פלאפון ניסתה את הדור הרביעי של הסלולר: "הגענו למהירויות שיא"

החברה מסרה כי בניסוי שערכה עם גלקסי 4S ב-15 מאתריה במרכז הארץ נרשמו באוויר 70 מגה-ביט לשנייה בהורדה ו-40 מגה-ביט בהעלאה, ואף 98.5 מגה-ביט לשנייה בתנאי מעבדה

נמשכות ההכנות לקראת דור 4 בסלולר (LTE): בעוד המפעילות מצפות למכרז התדרים לדור 4 של משרד התקשורת, שבו תלויה ההשקה של טכנולוגיית התקשורת המתקדמת, הודיעה פלאפון כי השיגה "מהירויות שיא" בניסוי שערכה בה בשטח.

במסגרת הניסוי, שנערך לאחר שקיבל את אישור משרד התקשורת, הפעילה החברה טכנולוגיית LTE ב-15 מאתריה הפרושים בגבעתיים, בהרצליה וברמלה. לדברי פלאפון, בבדיקה שערכה אתמול (ב') במכשיר גלקסי S4 תומך LTE נרשמו קצבי שיא באוויר של 70 מגה-ביט לשנייה בהורדה ו-40 מגה-ביט בהעלאה, ואף 98.5 מגה-ביט לשנייה בתנאי מעבדה.

פלאפון בודקת בימים אלה ציוד רדיו ל-LTE של שלושה ספקים – אריקסון (Ericson), אלקטל-לוסנט (Alcatel Lucent) ונוקיה (Nokia), ועורכת התמחרות ביניהם. ציוד הרדיו של שלושת הספקים, הכולל את אתרי הניסוי של הרשת החדשה, שולב באופן מלא במרכז הרשת שברשות פלאפון, מתוצרת אריקסון.

היקף העלות של הקמת רשת דור 4 יעמוד, לפי הערכות, על כ-400-450 מיליון שקלים. פרטנר חתמה על הסכם עם הוט מובייל (Hot Mobile) ופלאפון חתמה על הסכם עם סלקום וגולן טלקום, שמטרתו של כל אחד מהם הוא חלוקה בין החברות בהוצאות הקמת הרשת החדשה. הסכמים אלה מחכים לאישור משרד התקשורת והממונה על ההגבלים העסקיים.

נוסף על הניסוי, נמסר מפלאפון כי השבוע יצאה לארצות הברית משלחת בראשות דורון קורץ, סמנכ"ל הנדסה וטכנולוגיה, ואיתן מגר, מנהל אגף הנדסת רדיו וטכנולוגיות בחברה, יחד עם בכירים מאריקסון ומאלקטל-לוסנט. הם יקיימו סבב פגישות בענקיות התקשורת וריזון (Verizon) בסן פרנסיסקו ו-AT&T באטלנטה ובניו-יורק, על מנת ללמוד מקרוב מניסיונן של החברות המובילות בעולם, שהושקה בהן רשת LTE כבר לפני יותר משנתיים. בשבועות הקרובים ייפגשו מהנדסי פלאפון ובכירים מנוקיה-סימנס (Nokia Siemens) גם עם נציגיו של מפעיל מוביל באירופה.

קורץ ציין כי "יש בעולם כ-250 רשתות LTE ב-90 מדינות, כאשר וריזון ו-AT&T נמנות עם המובילות שבהן. ניסיון המפעילות בארצות הברית מעיד על שיפור משמעותי בחוויית הלקוחות והכפלת נפחי הגלישה, בעקבות הגידול במהירות הגלישה והקטנת זמני התגובה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים