אסף בר, איטרניטי: "ה-Big Data הופך לזרוע מרכזית המאפשרת לארגון את פעילותו הרציפה"

"תחום ה-BI היום אינו פונה רק למנהלים ומקבלי ההחלטות, אלא לכל עובדי הידע בארגון. שוק ה-BI מצוי כיום בתנופה והוא אחד התחומים הצומחים ביותר ב-IT העולמי", אמר מנכ"ל איטרניטי ● לדבריו, "קצב תחקור המידע התגבר והיום רובו הוא קרוב לזמן אמת"

אסף בר, מנכ"ל איטרניטי

"כמויות המידע הענקיות הזורמות ומתווספות בהיבט הפנים ארגוני הן אדירות, כולל אלמנטים שונים של מידע חדש מהלקוחות, ספקים, עובדים ושותפים. כל אלה הופכים את ה-Big Data לזרוע מרכזית המאפשרת לארגון את פעילותו הרציפה", כך אמר אסף בר, מנכ"ל חברת ה-BI איטרניטי.

בר השתתף ברב שיח בנושא, שנערך לקראת כנס בנושא BI ו-Big Data. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, יתקיים ב-14 בנובמבר במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. רב השיח נערך לפני ימים אחדים בבית אנשים ומחשבים והנחה אותו העורך הראשי של הקבוצה יהודה קונפורטס.

לדברי בר, "בתקופה האחרונה, עלתה ההתמודדות עם כמות הנתונים החיצוניים שארגונים עושים בהם שימוש, וזאת כתוצאה מהמידע הרב ובעל הערך הקיים ברשת האינטרנט – רשתות חברתיות, מתחרים, בלוגים, טוקבקים, ועוד".

הבשורה הגדולה בשוק ה-BI, אמר בר, "היא שכיום ניתן לעשות שימוש במידע הקיים ממחסן הנתונים הארגוני, DWH, ולהצליב אותו עם מידע חיצוני, אשר מביא מימדים חדשים המשפיעים על תהליכי השיווק והמכירות והן על תהליכים אסטרטגיים גדולים, דוגמת איתור מוצרים חדשים של מתחרים, איתור הזדמנויות דרך רשתות חברתיות, ועוד". לדבריו, "שילוב המידע החיצוני תורם למערכות ה-CRM באופן ישיר ולשאר המערכות בארגון".

לאור העובדה שמדובר במגמה עולמית, ציין בר, "במסגרתה כמעט ואין כיום ארגונים שאינם מסתייעים במערכות BI, אזי התועלות העסקיות עבור האינטגרטור הן רבות. מבחינת הלקוח הארגוני, התועלות העסקיות הן רבות ומגוונות, כאשר העיקר מתבטא באיתור מקורות הצמיחה בארגון, איתור צווארי בקבוק, איתור המוצר הבא, השוואה אל מול מתחרים, איתור קהל לקוחות חדש ועוד. מידע זה משפיע באופן ישיר על הביצועים והמכירות בארגון, וכמו כן מאפשר התייעלות תמידית תוך ניצול החוזקות בו".

"תחום ה-BI היום אינו פונה רק למנהלים ומקבלי ההחלטות, אלא לכל עובדי הידע בארגון. שוק ה-BI מצוי כיום בתנופה והוא אחד התחומים הצומחים ביותר ב-IT העולמי", אמר בר. לדבריו, "מערכות ה-BI היום הן כור גדול ומשמעותי בארגון המאחד מידע, לא רק ממערכות הליבה וה-CRM, אלא משכבות מידע נוספות, לא מובנות, מהרשת החיצונית – בהם אתרי מתחרים, רשתות חברתיות, ועוד. כמות הצרכנים בארגון לבינה עסקית גדלה בהתאם ונתח השוק עולה. BI משמש כיום למגוון מטרות לטובת קבלת החלטות: ביצוע תחזיות, חקר מגמות עתידיות, תשקיפים, איחוד דו"חות, דפי חשבון לקוח, ועוד. פועל יוצא הוא שתחום ה-BI הפך להיות תפעולי. בנוסף, קצב תחקור המידע התגבר והיום רובו הוא קרוב לזמן אמת".

תחום ה-BI שודרג, סיכם בר, "ועבר תהליך של קפיצת מדרגה נוספת וטבעית בתהליכי הפיתוח בארגון. זאת, תוך התחשבות במתן מענה מהיר לגורמים העסקיים ותוך קידום תחום ה-Self Service BI".

מתעניינים ב-BI וב-Big Data? הירשמו לכנס B(A)I – Big Data 2013 של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים