ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ, בביקור בזק בישראל: "הנתונים יהיו הבסיס ליתרון תחרותי עבור הארגונים"

"ארגונים יצטרכו לאמץ עקרונות ודפוסי פעולה אם ברצונם להיות חפצי חיים ולנצח: הם יצטרכו לשנות את דרך קבלת ההחלטות, אופן יצירת הערך ואיך הם יספקו ערך זה ללקוחות", אמרה רומטי במפגש עם 400 בכירי יבמ בישראל, שנערך במוזיאון תל אביב ● היא הגיעה לארץ כדי להיפגש עם מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') דן הראל, במטרה לנסות להציל את סיכוייה של יבמ לזכות במכרז להעברת בסיסי צה"ל לנגב

"הטיפול המושכל בנתונים, כולל בנתונים רחבי ההיקף (Big Data), יהיה התשתית ליצירת יתרון תחרותי ומבדל בין ארגונים", כך אמרה ג'יני רומטי, נשיאת, יו"ר ומנכ"לית יבמ (IBM), בדברים שנשאה בפני 400 בכירי הענק הכחול בארץ בכנס מיוחד שנערך במוזיאון תל אביב. ביקורה יירשם בדפי ההיסטוריה כביקור הרשמי הראשון והקצר ביותר של מנכ"ל חברת היי-טק בישראל.

לדברי רומטי, "במסגרת הטיפול החדש ב-Big Data, ארגונים נדרשים לשנות את האופן בו הם פועלים. יהיה עליהם לאמץ עקרונות ודפוסי פעולה אם ברצונם להיות חפצי חיים ולנצח: הם יצטרכו לשנות את דרך קבלת ההחלטות, אופן יצירת הערך ואיך הם יספקו ערך זה ללקוחות".

"אנשים רבים בחברות ובארגונים יחליטו החלטות רבות יותר שיתבססו על Analytics – ניתוח מנבא, צופה פני עתיד – ולא על סמך תחושות בטן או ניסיון. הטיפול ב-Big Data יביא לכך שנקבל נתונים מדויקים, ש-'יהרגו' את ה-'ממוצע'. ההחלטות יהיו מבוססות ניתוח ונתונים וחיזוי, יצירת הערך תתבצע על בסיס הרשת החברתית, שתהיה מעין 'קו ייצור', ומתן הערך ימוען לאדם ולא למגזר או מקטע. מדובר בשינוי שלא קשור רק בטכנולוגיה אלא זה גם שינוי תרבותי-ארגוני. השאלה היא כיצד לספק את הערך, שיהיה שונה ושיגיע באופן פרטני, ולא מגזרי".

היא ציינה, כי "ארגונים לא יכולים לקפוא על השמרים ולהתנהג עסקית מחר כפי שפעלו שלשום. הזרקה של היבטים של חדשנות היא מוטיב חיוני עבור ארגוני IT – היא סם החיים שלהם". לדבריה, "המאה ה-20 התאפיינה בשינויים טכנולוגיים רבים, שבאו לעולם בשל החדשנות וההעזה של עובדים בארגונים או בגלל יוזמות של אנשים פרטיים. יבמ היא חברה בעלת מסורת של 70 שנות חדשנות ובעשור האחרון היא השקיעה במחקר ובפיתוח 100 מיליארד דולרים. השקעה במחקר ובפיתוח נדרשת לחדשנות ויבמ לא רק מדברת אלא גם עושה רבות בהיבט החדשנות והיזמות. התוצרים של החדשנות יביאו עימם עוד חדשנות ובסופו של דבר הם יניבו תועלת עסקית עבור ארגוני ה-IT". רומטי לא הזכירה בנאומה את סיבת הגעתה לארץ.

כפי שפורסם בראשונה באנשים ומחשבים, מנכ"לית הענק הכחול הגיעה לביקור בזק בישראל. לאחר המפגש עם בכירי הענק הכחול נפגשה רומטי עם המנכ"ל החדש של משרד הביטחון, אלוף (מיל') דן הראל, ועם בכירי משרדו. מעבר לכך לא מתוכננות לרומטי פגישות עם לקוחות או עם מנהלים בכירים בחברות עמן עובדת יבמ. גורמים שונים במשק הביעו בפני אנשים ומחשבים תרעומת על כך שרומטי לא מצאה לנכון לפנות מקום בלוח הזמנים שלה על מנת להיפגש עמם.

הסיבה לביקור הבזק היא המכרז להעברת בסיסי צה"ל לנגב בו יבמ מתמודדת. מדובר במכרז ענק בתחום התיקשוב שנאמד בכ-10 מיליארד דולרים. לצדה של יבמ מתחרה במכרז נבחרת של חברות בינלאומיות ומקומיות כמו EMC ,HP, סיסקו (Cisco), דל (Dell), לוקהיד-מרטין (Lockheed Martin) ובינת. בין הקשיים במכרז נמצא החשש הקיים מפני ניהול פרויקט אסטרטגי זה בידי חברה זרה. הערכות שונות בשוק גורסות, כי הנטייה היא למנות קבלן ראשי ישראלי שיעבוד עם חברות נוספות. רומטי, מטבע הדברים, מגיעה לארץ הקודש במטרה לנסות ולהציל את המכרז – ולא מעבר לכך.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים