ויקפידיה סגרה יותר מ-250 חשבונות של עורכים החשודים בהטיית ערכים תמורת כסף

"נראה שבמאות חשבונות התקבל תשלום תמורת כתיבה של מאמרים בוויקפדיה לקידום ארגונים ומוצרים - תוך הפרה ברורה של מדיניות האתר", נכתב בבלוג הרשמי של קרן ויקימדיה ● חברה הגובה תשלום עבור עריכה באנציקלופדיה המקוונת, Wiki-PR, הודתה במעשיה – אך הכחישה כי מדובר בחומר פרסומי

האנציקלופדיה המקוונת ויקיפדיה (Wikipedia) סגרה יותר מ-250 חשבונות של עורכים, במסגרת חקירה שמתמקדת בחשדות לפיהם חברות מסחריות מממנות עורכים למען קידום מוצרים.

"נראה שבמספר חשבונות של משתמשים – ככל הנראה כמה מאות – התקבל תשלום תמורת כתיבה של מאמרים בוויקפדיה לקידום ארגונים ומוצרים ותוך הפרה ברורה של מדיניות האתר", כתבה סוג גרדנר, מנהלת בכירה בקרן ויקימדיה (Wikimedia), בהודעה שפרסמה בבלוג הרשמי. "כתוצאה מכך חסמנו למעלה מ-250 חשבונות".

המהלך נעשה בעקבות כתבות שפורסמו באחרונה, בהן נטען כי חלה עלייה במספר החשבונות של העורכים המקבלים תשלום תמורת קידום של חברות ומוצרים באנציקלופדיה המקוונת. כך נחשף, בין היתר, שירות בשם Wiki-PR, המציע "עורכים בוויקימדיה להשכרה". הלקוחות שילמו, על פי הפרסומים, סכום של 500 עד אלף דולר תמורת דף באנציקלופדיה, וסכום נוסף של 50 דולר בחודש למעקב אחר שינויים ו-"תיקון" של פעולות עריכה.

בתגובה, הודה ג'ורדן פרנץ', איש Wiki-PR, כי השירות גובה תשלום תמורת דפי ויקימדיה, אך טען כי הדבר נעשה כדי לשפר את האנציקלופדיה המקוונת. "אנשינו מבצעים בחינם עבודה רבה בשירות המידע, ואנו דוחים לעתים קרובות לקוחות שמבקשים להצטרף. איננו מכניסים חומרים פרסומיים ואנו משקיעים מאמצים רבים כדי להסביר ללקוחות את הסטנדרטים של ויקימדיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים