המדינה תגבה מסים מחברות האינטרנט הרב לאומיות שפועלות בישראל

ברשות המסים מתכוונים לשים סוף לתכנוני המס האגרסיביים ושיעורי המס המופחתים שחברות כמו גוגל ופייסבוק משלמות בישראל ● לא ברור באיזו שיטת גבייה רשות המסים תנקוט, אולם נראה שזה לא יהיה לה קל

הסוף להתחמקויות של חברות האינטרנט הגדולות מתשלום מסים בישראל? צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

רשות המסים מתכוונת להוציא במהלך השבוע הנחיות חדשות שיאפשרו גביית מסים מרווחיהן של חברות אינטרנט בינלאומיות גדולות שפועלות בישראל, כמו פייסבוק (Facebook) וגוגל (Google).

המהלך יתאפשר בעקבות פרשנות חדשה שניתנה ברשות המסים לחוקי המס הקיימים במדינת ישראל, אולם הוא יתבצע לאחר שרשות המסים תפיץ את התקנות החדשות לעורכי דין ורואי חשבון, כדי שיעירו את הערותיהם.

חברות האינטרנט הגדולות ידועות כמתכננות מס אגרסיביות. על פי הערכות זהירות, גוגל משלמת על רווחיה בישראל מסים בשיעור של 2.5%. רשויות המסים במדינות שונות בעולם, ובכלל זה בארץ, רוצות לשים למצב הזה סוף.

השיטה של החברות הללו עובדת כך: חברה בת ישראלית רוכשת עבור אחת החברות הגלובליות שטח פרסום מאיש מכירות ישראלי, אלא שאת החשבונית הוא לא מקבל ממנה, כי אם מחברה שפועלת במדינה ששיעורי המס בה נמוכים. בדרך זו, חברות האינטרנט הגלובליות לא משלמות כלל מס, או משלמות מס מופחת, על פעילותן בישראל.

לא ידוע באיזו טכניקה תשתמש רשות המסים על מנת לגבות את הכסף, אולם בלי שיתוף פעולה עם החברות, כדי לדעת בדיוק מה הן מכרו בישראל, לא יהיה לה קל לעשות זאת. שיטה אלטרנטיבית, גם היא לא פשוטה, מצריכה מעקב של רשות המסים אחרי פרסומים של חברות ישראליות באתרים של חברות האינטרנט הגלובליות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים