תוכן שיווקי

פתרונות המשכיות עסקית לענן – מה כדאי לדעת?

06/03/2013 16:00

מאת ארז פז, מומחה IT ופתרונות המשכיות עסקית עם 15 שנה ניסיון בתחום, CTO בסינגולר

הענן היא פלטפורמה נהדרת לאירוח אתר להמשכיות עסקית שכן הוא גמיש, הוא מרוחק, אפשר להפעילו בקלות ובמהירות בעת חרום מכל מקום והתשלום הוא רק לפי שימוש. אם החלטתם שנכון עבורכם לצור אתר חלופי בענן כדאי לשים לב למספר נושאים לפני בחירה הפתרון.

מתאים לכול תשתית
לכול ארגון יש מערכות שונות כגון מערכות פיזיות, וירטואליות, מערכות הפעלה ואפליקציות שונות. חשוב שהפתרון ייתן לכם מענה רחב ככול שניתן לכול המערכות הקריטיות וללא שינויים מהותיים לסביבה הקיימת. כמו כן חשוב שהפתרון ישמור על האפליקציות ועל מבנה המידע (Consistency), כך שהמערכות כגון Data Bases יעלו תקין בצד השני לאחר Fail Over. לכול ארגון כיום יש מערכות וירטואליות ולכן הפתרון חייב לתמוך בוירטואליזציה שקיימת אצלכם בארגון, לא משנה אם היא Hyper-v, VMware, XEN או כול טכנולוגיה אחרת.

מתאים לכול ענן
הענן הציבורי מספק היום פתרון מבוסס וירטואליזציה ז"א ניתן לקבל שרתים וירטואלים לפי דרישה בנפחים משתנים. לכן הפתרון חייב לתמוך בתשתית וירטואלית באתר היעד שכן אחרת לא מתאים לענן. ישנם ספקי ענן מקומיים וספקים בחול אך לכולם הגישה היא דרך פסי תקשורת WAN שבד"כ מוגבלים בנפח ואיטיים לכן הפתרון חייב לתמוך בעבודה על קווים איטיים עם Latency גבוהה וניתוקים. כמו כן, סגמנט העבודה של הענן הוא קבוע מראש ובד"כ שונה בתחומי כתובות ה IP מתשתית הרשת באתר הארגון. לכן חשוב שלאחר מעבר לאתר החלופי יהיה תחלופה של כתובות וניתוב נכון של המשתמשים.

פתרון יעיל
ארז פז, CTO סינגולרהענן מספק שרתים לפי דרישה וגובה תשלום לפי שימוש לכן המטרה היא שימוש מינמאלי כדי לחסוך בתשלום החודשי. מומלץ שהפתרון יהיה חסכן במשאבים בענן ויוכל לרוץ על שרתים מוחלשים שיחוזקו בעת מעבר ל-DR. כמו כן עדיף שיעבוד בתצורת Many to One כדי לצרוך מעט שרתים ושהתשלום החודשי יהיה נמוך. ארגונים מעדיפים איבוד מידע מינמאלי בעת אסון ולכן כדאי שהפתרון ירפלק את הנתונים עם ה-RPO (ר"ת Recovery Point Objective) הנמוך ביותר וכמה שיותר קרוב לזמן אמת. הענן מספק תשתית כמעט אין סופי לגדילה וכך גם הפתרון שלכם ל DR צריך לספק אפשרות לגדילה בהגנה על נפחים, שרתים ואפליקציות.

בעת אסון, מה שחשוב זה שמערכת ההגנה תעבוד לכן הפתרון חייב לתת ממשק פשוט לביצוע ה-Fail Over לענן ולאחר מכן, כאשר האתר הראשי מתאושש, המערכת צריכה לספק יכולת ל-Fail Back מהענן עם השבתה מינמאלי ובאופן שקוף למשתמשים.

חברת Vision Solutions הבינה את הצרכים האלו ולכן הכינה את Double-Take לענן כך שכיום גרסה 6.1 של הפתרון כוללת מענה לכול הצרכים לענן כגון רפליקציה בזמן אמת של שרתים פיזיים ווירטואלים מכול תשתית לכול ענן עם איבוד מידע קרוב ל-0 (RPO קרוב ל-0) תוך שמירה על Consistency של כול Data Base וממשק נוח לשליטה למעבר לאתר ה-DR בענן וחזרה. תוכלו לראות מצגת קצרה שלי בנושא שצילמנו בכנס CloudCon האחרון של אנשים ומחשבים בלינק הבא.

תוכלו לקרוא עוד מאמרים מעניינים בתחום המשכיות עסקית בבלוג שלי – "הבלוג הישראלי להמשכיות עסקית".

אירועים קרובים