בפיש-א-בוק. אתר בו אפשר לרשום את הספרים שכבר סיימתם איתם ולקבל תמורתם קרדיט, עם הקרדיט הזה לקבל ספרים שאתם רוצים מאנשים בסביבה שלכם

אירועים קרובים