ליאור כץ, מטריקס: "עולם ה-QA חייב להתיישר עם התקדמות עולם ה-IT"

"המגמות מצביעות על שלושה כיוונים מרכזיים: גלובליזציה, טכנולוגיות חדשות ועולם ה-Post PC", אמר ליאור כץ, מנהל טכנולוגיות במטריקס, בהרצאה שנשא בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים

"עולם ה-QA חייב להתיישר עם התקדמות עולם ה-IT. מזמן הבנו שבדיקות הם בגדר חובה. אנו חיים בסביבה דינמית שמשתנה על בסיס יומי מכל האספקטים. חשוב שנהיה מעודכנים ומסונכרנים במה שקורה היום, ולא פחות חשוב – לדעת איך צריך להתנהל עולם הבדיקות בארגון בצורה האפקטיבית ביותר", אמר ליאור כץ, מנהל טכנולוגיות במטריקס, בהרצאה שנשא בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים.

הרצאתו של כץ, מנהל תחום בדיקות אוטומטיות, Performance ו-Mobile Testing, כללה פירוט אודות העולמות החדשים והחזון העסקי שעומד מאחורי שלל הטכנולוגיות והמגמות בתחום בדיקות התוכנה. עוד היא כללה הצגת המגמות והכיוונים בתחום הבדיקות, דוגמת הצגת טכנולוגיות ופיתוחים חדשים בעולם הבדיקות האוטומטיות, בדיקות עומסים ובדיקות אוטומטיות בעולם המובייל.

כץ דיבר רבות בהרצאתו על הכאבים והאתגרים העומדים בפני המנמ"ר בעולם הבדיקות, בהם עלויות וכיצד אפשר לתרגם את התרומה העצומה של עולם זה לארגון ברמה העסקית. "המגמות מצביעות על שלושה כיוונים מרכזיים: גלובליזציה, טכנולוגיות חדשות ועולם ה-Post PC", אמר. בתחום הגלובליזציה, הסביר, אנו רואים כיוונים שונים בעולם הבדיקות, פתרונות כמו שירות מנוהל, פתרונות Offshore למיניהם, ועולם ה-Crowed testing המהווה חלק מפתרון של בדיקות בעולם המובייל.

הפתרונות הטכנולוגיים השתנו ללא הכר בשנים האחרונות בתחום ה–QA, הסביר כץ. לדבריו, נוסף נדבך של עולם ה-ALM (ר"ת Application Life Cycle Management) כחלק בלתי נפרד מעולם ה-QA או כניסיון לחבר את כל עולמות ה-IT לעולם אחד, דרך עולם הכלים – ולחבר את סוויטת ה-QA (כלי בדיקות אוטומטיים, כלי בדיקות עומסים וכלים לניהול בדיקות) לעולם הפיתוח, ה-Design ושל ניהול פרויקטי IT. כל זה יצר כלים חדשים ומשמעויות חדשות בעולם ה-QA, כגון יכולת שליטה בתפוקות של קבוצות הבדיקות וסנכרון מול עבודה של עולם הפיתוח וה-Design.

כלי הבדיקות האוטומטיות וכלי בדיקות העומסים חייבים להסתנכרן לפרוטוקולים, לפלטפורמות ולסביבות עבודה שונות וחדשות, מובייל, HTML5, SL ועוד, המשיך ואמר כץ. עולם ה-Post PC או עולם המובייל, על פי ניתוחים אחרונים של השוק, רק הולך וגדל וכך גם כמות הצריכה וכמויות התוכנה. סוגי התוכנה השונים בעולם המובייל (Hybrid, Native, Web) דורשים ידע מסוג אחר, כלי בדיקה שונים, מעבדות בדיקה מסוגים שונים ועוד.

קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים, הינו הקורס המוביל והיוקרתי ביותר בישראל בתחום מערכות המידע. בקורס עברו בשנים האחרונות מאות מבכירי מנהלי מערכות המידע בארץ, לצד אנשי מקצוע רבים בתחום. הקורס זוכה להכרה על ידי גופים ציבוריים רבים ומהווה את תעודת הכניסה לתפקיד המנמ"ר בארגונים רבים. את הקורס מנחה מקצועית בנצי שפירא, אשר שימש במשך שנים רבות כמנמ"ר של ארגונים מובילים במשק, כגון קוקה-קולה, פלאפון וידיעות אחרונות. המחזור הבא של הקורס אמור להיפתח בחודש נובמבר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים