אנדרואיד זינקה לראש הטבלה של מערכות ההפעלה לטלפונים חכמים

במהלך הרבעון האחרון של 2010 מכרה מערכת ההפעלה מבית גוגל 32.9 מיליון יחידות ● אנדרואיד עקפה את סימביאן של נוקיה, שירדה למקום השני לאחר שמכרה ברבעון 31 מיליון יחידות ● הגאות במכירות המכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד הובילה לזינוק בשיעורים של מאות ואלפי אחוזים במכירות של החברות שמציעות אותה ● בסך הכול, זינקן המכירות הרבעוניות של הטלפונים החכמים ב-89%

אנדרואיד (Android) עקפה את סימביאן (Symbian) והפכה למערכת ההפעלה המובילה בעולם לטלפונים חכמים – כך עולה מנתונים שפרסמה חברת המחקר Canalys. ברבעון האחרון של 2010 הסתכמו המכירות של מכשירי טלפון המבוססים על מערכת ההפעלה של גוגל (Google) ב-32.9 מיליון יחידות. לעומת זאת, נמכרו כ-31 מיליון מכשירי סימביאן של נוקיה (Nokia) – מה שהוריד אותה למקום השני.

היצרניות שמציעות מכשירי אנדרואיד נהנו מהגאות במכירות: המכירות של LG זינקו ברבעון הרביעי של השנה שעברה ב-4,127%, של סמסונג (Samsung) – ב-1,474%, של אייסר (Acer) – ב-709%, ואילו המכירות של מכשירי אנדרואיד שמציעה HTC זינקו ב-371% – על פי הנתונים של Canalys. יחדיו אחראיות HTC וסמסונג לקרוב ל-45% מכלל המכירות של מכשירי אנדרואיד ברבעון הרביעי של 2010.

גם אפל (Apple), שהגיעה למקום השלישי, נהנתה מצמיחה נאה ברבעון המדווח. החברה מכרה 16.2 מיליון יחידות בהשוואה ל-8.7 מיליון ברבעון המקביל ב-2009. עם זאת, נתח השוק של אפל ירד מ-16.3% ל-16%. עוד עולה מהנתונים, כי המכירות של מכשירי הבלקברי (BlackBerry) של RIM עלו ל-14.6 מיליון יחידות לעומת 10.7 מיליון, אך נתח השוק שלה ירד מ-20% ל-14.4%.

הצרכנים בארצות הברית אחראים לנתח הגדול ביותר ממכירות הטלפונים החכמים ברחבי העולם. מספר היחידות של מכשירים אלה שנמכרו בארצות הברית גבוה ביותר מפי שניים ממספר היחידות שנמכרו בסין. אנדרואיד היא מערכת ההפעלה הלוהטת ביותר בשוק האמריקני, עם 12.1 מיליון יחידות – כמעט פי שלושה ממספר היחידות של מכשירי בלקברי.

עוד עולה מהנתונים, כי המכירות של מכשירי חלונות מובייל (Windows Mobile) מבית מיקרוסופט (Microsoft) ירדו מ-3.9 מיליון ל-3.1 מיליון יחידות, בעוד שנתח השוק של החברה צנח מ-7.2% לפני שנה ל-3.1% השנה. על פי Canalys, חלונות פון 7 (Windows Phone 7) הושקה מאוחר מכדי להשתתף בחגיגת המכירות של חגי סוף השנה, ונתח השוק של החברה בארצות הברית ירד מ-8% לפני שנה ל-5% השנה.

"בעקבות תחילת השיווק של מכשירי iPhone על ידי וריזון (Verizon) צפויה המפה של הטלפונים החכמים בארצות הברית להשתנות באופן משמעותי", העריך טים שפרד, אנליסט מ-Canalys. הוא הוסיף, כי "בווריזון יפסיקו להתמקד במכשירי אנדרואיד, בעוד שב-AT&T יפתחו הזדמנויות חדשות ליצרניות של מכשירי אנדרואיד, דוגמת HTC, מוטורולה (Motorola) וסמסונג".

בסך הכול עמד מספר היחידות של הטלפונים החכמים שנמכרו ברבעון האחרון של 2010 על 101.2 מיליון – זינוק של 89% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2009. בשנת 2010 המלאה נמכרו קרוב ל- 300 מיליון יחידות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים