אפליקציה חדשה של פייסבוק למכשירי Android – בהשראת מסע לאפריקה

קבוצת מהנדסים מטעם פייסבוק יצאו לאפריקה וחזרו עם מסקנות ● הם תכנתו את חלקם וקיבלו אפליקציה חדשה שיכולה לשמש גם בעלי מכשירים פשוטים במקומות רחוקים ● זכרונות אפליקציה מאפריקה

פייסבוק (Facebook) השיקה בשבוע שעבר אפליקציה חדשה למכשירי Android ובה שורה של שיפורים, שאולי החשובים מביניהם מתייחסים לקצב הפעולה של האפליקציה במכשירים פשוטים יחסית, ובקצבי תקשורת נמוכים יחסית. שיפורים אלה יושמו במסגרת לקחים שהפיקה קבוצה של מהנדסים שנשלחו במיוחד לשם כך לאפריקה.

"אנו שואפים שפייסבוק תפעל אצל כולם – בכל אזור, בכל תנאי הרשת ובכל המכשירים הניידים" כתב אלכס סורוב, מהנדס של פייסבוק, בהודעה שפרסם בבלוג. מנהלי הפרויקטים והמהנדסים שיצאו לאפריקה גילו שם ביצועי רשת שהיו רחוקים מהמקובל בארצות הברית. "רכשנו מספר מכשירי Android ובחנו בהם את הגרסה החדשה של אפליקציית פייסבוק. התוצאות היו קשות. השילוב בין תקשורת מקוטעת, בקצב נמוך, לבין מחסור בזיכרון במכשיר גרם לזמני טעינה איטיים וקריסות תכופות. נאלצנו אפילו לחרוג מתנאי התוכנית שרכשנו לתקשורת נתונים" כתב סורוב.

בעקבות הממצאים האלה התמקדו המהנדסים בארבעה תחומים – ביצועים, צריכה של תקשורת נתונים, רשת ונפח האפליקציה. השיפורים באים לידי ביטוי בזמני הטעינה של האפליקציה החדשה, ועל פי החברה הצריכה של תקשורת הנתונים ירדה בחמישים אחוזים – יתרון חשוב במדינות שבהן חבילות התקשורת יקרות ביחס להכנסה. בנוסף, שיעור המקרים שבהם טעינה של תמונה איטית או מסתיימת בכישלון ירד בתשעים אחוזים בהשוואה לשנה שעברה, על פי נתוני פייסבוק. ולבסוף, נפח האפליקציה עצמה ירד ב-65 אחוזים בהשוואה לגרסה הקודמת, מה שמקל מאוד על הורדתה.

"הלקחים שהפקנו השפיעו על הפיתוח של תכונות חדשות, ואנו בוחנים אותן בתרחישים של רשתות גרועות. נוסיף לחדש ולהציע חוויית פייסבוק טובה יותר בשווקים מתפתחים" הבטיח סורוב.

שיפורים נוספים באפליקציה החדשה של פייסבוק למכשירי Android – אפשרות להוסיף סימוני "אהבתי" גם שלא במקוון, להסיר תגים שיצר המשתמש או שיצרו חבריו, ולהפעיל או להשבית התראות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים