משרד התקשורת מתכנן לאפשר להוט להתחרות מול שאר ספקיות האינטרנט ללא הפרדה מבנית

מהפנייה של משרד התקשורת לספקיות עולה, כי המשרד מבקש לתקן את רשיון הוט טלקום כך שתוכל לספק שירותי גישה לאינטרנט באמצעות שותפות מוגבלת בשם הוטנט, ולא כחברה בת ● על פי התכנון, במקום הפרדה מוחלטת בין שלוש ישויות כמו זו שקיימת בבזק - ספקית טלפוניה קווית, ספקית אינטרנט וספקית טלוויזיה רב ערוצית - להוט יותר להפריד רק את הטלוויזיה ואילו שאר השירותים יינתנו במרוכז

משרד התקשורת מתכנן לאפשר להוט (HOT) להתחרות מול שלוש ספקיות האינטרנט הגדולות: 013-נטוויז'ן, 012-סמייל ובזק בינלאומי, ללא הפרדה מבנית מהסוג הקיים בבזק – כך עולה ממכתב ששיגר המשרד בשבוע שעבר לשלוש הספקיות וביקש את תגובתם. במסגרת ההפרדה המבנית, בזק בינלאומי היא חברה נפרדת ובזק חייבת למכור לשאר הספקיות את שירותיה באותם תנאים שבהם היא מוכרת אותם לבזק בינלאומי.

מהפנייה של משרד התקשורת לספקיות עולה, כי המשרד מבקש לתקן את רשיון הוט טלקום כך שתוכל לספק שירותי גישה לאינטרנט באמצעות שותפות מוגבלת בשם הוטנט, ולא כחברה בת. עם זאת, המשרד יתיר את הפעילות החדשה תחת תנאים שנועדו למנוע אפליה מול ספקיות האינטרנט הקיימות בשוק. כמו כן, ידרוש המשרד להבדיל בין הוט טלקום להוט שידורים. כלומר, במקום הפרדה מוחלטת בין שלוש ישויות כמו זו שקיימת בבזק – ספקית טלפוניה קווית, ספקית אינטרנט וספקית טלוויזיה רב ערוצית (בזק קווי, בזק בינלאומי ויס בהתאמה) – להוט יותר להפריד רק את הטלוויזיה ואילו שאר השירותים יינתנו במרוכז על ידי הוט טלקום.

זו עמדתו של המשרד עוד מימי השר הקודם, אריאל אטיאס, משום שהוט היא חברה קטנה בהרבה מבזק, ובניגוד לבזק אין לה מונופול בתחום הטלפוניה הקווית. מהוט נמסר בתגובה, כי את כל טענותיהם בנושא הם טענו כבר בשימוע שנערך במשרד התקשורת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים