לקראת שבוע הוויקתון: המפתחים של רד-האט, מיקרוסופט ואי-ביי בדרך לשיתוף פעולה

הפרויקט, יוזמה של איגוד התעשיות המתקדמות, ייערך בשבוע הבא ויכלול נציגים משבעה מרכזי מו"פ של חברות רב-לאומיות - בהן גם קבוצת סיטי, ג'נרל מוטורוס, ג'נרל אלקטריק ו-M3 ● המטרה: לפתח רעיונות לשיתופי פעולה עתידיים

12/02/2014 18:46
קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית IATI - האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות

נציגי שבעה מרכזי מו"פ של חברות רב-לאומיות, בהן רד-האט (RadHat), מיקרוסופט (Microsoft) ואי-ביי (eBay), יתכנסו בשבוע הבא במטרה לפתח רעיונות למוצרים חדשים. זאת, במסגרת אירועי הוויקתון (Weekaton), המתקיים זו השנה השנייה בישראל וייערך הפעם במרכז הפיתוח של רד-האט בין ה-16 ל-20 בפברואר.

ארז צור, יו"ר משותף של פורום החברות הרב לאומיות של IATIישלימו את הרשימה: קבוצת סיטי (CITI), ג'נרל מוטורס (General Motors), ג'נרל אלקטריק (General Electric) ו-M3. מדובר ביוזמה של פורום מרכזי הפיתוח של החברות הרב-לאומיות באיגוד התעשיות המתקדמות (IATI) – ארגון הגג של תעשיות ההיי-טק והביומד בישראל.

במשך שבוע מתכנסים מפתחים ומהנדסים מהחברות השונות לימים מרוכזים של פיתוח, בצוותים משותפים, על מנת ליצור שיתופי פעולה עתידיים. כל מרכז ישלח לוויקתון שלושה עד חמישה מתכנתים בכירים, כאשר בסוף שבוע הפיתוח ייערך אירוע חגיגי בהשתתפות ראשי החברות ונציגים מחו"ל.

הפרויקט מושך תשומת לב גם לאור הגיוון בין החברות – כל חברה המשתתפת בשבוע הפיתוח מעניקה לרשות המשתתפים את המשאבים העומדים לרשותה. כך, למשל, GM תציג את הרכב החשמלי מתוצרתה (Volt) ומיקרוסופט תעמיד מערכות קינקט (Kinect) ומצלמות תלת-מימד.

ארז צור ויורם יעקבי, יו"רים משותפים של פורום החברות הרב לאומיות של IATI, רואים בפרויקט הזדמנות עסקית שיכולה להתפשט גם מחוץ לגבולות המדינה.

יורם יעקובי, יו"ר משותף של פורום החברות הרב לאומיות של IATI"בישראל קיים מצבור נדיר של יותר מ-250 מרכזי פיתוח רב-לאומיים, שמרכזים כאן חדשנות ויכולות ברמות הגבוהות ביותר. לכן, אנחנו מאמינים שקיום של שיתוף פעולה שכזה בין המרכזים יכול להוציא מישראל את הבשורות הבאות בתחום הטכנולוגיה", אמרו.

הם ציינו כי "מעבר לכך, הצלחתו של הוויקתון בשנה קודמת עוררה עניין רב בקרב חברות בחו"ל, ששוקלות לאמץ את המודל".

לדברי קרין מאיר רובינשטיין, מנכ"לית IATI, "הצלחת הפרויקט בשנה שעברה הביאה לביקוש מצד חברות רב-לאומיות נוספות הפועלות בישראל. לכן, החלטנו להפוך את הוויקתון למסורת – ובכך לאפשר למרכזים נוספים לקחת חלק ביוזמה זו".

בשנה שעברה, אירוע הוויקתון נערך בחודש יוני במרכז המו"פ של מיקרוסופט על פני שלושה ימים. בין היתר, השתתפו בו נציגים של EMC, אפל (Apple), סאפ (SAP), אלקטל-לוסנט (Alcatel-Lucent) ו-HP.

לפרטים והרשמה לכנס לחצו כאן.

יש לכם סטארט-אפ מעניין? חושבים שכדאי לקוראים שלנו לדעת עליו? צרו איתנו קשר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים