אילן מור, שגריר ישראל בבודפשט: "הונגריה מעוניינת בשיתוף פעולה עם חברות טכנולוגיה כחול לבן"

"ממשלת הונגריה רואה בחדשנות ובשיתוף פעולה עם חברות ישראליות נושא מרכזי במאמצים לשיפור איכות החיים במדינה, כחלק ממתן עדיפות לאומית לכל נושא המדע והטכנולוגיה", אמר השגריר במפגש עם פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 של אנשים ומחשבים

"הונגריה מעוניינת מאוד בשיתוף פעולה עם חברות טכנולוגיה ישראליות, בכל תחומי ההיי-טק, וסטארט-אפים ישראליים מוזמנים לבדוק את האפשרויות הקיימות פה", כך אמר אילן מור, שגריר ישראל בבודפשט. הוא דיבר בפני פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 מבית קבוצת אנשים ומחשבים, בכנס שנערך בסוף השבוע בבירה ההונגרית.

מור היה הדובר האחרון במליאת היום הראשון של הכנס, אותו הפיקה הקבוצה והנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים. הכנס כלל הרצאות קצרות של מנהלי חברות IT ומרצים נוספים, בהן הרצאות על הקשר בין ספורט אתגרי לניהול ול-IT.

לדבריו, "ממשלת הונגריה רואה בחדשנות ובשיתוף פעולה עם חברות ישראליות נושא מרכזי במאמצים לשיפור איכות החיים במדינה, כחלק ממתן עדיפות לאומית לכל נושא המדע והטכנולוגיה. יש כאן צעירים שנולדו לאחר נפילת מסך הברזל והם רוצים להתחבר לעולם הטכנולוגי העכשווי".

הוא ציין בין היתרונות של השוק ההונגרי את מיקומה של המדינה במרכז אירופה ואת העובדה שהיא חברה בנאט"ו (NATO). לדברי מור, "יש בהונגריה הון אנושי ברמה גבוהה מאוד ומספר מקבלי פרסי נובל ילידי המדינה גדול יחסית, במגוון תחומים".

לפני כשנתיים יזם מור את תרגום הספר Start Up Nation, שעוסק בהיי-טק הישראלי, להונגרית. "נתתי אותו כמתנת חג המולד לשרי הממשלה, חברי הפרלמנט ושאר מקבלי ההחלטות בהונגריה. אפילו אם 1% מהם קרא את הספר, חל כאן שיפור רב בתדמיתה של ישראל".

פעולה נוספת עליה סיפר השגריר היא יום חדשנות שנערך במדינה בשנה שעברה בהשתתפות חברות ישראליות. "אנחנו מתכננים בקרוב אירוע נוסף ואשמח לשתף פעולה לקידום האינטרסים המשותפים הישראליים-הונגריים בתחום ההיי-טק", אמר מור.

הוא דיבר גם על נושאים כלליים, כמו יחסי ישראל-הונגריה, שהשנה מלאו 25 שנים לכינונם, והמעורבות של ממשלת הונגריה ותושבי המדינה בהשמדת 450 אלף יהודים הונגרים בשואה. "רוב העולם, כולל העולם היהודי, משייך את אסון השואה והשמדת היהודים לאושוויץ ולגרמנים, אבל הם לא מפנים את הזרקור לגודל האסון שנחת על הקהילה היהודית המפוארת שהייתה בהונגריה ונשלחה לתאי הגזים בתוך שבועות ספורים". הוא ציין כי "בניגוד לגרמניה, אצל ההונגרים הנושא הזה עדיין לא הוצף ולא מוסבר לצעירים. זוהי משימה נוספת שנטלתי על עצמי".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים להונגריה

דיווחים נוספים מהכנס – בימים הקרובים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים