ראשי ההיי-טק מתריעים: "ללא מדיניות חדשנות – ייסגרו מרכזי פיתוח ונאבד את ההכרה העולמית"

שורה של חברות היי-טק ישראליות ובינלאומיות ישיקו בחודש הבא, בשיתוף הממשלה והאקדמיה, יוזמה לעידוד החדשנות הטכנולוגית ולמניעה של סגירת מרכזי פיתוח בישראל ● בכירים בענף ובאקדמיה מזהירים ש-"אם לא נפעל לשמר ולפתח את החדשנות נאבד את התהילה לה אנחנו זוכים בעולם כ-'אומת סטארט-אפ'" ● עם זאת, הם מביעים אופטימיות ואומרים שהשילוש תעשייה-אקדמיה-ממשלה "יביא לשינוי בתרבות החדשנות בארץ"

יוזמה משותפת של חברות היי-טק ישראליות ובינלאומיות תצא החודש לפועל בעקבות הירידה בכמות הפטנטים ובהמצאות הישראליות בשנים האחרונות. בין החברות המשתתפות בה נמצאות HP, יבמ (IBM), גוגל (Google), אינטל (Intel), מיקרוסופט (Microsoft), אמדוקס (Amdocs), מלאנוקס (Mellanox) ורד בינת. היוזמה, שנערכת בשיתוף מוסדות אקדמיה וממשלה, תקרא לעידוד החדשנות הטכנולוגית ולמניעה של סגירת מרכזי פיתוח בישראל.

ראשי תעשיית ההיי-טק ובכירים באקדמיה התריעו בהודעה שפרסמו, כי "חדשנות היא סם החיים של תעשיית ההיי-טק הישראלית, שזכתה להכרה עולמית בזכות היצירתיות והחדשנות הישראלית. אולם, אם לא נפעל לשמר ולפתח את החדשנות נאבד את התהילה לה אנחנו זוכים בעולם כ-'אומת סטארט-אפ', מרכזי פיתוח רבים יהיו בסכנת סגירה ונאבד את ההכרה העולמית לה זכינו. עלינו לייצר מדיניות של חדשנות".

בין החתומים על ההודעה ניתן למצוא את יהודה זיסאפל, נשיא קבוצת רד-בינת; ד"ר אורנה ברי, מנהלת מרכז המצוינות של EMC; אייל ולדמן, מנכ"ל ויושב ראש מלאנוקס; ד"ר שלמה מרקל, סגן נשיא ברודקום (Broadcom); יוסי ורדי, יזם ומנהל בכיר בענף ההיי-טק; אבי חסון, המדען הראשי במשרד התמ"ת; פרופ' יוסי מטיאס, מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל; שלמה גרדמן, יושב ראש פורום מנכ"לי ההיי-טק בישראל; יואב שלוש, יושב ראש משותף של האיגוד לתעשיות מתקדמות ומנכ"ל משותף של קרן הון-הסיכון אביב; פרופ' עדה יונת, כלת פרס נובל לכימיה; פרופ' דניאל זיפמן, נשיא מכון ויצמן; וריק קפלן, מנכ"ל יבמ ישראל.

לדברי גרדמן, "התעשייה הישראלית לא מושתתת על כוח עבודה זול או על קירבה לשווקי העולם. היא תלויה בעיקר בחדשנות וביצירתיות של המהנדסים הישראליים. באחרונה ניכרת ירידה בכמות הפטנטים ובהמצאות הישראליות, ולכן החלטנו לצאת ביוזמה שתדאג לשמר ולפתח את רמת החדשנות בישראל ולהנחיל מתודולוגיות של חדשנות בחברות עתירות הידע בישראל. היוזמה החדשה מאגדת בתוכה את שלושת הכוחות המשפיעים על חדשנות בישראל: תעשייה, אקדמיה וממשלה. ביחד הם מהווים כוח עצום שיביא לשינוי בתרבות החדשנות בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים