Android Lost: לשלוט מרחוק בטלפון שלכם

כולנו מפחדים שהטלפון שלנו ייאבד או ייגנב ● לחלקנו יש דברים שאנחנו לא רוצים שאף אחד ידע מהם ● האפליקציה שצבי קצבורג סוקר הפעם, מנסה להתמודד עם המצב המבאס הזה

האם יש דבר מתסכל יותר מאשר מכשיר טלפון שהולך לאיבוד? טוב ברור שכן, לדוגמה, כשמכשיר הטלפון נגנב. כן, אני יודע שזה לא ממש ברומו של עולם בו אנשים נלחמים על פרנסה, חברות שחולמות על אקזיט ולא ממש מצליחות, אירנים שמאיימים בטילים וביטקוינים שהולכים לאיבוד סתם כך, אבל זה בהחלט מתסכל.

זה עוד יותר מסתכל לאחר שנזכרים איך הראו בטלוויזיה כיצד יש אנשים שהפכו את גניבת המכשירים החכמים לאומנות אמיתית. רגע אחד המכשיר כאן, וברגע השני הוא איננו. מעבר לכך שצריך לרכוש מכשיר חדש, לעתים דווקא האובדן של החומרים שהיו שמורים בו פוגע ישר בסרעפת, במיוחד אם הוא כולל כמה תמונות סלפיז וויפיז שהיה עדיף למחוק רגע אחרי שצולמו.

אפליקציה בשם Android Lost יכולה להוריד במקצת את מפלס המתח והעצבים במקרה בו המכשיר אבד או נמצא בהשתקה במקום כלשהו, ואתם כמובן לא זוכרים ממש היכן הוא. היא מאפשרת לכם לקחת פיקוד מרחוק על הטלפון, עבור כל גרסאות האנדרואיד (Android) מ-2.2 ומעלה, ולבצע פעולות שונות שיוכלו לחזור ולאחד אתכם עמו.

ההפעלה בטלפון עצמה פשוטה. מורידים את האפליקציה ומריצים אותה. אם רוצים ניתן גם לבחון את אפשרויות הפרימיום שלה למשך שבועיים, ואם רוצים לאפשר פעולות דרסטיות, כמו מחיקה ונעילה, צריך ללחוץ על כפתור נוסף כדי לאפשר את הפעולות המסוימות הללו מרחוק. לאחר מכן האפליקציה רצה ברקע, וכל עוד היא רצה אפשר לשלוט במכשיר מרחוק מכל מקום, מכל דפדפן זמין.

הצעד השני של המשוואה נמצא באתר www.androidlost.com. אחרי שרושמים את המכשיר, על ידי שימוש בשם וסיסמת הגוגל שלכם אפשר לגשת למלאכה, אם צריך, כשכל האפשרויות הזמינות נמצאות תחת הכפתור Controls, כשהן מחולקות לקטגוריות שונות.

כך, לדוגמה, תחת Basic, ניתן להפעיל התראה קולית חזקה. לא משנה מה עוצמת הקול הנוכחית של המכשיר, האזעקה תשמע בעוצמה קולית מלאה והמסך יהבהב. במקרה של גניבה שבוצעה לפי זמן קצר, כשהגנב עדיין לא שלף מהמכשיר את הסים ו/או הסוללה, זה בהחלט יכול למשוך אליו תשומת לב שהוא לא רוצה בה. ניתן אף לקבוע בזמן ההגדרות שיר או צליל מסוים במקום אזעקת ברירת המחדל. תחת האפשרויות הבסיסיות ניתן גם להפעיל מרחוק את ה-GPS של המכשיר כדי לזהות היכן הוא ממוקם: מופיעה מפה שמציגה זאת.

תחת Status ניתן לבצע פעולות ניהוליות שונות, וזה פחות חשוב במקרה של אובדן או גניבה, וזה כולל כיבוי והדלקה של ה-WiFi, ה-GPS והבלוטות'. תחת Messages מוצאים שילוב של אפשרויות ניהוליות עם כמה אחרות מעניינות יותר. כך לדוגמה אפשר לשלוח למכשיר הודעה שלחיצה על כפתור ה-OK שלה תצלם את המשתמש באמצעות המצלמה הקדמית, אפשר לגרום להופעת הודעה עם מסר שיאפשר למוצא הטלפון, במקרה שהוא אבד ובמקרה שהמוצא ידידותי לאדם, למצוא אתכם, ואפילו לשלוח מסרון לטלפון אחר.

דבר חשוב אחר נמצא תחת Security וזה האפשרות להעלים את האייקון של Android Lost מהמערכת, מה שיכול לעור במקרה של גניבה בידי אדם שמכיר את הסיטואציה ואת האפליקציה, לקבוע מספר שניות עד שהמכשיר ינעל את עצמו, וכן אפשרות לנעול את הטלפון בעזרת קוד לבחירתכם או לפתוח אותו אחרי שמוצאים את המכשיר. במקרה קיצוני, אפשר גם למחוק את כרטיס ה-SD ואת הטלפון כולו.

תחת Mobile אפשר לשלוח הודעה שתושמע בקול קם ולא משנה מה מצב הרמקול של המכשיר, במקרה בו הוא מסתתר במקום כלשהו, להפעיל את המצלמה הקדמית והאחורית. אפשרויות נוספות אפשר למצוא גם תחת Bsackup, אך בכל מקרה, כפי שכבר כתבתי לא פעם אחת במדור, גיבויים כדאי מאוד לעשות בכל מקרה, עוד הרבה פני שפונים לשימוש באפליקציית הפעלה מרחוק.

תחת Premium מוצאים את האפשרוית שזמינות במקור רק תמורת תשלום כספי, אך כאמור זמינות בחינם עם הפעלת האפליקציה לראשונה, והן כוללות צילום תמונת מסך, הפעלת אפליקציות כאלה או אחרות, חיפוש באנשי הקשר ועוד.

החברה שעומדת מאחורי האפליקציה טוענת שהיא אינה שומרת דבר בשרתים שלה בכל מה שקשור לפעולות המבוצעות במכשיר מרחוק, וההחלטה היא שלכם אם לבטוח בה או לא. כך או כך, רוב האפשרויות השונות פעלו ללא דופי, אבל לא כולן. כשמוסיפים לכך את הטענה כי צריכת החשמל שלה אפסית, אז יש כאן משהו שכדאי לבדוק, אבל מאוד בזהירות.

להורדה מ-Google Play, לחצו כאן

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משתמש אנדרואיד

    יש עוד יישומים במשפחת היישומים הזו, לדוגמה Familia: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ognius.familia

  2. ישראל

    "כמה תמונות סלפיז וויפיז שהיה עדיף למחוק רגע אחרי שצולמו." זה ההבדל בין חכם לטיפש. הטיפש -במקרה הטוב- מתכנן למחוק את התמונות לאחר צילומם. החכם לא תפתה לצלם!!!

אירועים קרובים