מרכז המו"פ של מיקרוסופט בארץ הציג פיתוחים חדשים: חיפוש סלולרי, פרסום ממוקד וזיהוי פנים

במסיבת עיתונאים שערכו, הסבירו מנהלי המרכז, כי בשנה הקרובה יתמקדו בשלושה תחומים אסטרטגיים: מיחשוב ענן, תחום האונליין ותחום האבטחה והגישה מרחוק ● משה ליכטמן, סגן נשיא מיקרוסופט העולמית ונשיא המו"פ בישראל: "ההתמקדות בענן בישראל משקפת את מאמציה הגדולים של מיקרוסופט העולמית בתחום זה, שהוא ההימור הגדול ביותר של החברה בעשור הנוכחי"

מנהלי מרכז המו"פ של מיקרוסופט (Microsoft) בישראל חשפו היום (ב') במסיבת עיתונאים שערכו, את כיווני ההתפתחות של המרכז וטכנולוגיות חדשות שפותחו בישראל ועושות את דרכן לשוק העולמי. בין השאר, הציגו אנשי מרכז המו"פ טכנולוגיות חדשות לחיפוש במכשירים סלולריים, פלטפורמה חדשה לפרסום ממוקד ומונחה תוצאות ופיתוח חדש בתחום זיהוי הפנים.

לדברי משה ליכטמן, סגן נשיא מיקרוסופט העולמית ונשיא המו"פ בישראל, מפותחים בארץ כ-13 מוצרים שונים במגוון תחומים. בשנה הקרובה, אמר, יסתיים פיתוחן של גרסאות ראשונות של 11 מהמוצרים הללו שיושקו וייצאו לשוק העולמי. כן צפויה השקה של לפחות טכנולוגיה אחת חדשה פרי פיתוח מעבדות החדשנות (iLabs). צוות העובדים מונה כיום 600 מהנדסים של החברה המשובצים בפרויקטים השונים. לדברי ליכטמן, יגייס מרכז המו"פ בשנה הקרובה בין 50 ל-100 מפתחים וחוקרים נוספים – רובם המכריע לפרויקטים בתחום הענן.

ליכטמן הציג את ההישגים הבולטים של מרכז המו"פ בשנת 2010. כך, ציין את פתרון האנטי-וירוס Microsoft Security Essentials – שהושק לפני 15 חודשים בלבד, הותקן כבר על ידי 100 מיליון משתמשים בעולם והפך לתוכנת האנטי-וירוס החינמית הפופולארית בארה"ב והשנייה בעולם.

עוד ציין ליכטמן את הפתרון הארגוני לאבטחת נקודות קצה שפותח בארץ, FEP (ר"ת Forefront Endpoint Protection), שהושק לפני כחודש והותקן בכ-100,000 מחשבים של עובדי מיקרוסופט. המוצר, ציין, שולב בחבילת הרישוי הארגונית של מיקרוסופט העולמית, ECAL, שמכסה כיום כ-150 מיליון מחשבים בעולם. לדבריו, היעד של מיקרוסופט הוא להטמיע את פתרונות האבטחה האלו בכרבע מיליארד מחשבים בעתיד הקרוב.

ליכטמן אמר, כי מרכז המו"פ יתמקד בשנה הקרובה בשלושה תחומים אסטרטגיים: מיחשוב ענן, תחום האונליין ותחום האבטחה והגישה מרחוק.

"ההתמקדות בענן בישראל משקפת את מאמציה הגדולים של מיקרוסופט העולמית בתחום זה, שהוא ההימור הגדול ביותר של החברה בעשור הנוכחי", אמר נשיא המו"פ בישראל. "כמחצית מעובדי מרכז המו"פ עוסקים בתחום זה והם מפתחים טכנולוגיות בתחומי זיהוי, חוויה רציפה מקצה לקצה וניהול אינטגרטיבי של הענן".

באשר לתחום האבטחה הארגונית, אמר ליכטמן, יתמקד מרכז המו"פ בטכנולוגיות אבטחה לנקודות קצה ושרתים וכן גישה מרחוק.

יורם יעקובי, מנכ"ל הטכנולוגיות במרכז המו"פ, חשף את פעילות מרכז המו"פ בתחום האונליין, המתמקדת בתחומי בינג מובייל ופרסום ממוקד מטרה. "קבוצת בינג מובייל במרכז הפיתוח מובילה כיום את תחום החיפוש מבוסס המיקום בטלפונים ניידים, שהוא אחד המאמצים האסטרטגיים של מיקרוסופט", אמר. "לפני כחודש הושקה אפליקציית בינג מובייל ל-iPhone הכוללת תכונות חיפוש מבוסס מיקום שפותחו בישראל ובקרוב יושקו גרסאות לאנדרואיד (Android) ולחלונות פון 7 (Windows Phone 7)".

בנוסף, הציג יעקובי טכנולוגיות פרסום מבוססות Implicit Targeting – דהיינו שירותים ופרסומות המותאמים להקשר, לגולש ולצרכיו, השומרים יחד עם זאת על פרטיותו ומאפשרים לו לנהל את המידע הנאסף עליו.

במסיבת העיתונים הציגו אנשי מרכז המו"פ גם את Audience Intelligence – קבוצת הנדסה ומחקר המתמחה בטיפול באתגרים מורכבים בתחום הפרסום הממוקד. הקבוצה, הסבירו במיקרוסופט, נוצרה בעקבות רכישת הסטארט-אפ הישראלי Yadata, והיא ממוקדת במוצרים המאפשרים מיקוד מדויק להשגת פרסום מונחה תוצאות: מינוף תובנות על גולשים לצורך התאמה מדויקת יותר של מודעות באתרי אינטרנט ויצירת חווית משתמש טובה יותר לצרכנים, תשואת פרסום טובה יותר לבעלי האתרים ותשואה טובה יותר על ההשקעה למפרסמים. השירותים והפרסומות שמפותחים במסגרת Audience Intelligence מותאמים להקשר הגלישה, להרגלי הגולש והעדפותיו.

פיתוח נוסף שהוצג הבוקר היה OneAlbum – שעל פי אנשי מיקרוסופט, מגדיר מחדש את רעיון אלבום התמונות. היום, אמרו נציגי מרכז המו"פ, אלבום התמונות מתייחס לאוסף תמונות שצילם המשתמש והעלה לרשת. אולם, תמונות רבות שיש להן רלוונטיות לגביו – למשל תמונות שלו או של ילדיו – נמצאות דווקא באלבומים ובדפי רשת אחרים של חבריו. OneAlbum, נמסר, משתמש בטכנולוגיות מתקדמות של זיהוי פנים ומקומות וללא כל שימוש בתיוג מוצא תמונות רלוונטיות באלבומים של חברים ברשתות חברתיות או באלבומים משותפים, מעביר את התמונות לאלבום האישי ומציג אותן לצד התמונות שהמשתמש צילום בעצמו.

הטכנולוגיה מאחורי התוכנה, הסבירו אנשי מיקרוסופט, היא אלגוריתם חדשני של זיהוי פנים המזהה אוטומטית את פני האנשים החשובים למשתמש על בסיס התדירות שבה הם מופיעים באלבום. One Album בונה מודלים של פני האנשים הללו ואוסף תמונות נוספות שלהם על בסיס אותם מודלים. האלגוריתם פועל ללא צורך בהתערבות או בתיוג תמונות. בנוסף, התוכנה מסוגלת גם לזהות תמונות שונות שצולמו באותו אירוע על בסיס תאריך ומקום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים