פנטיום – עדיין המעבד השולחני הפופולרי ביותר של אינטל

המותג הוותיק צפוי להניב כ-43% ממכירות אינטל לשוק המחשבים השולחניים בשנה הקרובה ● עם זאת, הצפי הוא שכבר בשנה הבאה יאבדו מעבדי הפנטיום את הבכורה שלהם לטובת מעבדי ה-i3 וה-i5

מעבדי אינטל (Intel) שנמכרים תחת המותג פנטיום (Pentium) הם עדיין המעבדים הנמכרים ביותר של החברה בתחום המחשבים השולחניים, כך חשף בסוף השבוע האתר Xbit. על פי מסמכים שהגיעו לידי האתר, מעבדי פנטיום יהיו אחראים השנה לכ-43% מנפח המכירות של אינטל בשוק המחשבים השולחניים.

המעבדים הפופולריים ביותר הם מעבדי פנטיום כפולי ליבה שנמכרים תחת הסדרות E5000 ו-E6000, המבוססות למעשה על המיקרו-ארכיטקטורה Core. יש להזכיר, שמעבדי הפנטיום הראשונים הוצגו לראשונה לפני כ-17 שנים, ב-1993.

המעבדים ששיכים למשפחות ה-Core החדשות יותר, קרי משפחות ה-i7 (לתחום הגבוה), וה-i5 ו-i3, שאמורים להחליף בהדרגה את מעבדי ה-Core 2 Duo, עדיין לא מתקרבים לאחוזי המכירות של מעבדי הפנטיום. כך, למשל, הצפי הוא שמכירות ה-Core i7 יתרמו ב-2010 רק כ-6% למכירות של אינטל לשוק השולחני. מהצד השני של הסקאלה, יתרמו מעבדי האטום לכל היותר כ-8% מהמכירות לשוק הזה. עם זאת, הצפי הוא שכבר בשנה הבאה יאבדו מעבדי הפנטיום את הבכורה שלהם לטובת המעבדים ששייכים לסדרות ה-i3 וה-i5.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים