קן אולסן, מייסד דיגיטל, הלך לעולמו

מייסד חברת המיחשוב האגדית, ומי שניהל אותה במשך 35 שנים, הגיע איתה לשיא הצלחתה בשנות השמונים המאוחרות, כאשר העסיק כ-120 אלף עובדים וגרף מחזור של 14 מיליארד דולרים בשנה

קן אולסן, מחלוצי עולם המיחשוב ומהדמויות הבולטות בו, הלך לעולמו בגיל 84.

אולסן היה המייסד האגדי של חברת המחשבים דיגיטל (Digital), אותה ניהל במשך 35 שנה. הוא ייסד את דיגיטל בשנת 1957, והגיע איתה לשיא הצלחתה בשנות השמונים המאוחרות. בשיאה העסיקה החברה כ-120 אלף עובדים בכל העולם, כאשר גם בישראל הפעילה מרכז פיתוח ותמיכה גדול. מכירותיה הגיעו ל-14 מיליארד דולרים לשנה, והיא הייתה שנייה בגודלה רק ליבמ (IBM).

דיגיטל וקן אולסן היו חלוצים בפיתוח מחשבים. עד "עידן דיגיטל", שלטה יבמ לבדה בתחום, ייצרה ומכרה מחשבי מיינפריים ענקיים (במושגים של אז) לחברות גדולות בעלות מיליוני דולרים רבים למחשב.

דיגיטל, לעומתה, פיתחה משפחה של מחשבי "מידי" – בהתחלה pdp-11 ובהמשך VAX. הם היו מחשבים מעולים שנמכרו בסכומים קטנים יותר, של כמה מאות אלפי דולרים בודדים. המחשבים הללו הציעו חידושים רבים, הן בחומרה – כאשר דיגיטל תכננה וייצרה בעצמה את כל המרכיבים, והן במערכת ההפעלה – Virtual Memory.

בשנות התשעים ירדה דיגיטל מנכסיה, לאחר שהמחשב האישי נגס חזק בנתח השוק שלה. עושה רושם שקן אולסן לא העריך נכון – ובזמן – את מהפכת המחשב האישי, שהפך לזול ונפוץ. אולסן אולץ לפרוש מהחברה ב-1992 ודיגיטל נמכרה למתחרה חדשה וצעירה מעולם ה-PC, קומפק (Compaq), תמורת 7 מיליארד דולרים. כך, ב-1996, המותג דיגיטל נעלם.

עם זאת, שמור לקן אולסן מקום של כבוד בתולדות תעשיית המיחשוב, בזכות חידושיו הרבים והצלחתו האדירה.

פורסם במקור על ידי יעקב רסלר באתר אנכי – תלמידי הפילוסופיה של איין ראנד בישראל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים