חדש: שיחות וידיאו בין דפדפנים שונים – ללא צורך בתוספים

גוגל ומוזילה פיתחו יחדיו פרוטוקול בשפת HTML 5, שמאפשר לערוך שיחות וידיאו בין שני הדפדפנים השונים ללא צורך בתוסף מצד שלישי ● בהודעה משותפת שפרסמו שתי החברות נכתב, כי המטרה בפרוטוקול היא "לספק פלטפורמה משותפת לכל המכשירים לתקשורת ושיתוף של אודיו, וידיאו ונתונים בזמן אמת" ● זאת, כצעד ראשון לקראת "הגשמת החזון של פעולה הדדית ותקשורת אמיתית ופתוחה, בזמן אמת, באינטרנט"

הימים שבהם היה צורך בתוסף מצד שלישי כדי לערוך שיחות וידיאו מהדפדפן עומדים לחלוף מן העולם – כפי שהוכיחו החברות גוגל (Google) ומוזילה (Mozilla), המפתחות של הדפדפנים כרום (Chrome) ופיירפוקס (Firefox). החברות הללו הציגו פיתוח חדש של פרוטוקול WebRTC בשפת HTML 5, שמאפשר לערוך שיחות וידיאו בין שני הדפדפנים השונים ללא צורך בתוסף מצד שלישי.

סרג' לה-שפל, מנהל מוצר כרום, ומאיירה ריבי, מנהל מדיה לפיירפוקס, כתבו בהודעה משותפת שפרסמו בבלוג, כי המטרה של פרוטוקול WebRTC היא "לספק פלטפורמה משותפת לכל המכשירים לתקשורת ושיתוף של אודיו, וידיאו ונתונים בזמן אמת". זאת, כצעד ראשון לקראת "הגשמת החזון של פעולה הדדית ותקשורת אמיתית ופתוחה, בזמן אמת, באינטרנט".

החידושים בפרוטוקול WebRTC זמינים לפי שעה בגרסאות Chrome 25 beta ו-Firefox Nightly והם פותחו על ידי קבוצות עבודה שונות, בהן W3C ו-IETF, כמו גם על ידי מהנדסים של גוגל ומוזילה.

יצוין, כי מיקרוסופט (Microsoft) פיתחה פרוטוקול מקביל משלה בשם CU-RTC-Web. בגוגל לא התייחסו לפרוטוקול זה אך ממוזילה הובהר, כי בחברה לא מתכוונים לתמוך בו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים