תוכן שיווקי

שי צלליכין, קומסק: "לא ניתן לעצור באופן מוחלט מתקפות סייבר; יש לחשוב על אמצעים אחרים להתמודדות"

צלליכין, ה-CTO של חברת האבטחה, אמר את הדברים במפגש עיתונאים שערכה קומסק ובו השיקה כלים חדשים המיועדים להתמודדות ולמתן מענה לאיומי סייבר ● משה ישי, מנכ"ל קומסק: "בעולם הסייבר המודרני, גם מערכות הגנה מתוחכמות וחדישות אינן עמידות ב-100%"

22/07/2013 17:42

"לא ניתן לעצור באופן מוחלט מתקפות סייבר. לכן, יש לחשוב על אמצעים אחרים להתמודדות", כך אמר שי צלליכין, ה-CTO של קומסק. צלליכין אמר את הדברים במפגש עיתונאים שערכה החברה ובו השיקה כלים חדשים המיועדים להתמודדות ולמתן מענה לאיומי סייבר.

"המרכז המודיעיני שלנו מספק פתרון שמאפשר לעלות על האיומים מבעוד מועד, באופן פרו-אקטיבי ויזום", אמר צלליכין. "תהליך הניתוח משלב יכולות אוטומטיות לצד פעולות אנוש – מומחי תוכן ואבטחה – מה שנותן לשירות הזה יתרון וייחודיות".

"בעולם הסייבר המודרני, גם מערכות הגנה מתוחכמות וחדישות אינן עמידות ב-100%", אמר משה ישי, מנכ"ל קומסק. "דפוסי הפעולה משתנים ומתחדשים באופן תמידי – מה שמאפשר קיומן של מתקפות. הארגונים עומדים במצב מולו הם לא יודעים להתמודד".

הכלי הראשון שהשיקה קומסק הוא ה-ComSimulator, מערכת תרגול והדמיה המאפשרת התנסות אקטיבית עם תקיפות סייבר מדרגות שונות. הכלי מאפשר לארגונים להתנסות באופן דינמי ואקטיבי אל מול אתגרי הסייבר הקיימים היום, ובכך לתרגל את תהליכי קבלת ההחלטות האסטרטגיות במצבי חירום ולשפר את מוכנותם להתמודדות עם איומים אלו. ה-ComSimulator הוא למעשה משחק "חי" המשתלב במערכות היומיומיות של הארגון, ויוצר דימוי של סביבה עסקית פעילה. כך, למערכת יש את היכולת למדוד את תהליכי קבלת ההחלטות, בסביבה עסקית רבת אירועים, שמדמה את המצב ב-"חיים האמיתיים". הנתונים המתקבלים יכולים לספק אינדיקציות ברורות המכינות את הארגון לתרחישים אפשריים.

בעזרת כלי זה יכולים מנהלי הארגון לבחון את תפקוד המערכות השונות ולשפר על פי תוצאותיהן ב-"משחק": זמן תגובה, מוכנות לפעילות רשת בלתי רגילה, תגובה למדיה חיצונית ולקוחות, יעילות ועבודת צוות. הכלי מותאם באופן אישי לצרכי הארגון ולמידותיו: שפה, תרחישים, מודלים עסקיים ואירועי התקפות סייבר קודמים.

הכלי השני הוא ה-Cyber Intelligence Hub, מרכז מודיעין המספק שירותי איסוף מידע וניתוח המאפשר הגנה פרו אקטיבית ויזומה על הארגון. המרכז המודיעיני מספק כלי איסוף מידע בעולם הסייבר, הטכנולוגיה והעסקים, לצד ניתוח נתונים מעמיק. ביכולות המרכז לבצע סריקת מידע דקדקנית ובלתי מזוהה ברחבי הרשת, איסוף מידע, ביצוע חיפושים עמוקים, ניטור רשת ורשתות החברתיות, ניתוח מגמות ברשתות החברתיות ומיפוי רשת. המרכז הוקם מתוך מטרה לעזור לארגונים להשיג פרטי מידע רלוונטיים שיסייעו להעלות את המודעות העסקית והטכנולוגית בארגון, לצד התמודדות עם איומים, קבלת החלטות, ומיטוב של אסטרטגיות אבטחה.

אירועים קרובים