מולי אדן, נשיא אינטל ישראל: "2013 תהיה השנה בה תירשם ירידה בייצוא ההיי-טק"

"אם אינטל לא הייתה מגדילה את הייצוא שלה משנה לשנה באופן משמעותי, היקף ייצוא ההיי-טק הישראלי היה יורד ב-10%. זה מדליק נורה אדומה שחייבים להתייחס אליה", אמר אדן במסיבת העיתונאים השנתית של החברה ● לדבריו, "אנחנו מחויבים, יחד עם חברות ההיי-טק האחרות בארץ, להירתם לכל מדיניות ציבורית שתתחייב להיי-טק בטווח הארוך"

"אנחנו מאוד גאים במספרים שהצגנו השנה, אבל אליה וקוץ בה: אם אינטל (Intel) לא הייתה מגדילה את הייצוא שלה משנה לשנה באופן משמעותי, היקף ייצוא ההיי-טק הישראלי היה יורד ב-10%. זה מדליק נורה אדומה שחייבים להתייחס אליה", כך אמר הבוקר (א') מולי אדן, נשיא אינטל ישראל, במסיבת העיתונאים השנתית שערכה החברה בתל אביב. 2013, העריך, תהיה השנה בה תירשם ירידה בייצוא ההיי-טק – ואף בייצוא הכללי של מדינת ישראל.

נשיא אינטל ישראל הביע במסיבת העיתונאים דאגה לגבי מצבו המשק הישראלי בכלל וענף ההיי-טק בפרט. לדבריו, הייצוא הכללי של ישראל לסין עמד בשנה החולפת על 2.8 מיליארד דולרים – מתוכם קצת יותר ממיליארד דולרים מקורם באינטל ישראל. "אם מורידים את גידול הייצוא שלנו לסין, סך הייצוא הישראלי היה קטן ב-16% – וזו בעיה רצינית. סין היא הרוכשת הגדולה ביותר כיום בעולם. מדינה שלא תייצא הרבה לסין, תהיה בבעיה. אני חושב שצריכה להיות מדיניות מרכזית שמכוונת ומדרבנת את הגדלת הייצוא הישראלי למדינת הענק הזו".

"כפי שכתב טום פרידמן בספרו 'העולם הוא שטוח', הזמן להצלחה ולכישלון הולך ומתקצר – ולכן הזמן לחיפוש משאבים בכל העולם הולך ומתקצר עוד יותר", אמר. "זהו סיכון עבורנו. אנחנו עדיין 'Startup Nation' אבל יש לנו תחרות ענקית ואסור לנו להיות שאננים".

כך, מסר אדן, כי במקביל להגדלת מצבת כח האדם של אינטל ישראל, הרחיבה החברה בשנה האחרונה גם את השקעותיה בתעשיית ההיי-טק, והעלתה את מספר המנהלים בקרן ההשקעות אינטל קפיטל לשלושה. הקרן, אמר, צפויה להגדיל את השקעותיה השנה ואף פתחה מסלול מיוחד להשקעות Seed. בנוסף, ציין אדן, הגדילה אינטל גם את השקעותיה באקדמיה הישראלית, ובמהלך 2012 הודיעה על השקעה בסך 55 מיליון שקלים במכון למחקר אקדמי לאינטליגנציה חישובית.

"האם אנחנו, כמדינה, משקיעים מספיק בחינוך כדי שישראל תהיה Startup Nation גם בעוד 30 שנה?", שאל אדן. "אסור לנו לשכוח שהמעמד הנוכחי של המדינה מתבסס על 25 שנות חינוך ופעילות, עם הזרקה חד-פעמית של העלייה הרוסית – דבר שלא יקרה יותר. אם לא נגדל את הדור הבא, וזה חשוב לכל חברת היי-טק בארץ, לא נמשיך להיות Startup Nation. אנחנו מחויבים, יחד עם חברות ההיי-טק האחרות בארץ, להירתם לכל מדיניות ציבורית שתתחייב להיי-טק בטווח הארוך. אני לא מפחד, אני לא מאיים, אבל אני בהחלט אומר שאנחנו צריכים לעשות את זה – כל חברות ההיי-טק ביחד".

בהמשך הפנה אדן את הזרקור לתחום החינוך, והזכיר כי במהלך 2012 הודיעה אינטל כי תשקיע כ-20 מיליון שקלים בשנים הקרובות כדי להגדיל את שיעור בוגרי התיכון הזכאים לתעודת בגרות מדעית-טכנולוגית איכותית. "אנחנו לא רוצים להחליף את משרד החינוך ולא חושבים שצריך להחליף את משרד החינוך; כל מה שאנחנו עושים הוא בשיתוף פעולה עם משרד החינוך. המטרה היא להגדיל את שיעור הזכאים לתעודת בגרות מדעית-טכנולוגית איכותית, שעומד כיום על 6.5%. הנתון הזה קובע שלא רק שלא יהיו מספיק עובדי היי-טק בעתיד כדי לפתח דור חדש של חברות, אלא שגם החברות שקיימות כבר כיום לא יוכלו להתפתח ולגדול. המטרה שלנו היא להגדיל את המספר הזה ל-14% תוך שלוש שנים".

בשלב הראשון של התוכנית, שמכונה "אנחנו המחר", השתתפו כ-3,500 תלמידים ממחוז הדרום ומחוז חיפה בשנת הלימודים הנוכחית. במסגרת התוכנית מקיימת אינטל הרצאות של מהנדסים בתוך כיתות בתי הספר ועורכת סיורים במפעל השבבים המתקדם ובמרכזי הפיתוח, כדי לגרום לכך שיותר תלמידים ירצו ללמוד כדי להשתלב בעולם המדעים והטכנולוגיה. ב-2013 מתכוונים אינטל ומשרד החינוך להרחיב את התוכנית לכ-200 בתי ספר בישראל ולגייס חברות היי-טק נוספות למציאת פתרון ארוך-טווח למחסור המחמיר במהנדסים בישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים