מוזילה השיקה סמארטפון מבוסס Firefox OS

ה-ZTE Open, הטלפון החכם הראשון בעולם עם מערכת ההפעלה Firefox OS, יוצר בשיתוף פעולה עם מפעילת הסלולר טלפוניקה והיצרנית הסינית ZTE וכולל פעולות חיפוש חדשות ● המכשיר ייצא לשוק בחודשים הקרובים במחיר של 90 דולרים – תחילה בספרד ובמדינות אמריקה הלטינית

תחרות נוספת לדואופול אנדרואיד-iOS – הפעם מצד פיירפוקס (Firefox) של מוזילה (Mozilla). היום (ג') הושק סמארטפון חדש, הראשון בעולם עם מערכת ההפעלה Firefox OS. המכשיר – ZTE Open, יוצר בשיתוף פעולה של טלפוניקה (Telefónica) – מפעילת הסלולר הספרדית, יצרנית המכשירים הסינית ZTE, ומוזילה המפתחת מערכת ההפעלה הפתוחה למובייל Firefox OS.

ZTE Open הוא מכשיר בעל מסך 3.5 אינץ' מסוג HVGA TFT, זיכרון RAM של 256 מגה-בייט ו-512 מגה-בייט ROM, מצלמת 3.2 מגה-פיקסל ותמיכה בהרחבת זיכרון עם כרטיס microSD עד 4 ג'יגה-ביט. המערכת מאפשרת פעולות חיפוש חדשות. כך, למשל, חיפוש של זמר כלשהו יביא בין השאר תוצאות שמראות היכן ניתן לרכוש את השירים של המבצע, איפה קונים כרטיס להופעה שלו ואפילו איך להאזין לשירים שלו – בלי להוריד או להתקין כל אפליקציה.

מדובר במכשיר חדירה, בעלות של כ-90 דולרים, המבוסס כולו על סטנדרטים פתוחים. הוא יתחיל להימכר בחודשים הקרובים, תחילה בספרד, ואחר כך גם בברזיל, בקולומביה בוונצואלה. בהמשך השנה יגיע גם ליתר מדינות אירופה ואמריקה הלטינית. המחיר בספרד, למשל, יהיה כ-3 דולרים לחודש עם הסכם לשנתיים מול המפעילה. טלפוניקה מייעדת את המכשיר החדש למשתמשי סמארטפונים חדשים, שמחפשים מכשירים זולים, ולאו דווקא למשתמשים כבדים.

התומכים במערכת ההפעלה Firefox OS מאמינים שיש להם מתכון מנצח להתחרות בדואופול אנדרואיד-iOS. זאת, למרות שמיקרוסופט (Microsoft) ובלקברי (Blackberry), למשל, למדו על בשרן שזה לא ממש פשוט. נראה כי הם מאמינים שהמפתח שלהם להצלחה הוא העובדה שיש עוד מיליארדי אנשים שרוצים לרכוש סמארטפון, כמו גם משום שמערכת ההפעלה הזאת משתמשת בתכנות רשת, שמשמעותו שכל הסביבה העסקית של פיתוח היישומים לא מתחילה מאפס. כמו כן, היצרניות לא קשורות לשום כללים שנקבעו על ידי חברה מסוימת שהיא בעלת הפלטפורמה, מה שמקל על הפצת תכנים ויישומים.

נראה שגם המפעילות וגם היצרניות מעוניינות לרופף את הקשר המחניק מבחינתן עם אפל (Apple) וגוגל (Google), ששולטות לא רק על מערכות ההפעלה שלהן, אלא גם על חנויות היישומים שבאמצעותן הן מפיצות תוכנה.

"אנחנו מאמינים שסמאטרפונים צריכים להיות פתוחים והרשת כפלטפורמה מאפשרת זאת", אמר לואיס מיגל גילפרז, מנכ"ל טלפוניקה ספרד. "צרכנים לא צריכים להיות מוגבלים ונעולים למערכת אחת, אלא עם חופש בחירה לצרוך את התכנים שהם מעוניינים בהם ובדרך שבה הם מעוניינים לעשות זאת, ואף לקחת הכל איתם כשיחליפו טלפון בעתיד. אנו בהחלט מסמנים כאן אבן דרך משמעותית ביותר עבור התעשייה כולה, כשבהמשך נביא עוד מגוון רחב של מערכות מובייל מבוססות Firefox OS ללקוחותינו".

המכשיר החדש הושק בתמיכתם של גורמים נוספים בתעשיית הסלולר וספקי התכנים, כמו אי-ביי (eBay), טוויטר (Twitter), פיייסבוק (Facebook), ויקיפדיה (Wikipedia), ועוד.

בקרוב, צפויים להצטרף למכשיר אחרים נוספים, פרי פיתוחן של יצרניות אחרות: אלקטל (Alcatel) אמורה להשיק את מכשיר One Touch Fire עם מערכת ההפעלה Firefox OS בברזיל, בוונצואלה ובקולומביה, כאשר בהמשך השנה יושקו מכשירי פיירפוקס בקרב מפעילות נוספות, כמו טלנור – במזרח ובמרכז אירופה, ודויטשה טלקום (Deutsche Telekom) בפולין. גם סוני (Sony) ו-LG ישיקו מכשירי פיירפוקס בקרב כמה מפעילות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים