והזוכים הם…

תמצית נימוקי חבר השופטים לפרויקטים הזוכים בתחרות מצטייני המיחשוב, IT Awards 2012

להלן תמצית נימוקי חבר השופטים לפרויקטים הזוכים בתחרות מצטייני המיחשוב IT Awards 2012. בשלבי התחרות השונים התמודדו יותר מ-180 פרויקטים מארגונים מכל מגזרי המשק, ב-14 קטגוריות שיפוט. טקס הכרזת הזוכים בתחרות, שהתקיים הבוקר (ג'), נערך זו השנה העשירית בהפקת אנשים ומחשבים. הטקס התקיים במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מנמ"רים, מקצועני IT בכירים ומנכ"לי ספקיות המיחשוב בארץ. את האירוע הנחה פלי הנמר, נשיא ויזם קבוצת אנשים ומחשבים.

EAI, ESB, SOA, BPM

אבולוציה של אינטגרציה – מיקרון ישראל
"תוך ארבע שנים, מערך המיחשוב של החברה נדרש לשינויים ארגוניים מרחיקי לכת, שהצריכו עמידה באתגרים טכנולוגים. זאת בשל שינויים עסקיים, מיזוגים ורכישות. נוצרה סביבה טכנולוגית גנרית שתאפשר להוסיף ולהוריד תהליכים עסקיים עם ארגוני האם בקלות, תחת שליטה וניטור. נבנו ממשקים ושירותים חדשים למערכות הליבה. כל אלה הביאו למצב שאפשר זמן תגובה קצר ומהיר יותר לכל שינוי עסקי טכנולוגי, בסיכון ובעלות נמוכים, תוך פגיעה אפסית בשרשראות האספקה".

מערכת ניידות מספרים לחברת הום סלולר, סלקום
"הום סלולר, כמפעיל וירטואלי (MVNO) חתמה על הסכם אירוח עם סלקום, שנדרשה לספק להום סלולר שירותי מערכת ניידות במודל תוכנה כשירות (SaaS). הפרויקט המורכב הביא לתמיכה בכל תהליכי הניידות הנדרשים לפי תקנות משרד התקשורת, אינטגרציה של המערכת מול כל המפעילים בעשרות ממשקים, אינטגרציה למערכות ניהול הלקוח והמערכות ההנדסיות של הום סלולר ובניית תהליכי העבודה בין החברות לטיפול בתקלות".

ממשל IT ודטה סנטר

הקמת עותק שלישי בהר חוצבים ירושלים, בנק לאומי
"הוטמעו טכנולוגיות חדשות לשכפול וניהול האחסון. בוצע שימוש בתמסורת רחבת סרט לשכפול מקוון בעותק השלישי. שופרה יכולת ההמשכיות העסקית והובטחה שרידות הנתונים הקריטיים במקרה של אירוע קיצון. הפרויקט בוצע בריבוי טכנולוגיות, בלא חריגה בלו"ז ובתקציב".

פרויקט חידוש תשתיות דטה-סנטר, סלקום
"הפרויקט הוא מהגדולים ומהמורכבים בתחומם בארץ, והביא ליצירת סביבה אחת מאוחדת מכמה סביבות מבוזרות. שדרוג התשתיות בוצע תוך הטמעת טכנולוגיה חדשה עם יכולות מתקדמות בניהול תשתית חוות השרתים. במסגרת התועלות שהתקבלו מהפרויקט, הושגו חיסכון בעלויות ניהול, חיסכון בעלויות כבילה, שיפור בזמני התגובה של השרתים והמשתמשים, הגדלת האמינות ושיפור השרידות. הוקם אתר DRP מלא, אתר מראה, לחוות שרתי המטה. הפרויקט השיג את מטרותיו העיקריות באופן מלא עם תמיכה עתידית ב-FCoE ו-OTV. הפרויקט היה חוצה חברה – כל גופי התפעול היו מעורבים בתהליך המיגרציה עם מינימום זמני השבתה ללא צורך בשינוי מצדם".

ERP

מערכת שירות מקוון לעובדים ומנהלים, מכבי שרותי בריאות
"הפרויקט הביא לצמצום הביורוקרטיה ולייעול התהליכים. הוא גרם לחסכון בכוח אדם ואדמיניסטרציה, והפך את מכבי שירותי בריאות לארגון ירוק יותר, בשל ביטול הצורך בטפסי נייר. הפרויקט הביא להחזר השקעה מוכח, שיפר את תפיסת הארגון בקרב העובדים והעלה את שביעות הרצון שלהם מהמערכת. הטמעת המערכת נעשתה תוך שיתוף פעולה הדוק בין הגורם העסקי, משאבי אנוש – לגורם המבצע, מערכות מידע".

APO, שירותי בריאות כללית
"הוקמה מערכת חיזוי ועיתוד של צרכי רכש ואספקה של תרופות וציוד רפואי. המערכת אינטגרטיבית למערכת הסאפ התפעולית. הפרויקט הביא לשיפור ניכר באיכות החיזוי, נוספו יכולות ניתוח חיזוי ברזולוציה גבוהה יותר. הוכנסה בקרה רציפה על איכות החיזוי, נוצר מנגנון התראות על החיזוי והתוכנית העיתודית, במטרה לאתר בעיות לפני שהן נוצרות. בשל הפרויקט יש יכולת לבצע חיזוי ועיתוד בזמן אמת, על סמך נתוני אמת מקוונים".

הקמת מערכת ERP, ישרוטל
"הפרויקט כלל הטמעת מערכת מערכת One1ERP ב-15 מלונות הרשת ברחבי הארץ. במסגרתו נבנה משרד אחורי אינטגרטיבי כולל, התומך בתהליכים העסקיים של הארגון ומאפשר תהליכי החלטה, ביצוע ורישום, תוך שימוש מירבי במיכון וצמצום עבודה ידנית. הפרויקט הביא לאיחוד העבודה במערכת רשתית אחת, רב-חברתית, בפריסה ארצית. הוא מספק ניהול בקרה תמחירית, בדגש על מרכזי רווח ומרכזי עלות, ניהול נתוני אב ברמה רשתית אחידה, ושילוב תהליכי עבודה שנוהלו עד היום מחוץ למערכת. הפרויקט הוקם בזמן קצר ובתקציב לא גדול, תוך ארגון מחדש של הרשת, ומטפל במחזור כספי של מיליארד שקלים, עם ממשקים חכמים למערכות קיימות".

שדרוג לגרסה 12 Oracle E-Business Suite, האוניברסיטה הפתוחה
"גרסה 12 של Oracle Applications שונה מגרסאות קודמות של המערכת, בכך שהמודול הפיננסי נכתב מחדש. לפיכך, זה אינו שדרוג רגיל של המערכת, אלא התאמה של המערכת מחדש לגרסא החדשה. לכן הפרויקט היה מורכב. האוניברסיטה הפתוחה הייתה מהארגונים הראשונים בארץ ששדרגה לגרסה זו. אתגר נוסף בפרויקט נבע מהיות האוניברסיטה מלכ"ר, מה שדרש פיתוח של פתרונות פיננסיים ייחודיים. בשל הפרויקט, הוארכה התמיכה במערכת עד לשנת 2017, הוטמעו בה מודולים חדשים, התקבלו אפשרויות חיפוש מתקדמות במערכת ושופרה רמת אבטחת המידע במערכת".

ענן

חוות דעת, משרד החינוך, מינהל תקשוב ומערכות מידע
"במערכת החינוך קיים קושי תפעולי עצום לתשתיות תיקשוב ומחסור במשאבים. הקמת ענן מיחשוב פרטי תקל על הקושי התפעולי ותאפשר למערכת החינוך לקבל שירותי תיקשוב ברמה גבוהה ומאובטחת ובמחירים אטרקטיביים. השירות משתלב בתוכנית המשרד להתאמת מערכת החינוך למאה ה-21 ונותן פלטפורמה להתקנת היישומים ושירותי התיקשוב הנדרשים. השירות מאפשר את 'פריצת הקירות' של בית הספר בכך שניתן להפעיל יישומים בכל שעות היממה ומכל מקום, תוך מתן כלים לשמירה על צנעת הפרט ואבטחת מידע בכלל. זהו הפרויקט הראשון מסוגו במערכת החינוך בארץ ובמערכת הציבורית".

שליחה וקבלת חשבוניות באופן דיגיטלי, שירותי בריאות כללית
"בכללית מבוצע רכש שנתי של יותר מ-5.5 מיליארד שקלים בשנה. הפרויקט הביא לקבלת חשבוניות, כרטסת ספקים והזמנות באמצעים דיגיטליים, ויצר אחידות ארגונית בצורת העבודה, עבור 7,000 המשתמשים במערכת, מהם 1,500 עובדי הכללית. הפרויקט הביא לשיפור תהליכי העבודה, חיסכון כספי ולהתייעלות תפעולית".

BI, Big Data

BI, בנק יהב
"נבנתה בבנק פלטפורמה שמאפשרת להציג מגוון רחב מאוד של נתוני הבנק ולמזגם עם פריטי מידע מתחומים שונים. הושגה סינרגיה מירבית באופן מהיר ודייקני תוך שימוש בממשק ידידותי למשתמש. עלתה זמינות ואיכות המידע הניהולי כבסיס לפיתוח עסקי, פותח מנגנון רחב לנושא מדידת סניפים שמאפשר צפייה מקוונת בזמן אמת בביצועיהם, והשוואה ביניהם עד רמת הצוות הבודד. פותחה יכולת ניבוי משופרת על בסיס התנהגותי ונתונים היסטוריים וקבלת החלטות בהתאם. שיפור זמינות ואיכות המידע הפכו למנוע לשיפור איכות השירות ללקוחות הבנק".

ניהול תחום ומיקוד במרפאות רופא, מכבי שירותי בריאות
"הפרויקט הביא להקמת פורטל מידע המציג את התנהלות מבוטחי הקופה ונותני השירות, תוך יצירת נקודת מבט המאפשרת פילוח תחומי, על פי מאפיינים קליניים ושימוש במשאבים תחומיים. נוצרה סביבת עבודה למנהל התחום מול גורמים במטה ומנהלים רפואיים במחוזות, המאפשרת יצירת פרויקטים אד-הוק, חלוקת משימות, ודיונים מקצועיים במהלך התנהלות הפרויקט וביצוע המשימות. שופרו האיכות הקלינית, איכות השירות ונעשה שימוש מושכל במשאבים, תוך העצמת יכולת הניהול של המרפאות הרופא על ידי המנהלים הרפואיים ומנהלי התחומים".

אכיפה סביבתית, המשרד להגנת הסביבה
"הפרויקט הביא להגברת האכיפה הסביבתית. הוא הביא לשיפור מהירות הטיפול בתיקי אכיפה, להקצאה וחלוקה נכונה של משאבי כוח אדם לאכיפה, להגברת גביית הקנסות מאכיפה וכן לצמצום זמן הטיפול בתיק. הפרויקט גרם להגברת ההרתעה, שכן המערכת מאפשרת שליפת כל המידע היסטורי על חשוד מסויים, על מנת לקבוע רמת ענישה מחמירה יותר על עבירות חוזרות של אותו חשוד. בכך הוגברה ההרתעה הסביבתית. למרות שמערכת המקור היא מיושנת עם בעיות רבות באיכות הנתונים, פרויקט ה-BI הצליח לפצות על הבעיות, באמצעות עיבוד מתקדם של הנתונים, ולתת למשתמשים תמונה אמינה של המידע הרלוונטי".

מערכת לתמחור שירותים רפואיים, מכבי שרותי בריאות
"המערכת הביאה לקבלת מידע לגבי היקף הפעילות המבוצעת במכוני מכבי, ולבחינה של מידת היעילות של כל מכון. באמצעותה ניתן לבצע השוואת עלות ממוצעת בין יחידות שונות ובין תקופות זמן, כמו גם השוואת עלויות של מתן השירות במכוני מכבי לעומת ספקים חיצוניים. הפרויקט הביא לקיומה של תשתית נתונים אחודה, עם תמיכה בתהליכים, ממשק עבודה פשוט ואינטואיטיבי, גמישות לשינויים בתמחיר, ובעיקר – לעבודה בלא תמחור ידני בגיליונות אקסל (Excel)".

Insight Online, הקרייה הרפואית רמב"ם
"בתי החולים פועלים בעומס של מעל 100% רוב ימות השנה, ולפיכך נדרש ניצול מיטבי בזמן אמת של המשאבים החיוניים העומדים לרשות הצוות המטפל. במסגרת הפרויקט פותח כלי ניהולי המציג למקבלי ההחלטות בזמן אמת תמונת-על עדכנית של משאבים אלה, תוך שהוא פותח צווארי בקבוק בזמן אמת, מקצר את זמני ההמתנה של המטופלים למשאבים הקריטיים, ומאפשר להנהלת בית החולים לתת מענה מיטבי לבעיות תפעוליות רוחביות, עוד לפני או תוך כדי היווצרותן. המערכת משמשת להנהלת בית החולים 'עיניים' בתפעול השוטף של בית החולים".

ניהול מידע, ידע ותוכן

ניהול ידע בריא, מכבי שרותי בריאות
"ניהול הידע במכבי תומך במטרות האסטרטגיות של הארגון. במסגרתו הוקם פורטל ארגוני, המשמש כלי עבודה חיוני ואפקטיבי לכל שדרות הארגון, והוא מלווה כל תהליך משמעותי בארגון. הוא יצר תהליך של מיקור חוץ של חוכמת ההמונים של עובדי מכבי, מה שהביא לשיפור השירות ללקוח והגדלת שביעות רצונו, שיפור סביבת העבודה לעובדים, חיסכון בזמן וכסף, התייעלות ומתן מידע מדויק ללקוח ואינטגרציה ארגונית. כיום כל עובד ועובד לוקח חלק פעיל בתהליכים של ניהול ידע, ארגון ידע, שיתוף בידע או טיוב מידע".

הפורטל הבנקאי, בנק הפועלים
"הפורטל הבנקאי הפך למרכז בינה בנקאי, הנותן מענה למצוקת הידע בבנק ולריבוי מסרים וערוצי תקשורת מול הסניפים. הוא משמש כשולחן עבודה מקצועי הכולל בתוכו את מרכז השירות והידע הבנקאי (מנהלת ידע) לצד אזורי תוכן חדשותיים, תכנים מכווני מכירות ותוצאות עסקיות לצד תכנים חברתיים. הפורטל הוביל למהפכה תרבותית באופן שבו נוהגים העובדים לאתר ידע בנקאי, שיפר את רמת השירות והגביר את שביעות רצון לקוחות הבנק. בוצע שילוב בין ידע דינמי וידע תהליכי קבוע, בין נתונים המשתנים על בסיס יומי, תקשור מסרים ובניית סדר יום ארגוני".

שו"ב וניטור אפליקטיבי

שליטה ובקרה, בנק יהב
"הטמעת מערכת סנטריטי הביאה לניטור כל מערך המיחשוב בבנק – שרתים, רכיבי תקשורת, תהליכים עסקיים. נעשה איתור מקדים של 'צווארי בקבוק' ונקודות כשל פוטנציאליות. הפרויקט הביא להעלאת הזמינות של השירותים שמספק הבנק ללקוחות החיצוניים והפנימיים, ולהפחתה משמעותית של זמני השבתה. קטנה כמות אירועי התקלות בבנק והורד זמן הטיפול בתקלות. התייעלה עבודת הצוות הטכני וצוות ה-HelpDesk. בשל הפרויקט, התקבלה יכולת לניטור אתר הגיבוי ומערך החירום של הבנק. התקבלה יכולת לצפי של גידול בניצולת הרכיבים, מה שמאפשר היערכות מקדימה בהיבטי רכש ותקציב. בנוסף, פחתה העלות בעלות הכוללת (TCO)".

ניטור אפליקטיבי ותהליכי, שירותי בריאות כללית
"הפרויקט הביא לניטור גם ברמת התהליך העסקי וגם ברמת הקוד. התקבלה שקיפות מלאה, כך שכל המעורבים בפרויקט רואים בו הכל. זמינות השירותים העסקיים שופרה, יש יכולת גבוהה יותר למניעת תקלות עתידיות. זמני התגובה לתקלה קוצרו, והתקבל שיפור של ביצועי השירותים האפליקטיביים בשירותי בריאות כללית".

שליטה ובקרה, אגד
"לאגד יש 24 תחנות מרכזיות, 29 מוסכים, 4,400 נהגים הנוהגים ב-2,834 אוטובוסים ב-929 קווי שירות, המסיעים 900 אלף נוסעים מדי יום. זו הטמעה מהראשונות בעולם של גרסת השו"ב של מיקרוסופט. המערכת עובדת שמונה חודשים ומנטרת מרמת הרשת, הרכיב, השרתים, מערכות ההפעלה ועד בסיסי הנתונים, לרבות ניטור של רכיבים שאינם ממוחשבים, כגון משאבות דלק".

חדשנות

שירותי מולטימדיה ליד מיטת המאושפז, שירותי בריאות כללית
"הותקנו 4,000 מסכי מגע במחלקות האשפוז ב-14 בתי חולים של הכללית. המסכים מספקים שירותי מולטימדיה: TV, אינטרנט, משחקים, רדיו, VOD ובנוסף, מידע אודות שירותי בית החולים והטיפול הרפואי, בהתאמה למצבו הרפואי של החולה המאושפז. מדובר בקפיצת מדרגה בחוויית האשפוז, עם תועלות כלכליות, שיווקיות ותדמיתיות. המסכים הביאו להקטנת היקף הפניות לצוות הרפואי, בשל הסחת דעת של המטופלים לנושאי מולטימדיה והביאו להנגשת מידע רפואי ושירותי ללקוח".

פרויקט סניף ללא נייר, בנק הפועלים
"לצד החיסכון במיליוני דפים, הפרויקט מביא לחסכון כספי של מיליוני שקלים בשנה. הפרויקט הינו בשורה של ממש לעובדי הסניפים ולבנק כולו. הוא הביא לשיפור יכולת החיפוש והאחזור של ניירות ומסמכים, ומאפשר לבנקאים להתמקד במקצועם ולא בנבירה מזדמנת אחר מסמכים פיזיים בארכיון מרוחק. הבנק מממש את עקרונות הקיימות, מצמצם את צריכת המשאבים. הפרויקט מורכב טכנולוגית והביא לקישור מרבית מערכות הליבה של המערכת הסניפית לתשתית אחידה וחדשה".

ניהול, שליטה ובקרה מרחוק באתרי הבניה, דניה סיבוס
"הותקנו באתרי הבנייה מצלמות על מנוף גבוה בתנועה תמידית, לטובת שליטה ובקרה סביב השעון, במקומות מרוחקים בפריסה כלל ארצית, גם באתרים נטולי תשתית תקשורת וחשמל. לצד השו"ב, התקבלו תועלות בהיבטי שיווק, מעקב איכות ובטיחות בבנייה ואבטחה. אנשי ה-IT שולבו בפרויקט החל משלב התכנון ובניית הפרויקט כתנאי להצלחתו, ניהולו ושימוש במידע המאוחסן לטובת ניתוחו. הפרויקט הביא לחסכון בכסף וזמן".

וירטואליזציה לתחנות קצה – VDI, בנק לאומי
"הפרויקט מביא לגמישות בניהול התוכנה והחומרה, לשיפור האבטחה של תחנות הקצה, ולנוחות התפעול שלהן. הוא כלל VDI ל-1,300 תחנות מטה, ל-200 תחנות אגם, ואבטחת הגלישה ל-1,700 משתמשים. הפרויקט הביא ויביא לחיסכון בתפעול, לשיפור חוויית המשתמש, ליצירת אחידות, לשיפור אבטחת המידע ולשיפור הניהול".

צבא וביטחון

ספירות ותנועות אסירים, שירות בתי הסוהר, מנהל טכנולוגיות
"המערכת הביאה לשיפור השו"ב בארגון. פותחה מערכת בטכנולוגיה מתקדמת על רשת Wi-Fi מאובטחת ומחשבי לוח. המערכת שפותחה בשב"ס מאפשרת ליעל את ביצוע המשימות המבצעיות של הארגון, להקל על עבודת השטח ולקבלת נתונים מדויקים ביותר לגבי מצבת ותנועות האסירים בכל רגע נתון. המערכת ידידותית למשתמשי שטח שאינם טכנולוגיים כלל והביאה לתועלות מבצעיות בשב"ס: קיצור זמן הספירה, דיוק בנתונים, ייעול תהליכים, שיפור תמונת המצב לגבי אסירים וייעול העבודה על ידי איחוד תשתיות ומערכות".

BI ופורטלי 2.0 EIS, תעשיה אווירית לישראל
"במסגרת הפרויקט הועצמה חווית המשתמשים, נבנתה אמת ארגונית אחת, הוטמעו תכונות חברתיות במערך ה-BI לרבות שיתוף, רלוונטיות למשתמש, הוספת שכבות מידע בלתי מובנה מעל מידע ה-BI ושודרג מערך ה- BI עבור משתמשי הקצה. כך, יש למערכת יכולת להצגת המידע הרלוונטי לכל רמות הניהול בצורה נוחה ומרוכזת, ניתוח מידע אנליטי לכל רמות הניהול, חווית משתמש חדשנית. המידע הפך לזמין ונגיש, ושיפר את האפקטיביות בקבלת החלטות. הפרויקט הביא לחיבור הדוק יותר של מידע ואנשים".

ייעול תהליכי איסוף נתונים, שליטה והפצה, חט"ל צה"ל
"במסגרת הפרויקט הוטמע פתרון אוטומטי להפצה, שליטה ובקרה, ואיסוף נתונים, דבר שסייע בפעילויות ארגוניות ובתהליכי קבלת ההחלטות בארגון. הפרויקט הביא ליכולות שו"ב למנהלי המערכת ולמערך התמיכה, לניהול מצאי ומלאי של כלל הרכיבים – חומרה ותוכנה – בארגון, ולבניית מדיניות ארגונית להפצות ולאיסוף מידע. הפרויקט הביא ליכולת הפקת דו"חות מנהלים לפי פילוח, בניית תבניות לאוטומציה ובניית תרחישים ולשימור הידע הארגוני, לצד חסכון בעלויות של תוכנות ייעודיות".

צביר כוכבים, חיל האוויר
"הפרויקט הביא למימוש וירטואליזציה במערכות ה-IT של חיל האוויר, תוך שיפור היכולות, הביצועים ודרך הקמת מערכות ה-IT בחיל. במסגרת הפרויקט פונו מאות שרתים פיזיים מהדטה סנטר המבצעי של החיל. הפרויקט הביא לשינוי מהותי בדרך ומהירות השילוב של מערכות מידע חדשות בחיל. בשל הפרויקט, קוצר משמעותית זמן ההגעה לשוק, התקבל חיסכון כלכלי משמעותי".

פתרונות מבוססי קוד פתוח, שירות בתי הסוהר
"הפרויקט נועד ליישם חלופות למערכות ההפעלה הקיימות בשב"ס. במסגרתו הוטמעו מערכות רד האט, תוך שמירה על חווית משתמשי הקצה. הפרויקט הביא לשיפור ביצועים יחד עם ניהול יעיל ונוח בצד השרתים. בשל הפרויקט, נוצרה אינטגרציה מלאה עם ארכיטקטורת התשתיות הקיימת בארגון, ובוצעה התאמה של מערכות ההפעלה לעבודה בתקן אבטחת המידע המקובל בארגון. בשל הפרויקט התקבלו חיסכון בעלויות הרישוי והתחזוקה של שרתים ותחנות קצה, ניצול יעיל של משאבי המיחשוב הארגוני ויציבות מערכות ה-IT המרכזיות. זהו פרויקט פורץ דרך, הראשון מסוגו במגזר הממשלתי המרחיב את שוק ספקי התוכנה בארץ".

Unix2Linux, חיל האוויר, צה"ל
"במסגרת פרויקט Unix2Linux, שודרגו תשתיות ה-IT המשרתות את פרויקטי כוח אדם בחיל האוויר. הפרויקט הביא לייעול צריכת החשמל בדטה סנטר, לשדרוג מערכות הפעלה ומעבר מ-HP UX לרד-האט, לשדרוג כלל הכלים במערכות, לפתיחת צווארי בקבוק בכוח העיבוד והחישוב של המערכות ולשדרוג חומרה למערכות. בשל הפרויקט, התקבל חסכון של מאות אלפי שקלים בשנה בעלויות האחזקה, לצד צמצום שטח הרצפה במרכז המיחשוב. המספר הרב של המערכות הקריטיות והיקף המשתמשים העצום הפך את הפרויקט למורכב ובעל מרווח טעות קטן מאד בכל המדדים".

CRM, Help Desk, Call Center, Social CRM

תקשורת רב ערוצית  – "פועלים Connect"
"הפרויקט הביא להצעת ערך חדשנית, המביאה ללקוחות תפיסה המשלבת בנקאות אישית וישירה, תוך מינוף הפריסה הסניפית הרחבה של הבנק וזיקה למערך הסניפים. במסגרת הפרויקט בוצעה אינטגרציה מלאה בין ערוצי התקשורת הישירים לבין מערכות הליבה ובין תיק הלקוח. בוצע מעבר מקול סנטר לקונטקט סנטר, תוך שימוש ב-SOA המאפשרת הפעלה חוזרת של שירותים גנריים ללא תלות בסוג הערוץ".

ניהול מבצעים, מתף, קבוצת הבינלאומי
"במסגרת הפרויקט הוטמעה מערכת רב-בנקאית לניהול קמפיינים (מבצעים) בקבוצת הבינלאומי. המערכת מאפשרת שיקוף של דרישות עסקיות ייחודיות לכל בנק, תוך מידור בין הבנקים. באמצעותה ניתן לבצע תכנון מרובה קמפיינים, רב ערוצי ורב שלבי, תוך מיטוב הצעות וערוצים. הפרויקט מביא להעלאת איכות התקשורת עם הלקוח, להגדלת אפקטיביות מבצעי השיווק, ומספק אפשרות לבקרה ולמדידת האפקטיביות של המבצעים. כל אלה מאפשרים למקסם את הרווחיות הנובעת מהאינטראקציה עם הלקוחות, באמצעות יותר מגעים, שהם יותר רלוונטיים ובערוצים מתאימים יותר".

מערכת לניהול לקוחות – תמנון, דנאל יהושוע
"בחברה הוחלט על מימוש אסטרטגיה ארגונית ארוכת טווח להפיכתה מ-'חברת שירותים' ל-'חברת מכירות', ועל הטמעת מערכת CRM. המערכת שהוטמעה אחראית על כל הממשקים עם הלקוחות, הממשקים התפעוליים והממשקים השיווקיים. הפרויקט תמך בשינוי תפיסה כלל ארגוני ובהפיכת הארגון לארגון מכירתי. הפרויקט הביא לשיפור התוצאות העסקיות של הארגון, לעליה בהיקפי המכירות ללא הגדלת מצבת כוח אדם, ליותר מהירות בתגובה של עובדי הארגון מול הלקוחות. המערכת מיישמת את תפיסת החברה, כי הלקוח הוא במרכז ומייעלת את תהליכי העבודה".

מערכת לניהול תגמול ותמריצים לנציגי מכירה, שירותי בריאות כללית
"במסגרת הפרויקט בוצע מיחשוב של תהליכי התגמול לנציגי מכירות. זה נעשה על בסיס נתונים הקיימים במערכות המידע, והביא לשיקוף העמידה ביעדי המכירות לעוסקים במכירות – מרמת הנציג ועד רמת מנהל המערך, כולל תחשיב עמידה ביעדים הצפוי לסוף חודש. כך, התקבל תיחור שוטף בין נציגי המכירות, צוותים, וערוצי המכירה ברמה יומית, חודשית ושנתית, תוך שיקוף יום-יומי של ביצועי המכירות, לנציג עצמו ולכל דרגי הניהול, כולל הצפת חריגים ושיקוף מכירות שלא על-פי הכללים".

ליבה

מערכת לקיחת דגימות/הזמנות, שירותי בריאות כללית
"הפרויקט הביא למיחשוב מלא של תהליך לקיחת דגימות בתחנות הלקיחה, משלב הדרישה של הרופא ועד הקליטה במעבדה המבצעת. הוא הביא לחסכון בעבודה ידנית, ייעול וקיצור תהליך לקיחת הדגימות, לשיפור השירות ללקוחות וליצירת תהליך מוסכם ואחיד של עבודה בהתאם לדרישות המעבדה. הפרויקט עובד מול 1,400 אתרי איסוף דגימות, משרת 3,500 משתמשים, מטפל ב-86 אלף נבדקים ביום ובמאה מיליון בדיקות בשנה. הפרויקט הביא לצמצום מספר הבדיקות החוזרות ב-100% ולמניעה משמעותית של שגיאות בהקלדה ויצר מנגנונים לבקרה ודיווח מיידי על תוצאות בדיקה חריגות לרופא המשפחה".

יהלום, איי.די.איי חברה לביטוח
"הפרויקט מימש את החזון הדיגיטלי של החברה בפיתוח מערכת לטיפול בניהול תהליכי התביעות בחברה מקצה לקצה, תוך שימוש בממשק מתקדם, ידידותי ונוח. הפרויקט הביא להובלת המטפל בתביעה באופן אוטומטי, לצורך קיצור זמני טיפול, העלאת רמת אמינות המידע, שיפור השירות ללקוח והגדלת רמת השקיפות לכל בעלי העניין. הפרויקט הניב חיסכון כספי משמעותי באגף השירות, עקב ניהול תהליכי עבודה באופן מובנה, מדיד ומבוקר. זאת, בשל השימוש בתשתיות גנריות, המאפשרות למשתמשים לנהל ולשנות את תהליך התביעה באופן עצמאי".

מערכת השקעות חדשה, מגדל טכנולוגיות
"קבוצת מגדל מנהלת נכסים בשווי של יותר מ-140 מיליארד שקלים, ניהול הכפוף לרגולציות שונות. המערכת שהוקמה עונה על הצורך בעמידה בדרישות הרגולציה ובביצוע מעקב שוטף אחר פעילות ההשקעות והשוק. הפרויקט הביא להקמת בסיס נתונים אחד לכל נכסי החברה על סוגיהם השונים, רישום פעילות המסחר וההשקעות, בקרות עמידה ברגולציה בזמן אמת, בקרות על רישומי הבנקים ודיווחים חשבונאיים וכלכליים יומיים, חודשיים ורבעוניים. בשל הפרויקט, נוצרה בקרה איכותית ומלאה אל מול חשבונות הבנק, רוכזו כל סוגי הנכסים תחת מערכת IT אחת, יש יכולת מעמיקה וידידותית של הפקת דו"חות תפעוליים וניהוליים, ויש פלטפורמה אחידה עם אינטגרציה מלאה למערכות הפיננסיות בחברה".

שביט 2000, פלאפון
"במסגרת הפרויקט שודרגה גרסה G10 של שביט ל-G11, הוחלפו שרתי בסיסי הנתונים, וכן בוצעה הגירה ממערכת יוניקס (Unix) ללינוקס (Linux). בשל מימוש הפרויקט גדלה כמות הזיכרון והוחלפו מערכות האחסון. פרויקט המעבר היה שקוף למשתמשים. הוא הביא לחיסכון כספי, התייעלות תפעולית, לשיפור הביצועים של מערכות ה-IT והוא עמד בלוח הזמנים שנקבע לו".

רשתות חברתיות

שיחת חברים, שירות בתי הסוהר
"בשל מגבלות ביטחוניות, לסוהרים אין יכולת לתקשורת טלפונית, קווית או ניידת. בשל כך החליטו בשירות בתי הסוהר על הקמת רשת חברתית פנימית שתתבסס על קוד פתוח. כך, מקבלים הסוהרים פלטפורמה לצורכי שיתוף מידע מקצועי, אישי וכללי. המערכת שולבה בארכיטקטורה הארגונית, לאחר שהוקמו ממשקים עם מאגרי המידע הארגוניים. הפרויקט הביא ליצירת תשתית יציבה ללא תחזוקה, ליצירת קשר בין עובדי הארגון שנמצאים פיזית במקומות שונים ברחבי הארץ. הפרויקט ממצב את שב"ס כארגון צעיר וטכנולוגי ומאפשר לקיים דו-שיח בין עובדים בארגון במקומות בהם אין גישה לטלפונים. הפרויקט הביא לירידה משמעותית בכמות דואר זבל ולחסכון במקום אחסון".

רשת חברתית, עיריית חיפה
"לעיריית חיפה יש כיום יותר מ-50 אלף חברים בפייסבוק (Facebook), כ-850 אנשים בטוויטר (Twitter), והיא העלתה ליו-טיוב (YouTube) עד היום יותר מ-2,300 סרטונים שזכו ליותר ממיליון צפיות. השימוש ברשתות חברתיות הביא ליצירת קשר בלתי אמצעי בין אנשים וארגונים ורתימתן לטובת תושבי העיר חיפה והכלל. קוצר זמן ההמתנה של התושבים לקבלת מענה וטיפול בפניותיהם, עם זמני תגובה של דקות".

אבטחת מידע

Pinpoint, ממשל זמין
"במערך ה-IT של ממשל זמין הוטמעה מערכת Multi Table, המבצעת איסוף, כינוס ונרמול נתונים של אבטחת מידע. המערכת מתרגמת את הנתונים מהמערכות השונות לתצוגה גרפית, ומאפשרת תגובה אינטראקטיבית מיידית לאירועי אבטחה המתרחשים בזמן אמת בארגון. המידע המצטבר מספק נתונים אודות מיקום ההתקפה, נתונים סטטיסטיים לגבי מספר חסימות, זמן ההתקפה האחרונה, האם הכתובת שוחררה ועוד, ומבצעת בדיקה של הכתובת ברשימה השחורה. המערכת טיפלה במתקפות שצלחו את ספקיות האינטרנט. היא פועלת מאז אירוע המשט של המרמרה ופעלה בהצלחה במבצע עמוד ענן".

GRC Access Control, שירותי בריאות כללית
"שירותי בריאות כללית היא אחת מהחברות הראשונות בארץ שמטמיעות את המערכת וארגון הבריאות הראשון בעולם העושה זאת. בשל הטמעת המערכת התקבל ציות בזמן אמת, המביא לשליחת התראות מקוונת למנהלים על גילוי סיכון במערכת. כעת יש זיהוי ומידור של סיכונים, בקרה אקטיבית ומונעת. בשל הפרויקט, צומצם הסיכון בזמן אמת, כי המערכת מאתרת מהיכן נובע הסיכון בתוך מערך ההרשאות וכך ניתן לטפל בו באופן מהיר. הפרויקט הביא לצמצום עלויות וזמן הציות ומספק מענה לרגולציות ולדרישות פנימיות, תוך יישום בקרה על הפרדת תפקידים".

פרויקטים מיוחדים

מערכת לניהול בית חולים בחירום, הקריה הרפואית רמב"ם
פרויקט זה זכה לניקוד הגבוה ביותר בקרב השופטים בתחרות. בנימוקים נכתב, כי "מערכת Emergency הוקמה ככלי עזר להנהלת בית החולים לטובת יכולת לייצר תמונת מצב עדכנית של בית החולים, לקבל החלטות מבוססות על מידע כולל ועדכני, לספק הנחיות לגופי הביצוע בבית החולים בהתאם לתרחישים שונים ולעדכן את הגורמים הממונים. היא משמשת כלי שליטה וניהול למטה החירום והמטות שלידו. האגף לשעת חרום במשרד הבריאות בחר בפתרון עבורו ועבור שאר בתי החולים. הפרויקט הביא למקבלי ההחלטות יכולת לנצל בצורה מיטבית את המידע ולהפכו לידע לצרכי קבלת החלטות, תוך כדי ההתרחשות".

מוקד רב תחומי, מכבי שירותי בריאות
"מכבי שירותי בריאות ומכון גרטנר הקימו מוקד רב תחומי לטיפול בחולים במחלות כרוניות מורכבות. המוקד נותן מענה לעשרת אלפים חולים מורכבים מתחומים שונים ותורם רבות למטופל בכך שיש לו כתובת קבועה ואחות אישית אשר דואגת לכל צרכיו הרפואיים. הוא שינה את תפיסת הטיפול מטיפול יזום על ידי המטופל לטיפול יוזם על ידי המטפל. הפרויקט מורכב טכנולוגית עלה לאוויר בהצלחה תוך שבעה חודשים וכלל אינטגרציה מלאה בין מערכות ה-IT".

TROPICAL, כרטיסי אשראי לישראל
"זהו היישום הראשון בארץ של מודול גביה מתקדמת של אורקל. המודול נקלט בהצלחה על ידי המשתמשים, למרות המהפך שבמעבר למערכת החדשה. התקבל תפקוד מלא של מדור הגבייה מהרגע הראשון, למרות כמות הפיתוחים והממשקים הגדולה והמורכבות הרבה. חלה מגמה של שיפור בתוצאות העסקיות בתוך זמן קצר. הפרויקט הביא להלימה לרגולציות בתחום הבנקאות, והעלייה לאוויר הייתה ללא תקלות. המערכת החליפה מערכת ותיקה, בת שני עשורים, מפיתוח עצמי בטכנולוגיית DOS".

Smart Delivery ב-UPS
"הפרויקט הביא למימוש אסטרטגיית מובייל ארגונית, תוך בניית כלים מתקדמים לקו הראשון לטובת האצה עסקית. הפרויקט הביא לשיפור השירות בנקודת המפגש עם הלקוח, כמו גם ליצירת חסכון תפעולי כולל עם החזר השקעה מובהק. ייחודיות הפרויקט היא באינטגרציה לכל מערכות הארגון, החל מרמת האבטחה וניהול המכשירים (MDM), פיתוח יישום ייעודי לאנדרואיד (Android), חיבור למחסן נתונים באמצעות אינפורמטיקה (Informatica) ובכך הפיכת הנתונים שנאספים למידע עסקי, האצת תהליכים במערכות ה-ERP וה-CRM על ידי ממשקי עבודה ושילוב עם מערכת ה-ECM".

תכנון זמין, משרד הפנים
"הפרויקט הביא לייעול הליכי טפול בתכניות (תב"ע) ולשיפור התיאום התכנוני בין כל גופי התכנון במדינה. במסגרתו פותחה מערכת חדשנית להמרת GIS2CAD באופן אוטומטי. היא משרתת 3,000 משתמשים, לצד היותה מספקת מידע לציבור הרחב. המערכת יוצרת שקיפות ונגישות מירבית למידע מורכב. המערכת צפויה לחסוך עשרות מיליוני שקלים בשנה, בכוח אדם המטפל בבדיקה, דיגיטציה, אירכוב ועוד. המערכת הביאה לקיצור משמעותי של רבע עד שליש מזמן הליכי התכנון".

אותות למצטיינים בתחום התקשוב בחינוך

אות הצטיינות הוענק לעידית אבני, על הובלה ויזמות חינוכית בתחום התיקשוב והובלת תהליכי פיתוח פדגוגיים. אות הצטיינות נוסף הוענק לטלי גופר, על הובלה מוצלחת של מאות רכזי תקשוב ומדריכי אשכול, לקידום תוכנית התקשוב.

עוד שני אותות הצטיינות הוענקו לגורמים מהחינוך הטכנולוגי. אות הצטיינות הוענק לסאמח עבאס, בית ספר מקיף השלום, כפר דנון, על  פיתוח, ישום והטמעת תוכנית  הלימודים בתכנות מערכות ניידות ניידים. תיימא אג, מבית ספר מקיף השלום, כפר דנון, קיבלה אף היא אות על הצטיינות בעבודת גמר בתכנות טלפונים.

כן הוענק אות הצטיינות לעודד רוזנטל מבית הספר רעות שבהרצליה, על הצטיינות יתרה בפרויקט WiseKid בשפת התכנות #C. לצידו קיבל אות גם עומר פריבס, מבית הספר התיכון באר טוביה, מועצה אזורית באר טוביה, על הצטיינות בפרויקט WiseKid בשפת התכנות #C.

אותות המערכת

כמה פרויקטים נוספים קיבלו אות הוקרה ייחודי, על פי החלטת מערכת אנשים ומחשבים.

הסבת מערכת הדו"חות הארגונית לסביבת הווב, yes טלוויזיה בלווין
"בוצעה הסבת מערכת דו"חות ארגונית לסביבת ווב מתקדמת, התקבל שיפור של מערך התיחקור המחלקתי ושיפור השירות ל-500 משתמשים. כל זאת נעשה בלוח זמנים קצר, שאין לו תקדים בפרויקטים מקבילים. ההצלחה הושגה תוך כדי שילוב נדיר של ניהול נכון, עבודת צוות, ומובילות טכנולוגית".

חיסכון והתייעלות, עיריית הרצליה
"בוצעה שורה של פרויקטי IT במערכות הליבה, שסייעו לשיפור השירות לאזרח ותרמו לחיסכון תפעולי של מאות אלפי שקלים לקופת העירייה. בין הפרויקטים: כיבוי והדלקה מנוהלים של כל מערכות המיחשוב בארגון, מערכת זימון תורים באגף ההנדסה, דיוור אלקטרוני של חשבונות  ארנונה".

Single Sign On ב-ECI
"במסגרת הפרויקט בוצעו פיתוח והטמעה של מערכת הזדהות ראשונה מסוגה בהיקפה בישראל. המערכת מאפשרת לכל עובד ביצוע מהלך של הזדהות חד-פעמית מול כל מערכות המידע, דבר שהביא לחיסכון של אלפי דולרים בשנה, שיפור השירות ללקוחות הפנימיים של הארגון, ואפשרות לתת להם גישה מאובטחת לכל מערכות המידע הארגוניות".

סל קק"ל, קרן קיימת לישראל
"בוצע שדרוג של האתר של קרן קיימת לישראל והתקבלה הוספת יכולות טכנולוגיות. כתוצאה מכך חוזק הקשר עם התורמים, ויש אפשרות לרכישת מזכרות,  בולי קרן קיימת ושחזור הקופסה הכחולה".

מסילת ברזל, פרטנר
"בוצע שדרוג של מערך הליבה של מחשבי פרטנר שהוקמו לפני 12 שנים, התקבלו יכולת גמישות תפעולית ושיפור חוויית הלקוח בשוק סוער ומשתנה. התקבלו זמני תגובה מהירים יותר ללקוחות ונקלטה הפעילות של 012 לתוך פרטנר. כל זאת בלוח זמנים מהיר, ללא צורך בהשבתת המערכות".

Miracle, כ.א.ל.
"בוצע יישום של מערכת ERP של אורקל. ויזה היא הגוף הבנקאי הראשון שמיישם מערכת ליבה של ERP, בלוח זמנים בלוח קצר, יחסית להיקף הפרויקט. הפרויקט בוצע תוך מחוייבות מלאה של ההנהלה וכמובן העובדים".

CRM, ח.י אלקטרוניקה
"פרויקט ה-CRM בוצע באופן אג'ילי – זריז, גמיש ומסתגל בקלות. הפרויקט בוצע תוך פרק זמן קצר, של שמונה חודשים במקום שנה, ובעלות הנמוכה במאות אלפי שקלים מהמתוכנן. שירות ה-CRM בפרויקט זה היה לזמין באופן מיידי לכל רוחב החברה".

RKL, בנק לאומי
"יישום ה-RKL החליף את התהליך הידני של הזנת מפתחות ההצפנה למקלדת עמדת המידע ומאפשר החלפת מפתחות מרחוק בצורה מהירה, מאובטחת ואוטומטית לעמדה בודדת או למספר עמדות במקביל – על פי בחירת הגורם התפעולי".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אורי ברדה

    גאה בצוות המדהים ובכל השותפים לעשייה הרבה והמקצועית, כל זה על מנת לייעל את השירות לטובת ציבור הלקוחות שלנו - הסטודנטים.

אירועים קרובים