איגוד האינטרנט ידון בהצעה לשינוי מבני וקיצור זמן כהונתם של חברי ועד העמותה

נשיא האיגוד, ד"ר ישע סיון, יציע באסיפה הכללית, שתתקיים ביום ה', לקצוב את תקופת כהונתם של חברי הוועד לשש שנים, כדי לאפשר את כניסתם של פנים חדשות ● לדבריו, "המצב שבו אנשים משרתים יותר מעשור יוצר קיבעון וחוסר ברצון של מועמדים חדשים להוביל את האיגוד" ● הצעה נוספת שהוא יעלה קובעת, כי תבוצע הפרדה בין סמכויות ועד האיגוד לאלה של המנכ"ל, כך שהוועד יתרכז בהתוויית הדרך של הארגון והמנכ"ל - בפן הביצועי

איגוד האינטרנט הישראלי ידון ביום ה' הקרוב, במסגרת האסיפה הכללית השנתית שלו, במספר הצעות לבצע שינוי מבני ולקצר את זמן כהונתם של חברי ועד האיגוד. לדברי ד"ר ישע סיון, נשיא האיגוד, המבנה הנוכחי של הוועד מהווה מחסום לכניסת דור חדש וצעיר לאיגוד.

אחת ההצעות קובעת, כי זמן הכהונה של כל אחד מחברי ועד האיגוד יוגבל לשש שנים. זאת, לעומת המצב כיום, בו אין הגבלה כלל על משך הכהונה של חברי הוועד, ואחדים מהם מכהנים כבר מעל 10 שנים.

במכתב ששלח ד"ר סיון לחברי האיגוד ולפעילים רבים שאינם חברים בו הוא כינה את ההצעה להגבלת תקופת הכהונה של חברי הוועד "חשובה ביותר, כיוון שהיא תגרום לרענון השורות בוועד. המצב שבו אנשים משרתים יותר מעשור יוצר קיבעון וחוסר ברצון של מועמדים חדשים להוביל את האיגוד. תקופת כהונה של שש שנים היא גם לפי המתכונת של ארגון ISOC העולמי". הוא הדגיש, כי "אני, באופן אישי, מתכוון לעמוד במסגרת של שש השנים, ולפרוש בעוד שנתיים".

הצעה נוספת לשינוי ארגוני שתועלה באסיפה היא הפרדה בין הסמכויות של ועד האיגוד לאלה של המנכ"ל. ד"ר סיון סבור שתפקידו של הוועד הוא לכוון ולהתוות דרך, ולא צריכות להיות לו סמכויות ביצועיות. אלה תהיינה, על פי הצעתו, בידי מנכ"ל האיגוד. הוא אף דורש להחזיר למנכ"ל את האחריות על נושא התשתיות, שהוא מקור ההכנסה העיקרי של איגוד האינטרנט הישראלי.

כמו כן, באי האסיפה ידונו בהצעות שהעלו חברים באיגוד בנוגע, בין היתר, לתהליכים בו ולמניעת ניגודי אינטרסים.

ד"ר סיון פנה במכתב לפעילים בתחום האינטרנט שאינם חברים באיגוד וקרא להם להצטרף אליו ולהשפיע. אלה שיירשמו עד מחר (ג') יוכלו להצביע בעד או נגד ההצעות שמעלה ד"ר סיון באמצעות האינטרנט. בכך מקווים ד"ר סיון והתומכים בהצעותיו להתגבר על מצב אפשרי שבמסגרתו יגיעו לאסיפה מעט מחברי האיגוד, בעיקר אלה המתנגדים להצעותיו.

במהלך האסיפה אף תתקיימנה בחירות לוועד העמותה. המתמודדים יתחרו על שלושה מקומות, במקום שאולה הייטנר, שוקי פלג ודורון שקמוני, שצפויים לפרוש. הייטנר מגישה את מועמדותה פעם נוספת. המתמודדים הנוספים לכהונה בוועד הם איתי בנר, מני לוי, ד"ר אמיר עציוני, טל פרייטג וליאור קפלן.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. צבי אורן

    אני מביע בזה את תמיכתי בטל פרייטג. מתוקף תפקידי בתעשייה אני מכיר היטב את צרכיו של ענף ההייטק בכלל והאינטרנט העיסקי בפרט ולדעתי בחירתי של פרייטג תצעיד את האיגוד קדימה ותעניק לו את התנופה וההשפעה המגיעים לו.

  2. שאולה הייטנר

    הי יהודה הופתעתי לקרוא את הכתבה המשבחת את הצעת ההחלטה לרענן את הוועד כפי שממליץ הנשיא פרופסור ישע סיון. העובדה האמפירית היא שעד סוף השנה, לפחות 6 מתוך 9 חברי הנהלה יהיו בקדנציה הראשונה שלהם, כלומר מכהנים פחות מ 3 שנים. גם בלי השינויים בתקנון. אני הוא האדם היחיד בועד שמכהן יותר משתי קדנציות ומציג מועמדות נוספת.

  3. ישע סיון

    ראשית תודה. כמה הארות ותוספות: 1. למי שרוצה -- אפשר להיות חבר איגוד (70 שח ו10 דקות טופס) ואז להצביע עד מחר בפקס ב15:00 (מומלץ). מי שרוצה ויכול ניתן להגיע גם לאסיפה ביום חמישי אח"צ. כל הפרטים www.dryesha.co.il (למה להיות חבר איגוד, מה התאגרים הקריטיים שלנו וכו'). 2. ההצעה בנושא "סמכות המנכל" הוצעה על חבר הוועד רועי שלומי -- וכמובן שאני בעדה. 3. ההצעה של הגבלת כהונה היא החשובה ביותר לטעמי. 4. במבט של 4 שנים לאחור -- שבו ניסיתי (וניסינו) לשנות בפנים אני מגיע למסקנה כי אנו חייבים איזון חדש בין הוועד, המנכ"ל והחברים. כל תהליך ולו גם הקטן ביותר של שינוי נתקבל בהתנגדות... ומצד שני מהלכים חשובים ומשמעותיים למשלבתחום התשתיות נדחים ונדחים . הוועד חייב לדעת כי זמנו קצוב -- עליו להשיג השגים. תודה.

אירועים קרובים