גוגל הנציחה את זכרו של אילן רמון

החברה ציינה את יום הולדתו ה-60 של האסטרונאוט הישראלי, שנספה באסון מעבורת החלל קולומביה, בדודל מיוחד

60 שנים מלאו ביום ו' האחרון להולדתו של האסטרונאוט הישראלי אילן רמון, שנספה באסון מעבורת החלל קולומביה. גוגל (Google) בחרה לציין את המועד ולהנציח את זכרו של רמון באמצעות דודל שפרסמה בדף הבית שלה, בו נראה רמון יושב בתוך חללית, שמכסה חלק מאותיות הלוגו של גוגל, וכותב דבר מה.

רמון, ששימש מומחה מטען בצוות של מעבורת החלל במסגרת משימה STS-107, נספה ב-1 בפברואר 2003 יחד עם שאר צוות המעבורת, שהתפרקה לאחר משימתה, עם חזרתה לאטמוספרה של כדור הארץ. קודם לכן שירת כטייס בחיל האוויר הישראלי והגיע לדרגת אלוף משנה. הוא השתתף במבצעים שונים של החיל, בהם הפצצת הכור הגרעיני בעיראק.

חיל האוויר בחר ברמון להיות טייס החלל הישראלי הראשון, בעקבות הסכם שנחתם בין ישראל לארצות הברית ב-1995 לשלב ישראלי בטיסה לחלל של נאס"א (NASA). אימוניו של רמון לקראת הטיסה היו אמורים להימשך כשנה, אך נאס"א דחתה את שיגור קולומביה כמה פעמים. כתוצאה מכך, שהו רמון ומשפחתו בארצות הברית חמש שנים לפני ביצוע המשימה.

בדף הדודלים שלה מציינת גוגל מדי יום את הדודל של אותו יום, את הסיבה לפרסומו וגם באילו מקומות בעולם יראו אותו הגולשים בדף הבית שלה. הדודל של אילן רמון נראה רק בדף הבית של הגרסה הישראלית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים