מיקרוסופט והממשלה ישתפו פעולה בתחומי ממשל זמין וסייבר

ענקית התוכנה חתמה על מזכר הבנות עם הממשלה, במסגרתו ישתפו פעולה בתחומי ממשל זמין, ממשל פתוח, Big Data והערכות לסייבר, וכן נבחנה האפשרות של הקמת ענן פרטי או ציבורי ● כרמלה אבנר, הממונה על התיקשוב הממשלתי: "שיתופי פעולה עם חברות גלובליות ממנפים את היכולת של הממשלה לתת שירותים יעילים לאזרחיה"

מיקרוסופט (Microsoft) העולמית וממשלת ישראל חתמו היום (ד') על מזכר הבנות רחב היקף שמהותו העמקת שיתוף הפעולה האסטרטגי לקידום התיקשוב הממשלתי של מדינת ישראל. על ההסכם חתמו מיקי לוי – סגן שר האוצר, כרמלה אבנר הממונה על התיקשוב הממשלתי, ומנכ"ל מיקרוספט ישראל דני ימין. תוקף ההסכם הוא לשלוש שנים.

ההסכם מגיע לאחר ביקורו בישראל של מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, שנערך באחרונה. האחרון נפגש עם שר האוצר היוצא ד"ר יובל שטייניץ, ועם מנכ"ל המשרד לשעבר דורון כהן. באותה פגישה סוכם עקרונית בין השר למנכ"ל, כי הממשלה תשתף פעולה עם מיקרוסופט בתחומי ידע ובפיתוחים שונים בנושאים הקשורים לממשל זמין, ממשל פתוח, Big Data והערכות לסייבר. עוד נבחנה האפשרות של הקמת ענן פרטי או ציבורי בסיוע הידע הנצבר של מיקרוסופט במדינות שונות.

ההסכם כולל סעיף בנוגע לשיתוף ידע מעשי בין גופי המטה בישראל העוסקים במלחמה בסייבר לבין מרכזי הידע של מיקרוסופט. בין היתר סוכם, כי ממשלת ישראל תוכל להשתמש בפלטפורמת הפיוז'ן של מיקרוסופט, וכן לקבל מידע עדכני ממרכזי הניטור של החברה המדווחים על איומים. הממשלה תיעזר גם בידע ובניסיון של מיקרוסופט בעולם בתחום מיחשוב ענן, וצוותים מטעמה יבקרו בחוות השרתים של ממשלות שנכנסו לענן ציבורי או פרטי. עוד סוכם בין הצדדים, כי כל סעיף בהסכם יהיה שקוף לציבור וללא שום חובת סודיות.

מימין: כרמלה אבנר, הממונה על התיקשוב הממשלתי; מיקי לוי, סגן שר האוצר; ודני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל

בעקבות ההסכם יחלו צוותי עבודה של מיקרוסופט וממשלת ישראל להתכנס מעת לעת, כאשר נציגי החברה ישתלבו בצוותי חשיבה ובשולחנות עגולים שהממשלה מפעילה כבר היום.

מיקי לוי, סגן שר האוצר, אמר כי "הטכנולוגיה בתחום התיקשוב בישראל היא מהמתקדמות בעולם ומאפשרת לכל גופי הממשלה להעניק שירותים טובים ויעילים יותר לאזרח".

כרמלה אבנר, הממונה על התיקשוב הממשלתי, ציינה כי "בעידן בו הטכנולוגיה עוטפת חיינו ומשנה את האופן בו אנו מעבירים מידע, לומדים, משתפים ומשפיעים – שיתופי פעולה עם החברות הגלובליות ממנפים את היכולת של הממשלה לתת שירותים יעילים לאזרחיה". אבנר קראה ליתר החברות הגדולות הפועלות בישראל ליזום שיתופי פעולה דומים, והסבירה כי ההסכם אינו כובל את הממשלה בשום צורה להתחייבויות מעשיות שתלויות במכרזים וכפופות לחוקים והדינים של כל אחת מהמדינות.

רוית זילברפרב
, מנהלת ההקמה של אגף התיקשוב הממשלתי, אמרה בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים, כי אין כל זיקה בין מזכר ההבנות הזה לבין הסכמי הרישוי והרכש שיש למיקרוסופט ישראל עם הממשלה. "בשום דרך לא ניתן יהיה ליצור קשר של מחויבות רכישת מוצר זה או אחר של מיקרוספט על ידי הממשלה, אלא בדרכים הרגילות על פי החוק", אמרה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גיא

    בושה, הגיע הזמן שהממשלה תתנתק מהקשר ההזוי הזה למיקרוסופט. בעוד כל הממשלות בעולם פונות לקוד פתוח , ממשלת ישראל ננעלת על ספק תמנוני כמו מיקרוסופט.

אירועים קרובים