מחקר חדש קובע: "טרולים" הם סוג של סאדיסטים

החוקרים מתייחסת לטרולים כאל "סוכני כאוס של האינטרנט... נצלנים שרוצים לגרום למשתמשים להיראות רגשנים מדי או מטופשים בצורה כלשהי" ● לדבריהם, "אם אדם חסר מזל נופל לתוך המלכודת שלהם, פעילותם אף מוגברת עד כדי שעשוע חסר רחמים"

קבוצה של חוקרים קנדיים איששה השבוע את מה שרבים מאיתנו חושדים בו כבר שנים: יש קשר הדוק בין "טרולים" לסאדיזם. "הן טרולים והן סאדיסטים חשים שמחה סאדיסטית אל מצוקה של אחרים. הסאדיסטים פשוט רוצים ליהנות… והאינטרנט הוא מגרש המשחקים שלהם!", כותבים החוקרים – אריק באקלס מאוניברסיטת מאניטובה, פול טראפנל מאוניברסיטת וויניפג, וגלורי פולהאס מאוניברסיטת קולומביה הבריטית, במאמר שעומד להתפרסם בקרוב בכתב העת Personality and Individual Differences.

החוקרים מגדירים את פעולת הטרולים כ-"התנהגות בצורה מוליכת שולל, הרסנית או משבשת בסביבה חברתית באינטרנט, ללא שום מטרה תורמת", ומתייחסים לטרולים כאל "סוכני כאוס של האינטרנט… נצלנים שרוצים לגרום למשתמשים להיראות רגשנים מדי או מטופשים בצורה כלשהי. אם אדם חסר מזל נופל לתוך המלכודת שלהם, פעילותם אף מוגברת עד כדי שעשוע חסר רחמים". עוד כתבו החוקרים, כי "מצאנו עדות נחרצת לכך שהסאדיסטים נוטים גם לפעול כטרולים משום שהם נהנים מזה".

המאמר של החוקרים מתבסס על שני מחקרים מקוונים, שבהם נשאלו 418 משיבים שאלות שונות, שהוטמעו בהן סימנים לתכונות אישיותיות שהחוקרים מגדירים כ-"סמנים של 'הרביעייה האפלה' של תכונות האופי סאדיזם, פסיכופתיה, נרקיסיזם ומקיאווליזם. כצפוי", כותבים החוקרים, "הניקוד של הרביעייה האפלה היה הגבוה ביותר בקרב אלה שבחרו את פעילותם כטרולים כפעילות המהנה ביותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים