רפאל הטמיעה "כיפת ברזל" לחיסכון בחשמל

המערכת, שסיפקה אינטגריטי תוכנה, מאפשרת לארגון לחסוך את העלויות הכרוכות בפעילות המחשבים ולתרום לאיכות הסביבה ● ברפאל מעריכים את החיסכון במיליון שקלים בשנה

רפאל - "כיפת הברזל" של ה-IT. צילום: ויקיפדיה

רפאל הטמיעה מערכת לחיסכון בחשמל בתחנות העבודה בארגון – כך נודע לאנשים ומחשבים. אורכו של הפרויקט עמד על חצי שנה והוא הסתיים באחרונה. הוא כלל הטמעת פתרון PowerPlug, אותו סיפקה אינטגריטי תוכנה.

הפרויקט בוצע במסגרת מדיניות ההגנה על סביבת המיחשוב והחסכון באנרגיה של רפאל. לאנשים ומחשבים נודע כי עלותו תעמוד על מאות אלפי שקלים, כאשר התשלום ייפרס על פני השנים, בקורלציה לחיסכון שהוא יניב לאחת המפתחות המרכזיות של כיפת ברזל בחשמל.

ברפאל, כבכל ארגון, אלפי מחשבי הקצה צורכים חשמל כאשר הם פועלים, בין אם עובדים עליהם ובין אם לא, ואם הם לא מנוהלים בצורה נכונה – נוצר בזבוז של אנרגיה וכסף. המערכת מאפשרת לארגון לחסוך את העלויות הכרוכות בפעילות המחשבים, בזמן שהמשתמשים אינם עובדים עליהם בפועל (Idle Time), על ידי העברתם למצב שינה או כיבויים לחלוטין. בנוסף, הטמעת הפתרון מסייעת להשתלב בתהליכים המבוצעים ביחידת ה-IT של רפאל, כגון הדלקת מחשבים מעבר לשעות העבודה לטובת הפצות תוכנה והטלאות של טלאי אבטחת מידע. החיסכון בחשמל אף תורם לאיכות הסביבה על ידי מניעת פליטה של פחמן דו חמצני שנוצר בתהליך יצירת החשמל.

באמצעות תוכנת Pro PowerPlug יכולים מנהלי הרשת ברפאל להגדיר שמחשבים שאינם בשימוש או אינם מבצעים פעולות הדרושות לארגון ייכנסו למצב חסכון בחשמל בהתאם לסט של חוקים, וכך לחסוך באופן ניכר בצריכת החשמל. בד בבד, ניתן להעיר את המחשבים במועדים קבועים או באופן מיידי, לפי דרישה. כך אפשר להמשיך את הניהול התקין שלהם, כמו עדכון תוכנות ובקרה שוטפת, בשעות הלילה, מבלי לפגוע בעבודה השוטפת של משתמשי רפאל ובתפוקות שלהם.

לדברי רונן כ', סגן לפרויקטים ולתפעול ביחידת ה-IT של רפאל, "מערכת PowerPlug מביאה איתה ערך וגמישות תפעולית. המערכת מאפשרת לנו לתרום למאמץ הארגוני בנושא ייעול אנרגטי והגנת הסביבה. פוטנציאל החיסכון בהוצאות חשמל מכיבוי המחשבים מוערך במיליון שקלים בשנה. בנוסף, אנחנו מצמצמים את כמות התקלות שנובעות מאי כיבוי המחשב בסוף היום ובכך מוודאים גם עמידה במדיניות הביטחון בארגון".

ארז גולדשטיין, מנכ"ל אינטגריטי תוכנה, ציין כי "רפאל הצטרפה לשורה של חברות שמביאות ערך מוסף על ידי חיסכון בעלויות ותרומה לאיכות הסביבה על ידי שימוש בפתרון שהינו תרומה ישירה לערכים ירוקים של ארגונים במדינת ישראל. פתרון PowerPlug כבר נמצא בשימוש של משרדים וארגונים ממשלתיים, בנקים, מוסדות אקדמיים וחברות תקשורת גדולות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים