ארצות הברית: מספר הקוראים והיקף ההכנסות באינטרנט עולים על אלה של העיתונות המודפסת

יותר אנשים - 46% מהמשיבים - קוראים חדשות באינטרנט לפחות שלוש פעמים בשבוע, בעוד ששיעור המשיבים שציינו, כי הם קוראים חדשות בעיתונים, או באתרי אינטרנט של עיתונים, עמד על 40% בלבד ● היקף הכנסות העיתונים מפרסום ירד בארבע השנים האחרונות ב-46%

בראשונה, עלו ב-2010 מספר הקוראים והיקף ההכנסות מפרסום באינטרנט על אלה של העיתונות המודפסת – כך עולה מדו"ח State of the News Media, שפורסם במסגרת פרויקט Excellence in Journalism של Pew Research Center.

מהדו"ח עולה, כי יותר אנשים – 46% מהמשיבים – קוראים חדשות באינטרנט לפחות שלוש פעמים בשבוע, בעוד ששיעור המשיבים שציינו, כי הם קוראים חדשות בעיתונים, או באתרי אינטרנט של עיתונים, עמד על 40% בלבד.

"המעבר לאינטרנט מתנהל בקצב מואץ", אמר טום רוזנשטיל, מנהל פרויקט Excellence in Journalism. לדבריו, "האימוץ המהיר של מחשבי הלוח והטלפונים החכמים בהחלט תורם למגמה".

מהממצאים עולה, כי העיתונים נפגעו לא רק מהמיתון הכלכלי, שגרם למפרסמים לקפוץ את ידם, אלא גם מהבחירה של אנשים רבים יותר לקרוא חדשות באינטרנט – דבר שגורם למפרסמים להעביר את תקציבי הפרסום לערוצים החדשים.

ואכן, חברות שמוציאות לאור עיתונים, דוגמת Gannett, ניו-יורק טיימס (New York Times) ו-McClatchy, מדווחות על ירידות בהכנסות מפרסום. זאת, בעוד שבמדיות אחרות, דוגמת טלוויזיה, מדווחים דווקא על התאוששות בתחום זה.

הכנסות העיתונים מפרסום ירדו בארבע השנים האחרונות ב-46% והסתכמו ב-2010 ב-22.8 מיליארד דולרים, בתוספת שלושה מיליארד שמקורם בפרסום באתרי העיתונים. זאת, בעוד שההכנסות מפרסום באינטרנט הסתכמו ב-2010 ב-25.8 מיליארד דולרים, על פי נתונים של חברת המחקר eMarketer, שמצוטטים בדו"ח State of the News Media. "התחרות האמיתית של העיתונים נמצאת בפרסום בתוצאות החיפוש", נכתב בדו"ח.

עקב הירידה בהכנסות הרבו בעשור האחרון העיתונים לצמצם את מספר העובדים – ובכלל זה עורכים וכתבים. מהדו"ח עולה, כי כיום, מערכות החדשות של העיתונים קטנות בכ-30% בהשוואה להיקפן בשנת 2000.

כדי לפצות על הירידה בהכנסות, מתחילים העיתונים לגבות תשלום על גישה לאתרי האינטרנט שלהם. בניו-יורק טיימס, למשל, נערכים לגבות תשלום על חלק מהתכנים בעתיד הקרוב. אולם, שלושים העיתונים שהחלו לגבות תשלום באינטרנט כבר למדו שרק כ-1% מבין המשתמשים מגלה נכונות לשלם.

עם זאת, 23% מבין האמריקנים שהשיבו לסקר הביעו נכונות לשלם חמישה דולרים לחודש תמורת גרסה מקוונת של העיתון המקומי שלהם, אם זה יחדל להתקיים במתכונת מודפסת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים