סטיב מולני, VMware: "רישות מוגדר תוכנה הוא שלב הכרחי בדרך לדטה סנטר וירטואלי"

"בסופו של דבר, כל רכיבי המיחשוב בארגון ינוהלו ו'ידברו' באמצעות תוכנה. הדרך לשם עוברת בווירטואליזציה של הרישות", כך אמר סטיב מולני, סגן נשיא בכיר בחברה

"בסופו של דבר, כל רכיבי המיחשוב בארגון ינוהלו ו'ידברו' באמצעות תוכנה. הדרך לשם עוברת בווירטואליזציה של הרישות", כך אמר סטיב מולני, סגן נשיא בכיר,  VMware.

מולני, מנכ"ל חטיבת הרישות והאבטחה בענקית הווירטואליזציה, היה דובר המפתח בכנס הלקוחות השנתי שערכה החברה בארץ, VMware Forum 2014. הכנס התקיים היום (ד') במרכז הכנסים אבניו, קריית שדה התעופה.

מולני היה מנכ"ל Nicira, אותה רכשה VMware במחצית 2012. לדבריו, "כשהתחלנו לדבר על וירטואליזציה של הרשת, לפני יותר ממש שנים, אנשים הסתכלו עלינו כמו משוגעים. מי חשב על וירטואליזציה מעבר לזו של השרתים? בסופו של דבר, יותר מצדקנו".

"יש מעט ארגונים שהם בעלי היכולת ליצור להם בעצמם דטה סנטר אג'ילי עם חיסכון תפעולי. המדובר בענקיות כמו אמזון (Amazon), גוגל (Google), פייסבוק (Facebook). החברות הללו צמצמו את המינימום שבמימד הפיסי בדטה סנטר, והעבירו את כל החוכמה מהחומרה לתוכנה. העניין הוא שלא כל ארגון יכול לעשות זאת בעצמו, ופה אנחנו נכנסים לתמונה".

רענן ביבר, מנכ"ל VMware בישראל. צילום: ניב קנטורלדברי מולני, "ארגונים נדרשים לפשט את התשתיות שלהם, על מנת להגיע ליעד של שינוי המצב הקיים, במסגרתו 70% מעלויות תקציב ה-IT הולכות לתחזוקה ורק 30% או פחות הולך לחדשנות ומו"פ. שימוש בתשתיות וירטואליות ופשוטות, יכול לקרב אותך לשינוי היחס ל-50:50. שילוב כל רכיבי המיחשוב אפשרי רק אם מממשים את תפיסת ה-IT כשירות, IT as a Service. בעולם החדש, בו אנו נמצאים כעת, יש לתמוך בדרישה של חיבור מיליארדי משתמשים, לתמוך בריבוי של מערכות הפעלה ולתחזק, להפעיל ולפתח מיליונים של יישומים. הרכיב המרכזי לבניית מערכות מיחשוב הדור הבא אשר יספקו IT כשירות, הוא הדטה סנטר מוגדר תוכנה, ה-SDDC (ר"ת Software Defined data Center)".

לדברי מולני, "השנה החולפת הפכנו את החזון למציאות, על ידי טיפול בנושא רישות מוגדר תוכנה, NSX, ואחסון מוגדר תוכנה, ה- vSAN. יש להרחיב את היכולות של התוכנה לשלוט על סביבת המיחשוב, בסביבות IT שונות, ובדטה סנטרים שונים. אנו מרחיבים את מה שעשינו לשרתים – אל עבר עולמות הרישות והאחסון".

לפני כמה חודשים, אמר מולני, "הכרזנו על פלטפורמת VMware NSX, לווירטואליזציה של רשתות תקשורת. זו ממנפת את תשתית הרשת של הארגון, במטרה לאפשר רמות שירות חדשות ושיפור של המהירות, הזריזות התפעולית והחיסכון הכספי, בדומה למה שעשינו בוירטואליזצייה של המיחשוב. הפלטפורמה מספקת הפרדה מלאה בין החומרה לבין שירותי הרשת המסופקים בתוכנה, ולכן היא אינה דורשת שינוי בתשתית התקשורת הפיזית הקיימת. לצד שירותי רשת, אנו מספקים אבטחת מידע. אנו 'רואים' את הרשת הפיסית כמאגר מידע שניתן לצרוך ממנו ולשנות את ייעודו, על פי דרישה. פלטפורמת ה-NSX תואמת באופן מלא את גישה זו ומספקת מודל תפעולי, המאפשר למנהלי הדטה סנטר לפעול בגמישות טובה יותר, לצד ניצול טוב יותר של המשאבים בארגון".

צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס

תחום נוסף שהחברה נכנסה אליו, אמר מולני, "הוא ניהול הרכיבים הניידים ואבטחתם, בשל רכישת AirWatch, הרכישה הגדולה ביותר בתולדות החברה. בנוסף, השקנו באחרונה את Horizon 6, פלטפורמה המספקת יכולת להקים, לנהל ולהפיץ תחנות עבודה וירטואליות, פיסיות, והפצת יישומים, וכל זאת בצורה מרכזית".

מולני סיים באומרו כי "אנו מחוללים מהפכה בתחום התקשורת, בדומה למהפכה שהובילה החברה בתחום השרתים, כך שאנו מאפשרים פישוט של פריסת וניהול מערכי התקשורת ואבטחת המידע בארגונים"

"אנו מוגדרים על ידי STKI כיצרני תוכנות התשתית הגדולים בארץ"

רענן ביבר, מנכ"ל VMware ישראל, אמר כי החברה מונה 13,000 עובדים בעולם, היא התקינה יותר מ-50 מיליון  שרתים וירטואליים, ומחזור המכירות השנתי שלה עמד ב-2013 על 5.2 מיליארד דולרים, ולה חצי מיליון לקוחות. בארץ, אמר ביבר, החברה מונה 200 עובדים, רובם, 170 מהם, אנשי מו"פ, על בסיס הרכישות שעשתה ענקית הווירטואליזציה בישראל, ו-30 אנשי מכירות. לדברי ביבר, "בארץ, רוב הלקוחות הגדולים מריצים יותר מ-80% מהשרתים שלהם בצורה וירטואלית, ואנו מוגדרים על ידי STKI יצרני תוכנות התשתית הגדולים בארץ".

אייל צפריר, סמנכ"ל מגזר עסקי בבזק בינלאומי. צילום: ניב קנטורביבר סיים בציינו כי "האירוע מתקיים תחת המוטו 'הרחיבו את היכולות שלכם', לפיו מנהלי ה-IT יכולים לשנות את העסק שלהם, באמצעות דטה-סנטר מוגדר תוכנה (SDDC) ולהרחיב את הווירטואליזציה על פני סביבת ה IT בארגון, כך שהיא תתמוך ביותר ויותר מטרות עסקיות שלו".

חתם את המליאה המרכזית אייל צפריר, סמנכ"ל מגזר עסקי, בזק בינלאומי. צפריר הציג את הענן הציבורי של החברה,                  ה-Virtual nest, שבהקמתו הושקעו עשרה מיליון שקלים.

"בזק בינלאומי", אמר, "מציעה בשנים האחרונות ללקוחותיה מגוון שירותי IT במודל של שירות בענן, המייתר את הצורך של עסקים ברכישת 'ברזלים'. השירות החדש הוא חנות ענן המהווה פלטפורמת שירות זמינה סביב השעון, שבלחיצת כפתור מאפשרת ללקוחות לרכוש ולהפעיל שרתים וירטואליים לאחסון, גיבוי, שרתי WEB וסביבות פיתוח ובדיקות". צפריר סיים בציינו "הענן מבוסס על פתרונות VMware, BMC ,EMC ,F5, סיסקו (Cisco), צ'ק פוינט (Check Point).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים