תוכן שיווקי
לקראת כנס PMI 2016, יום ד' 8 ביוני, דיוויד אינטרקונטיננטל תל אביב

אבי גרוסמן, PMI: "בלי מתודולוגיות ותקני ניהול פרויקטים מאבדים את הידיים והרגליים"

17/05/2016 11:44
אבי גרוסמן, סגן נשיא ב-PMI

"בלי מתודלוגיות ותקני ניהול פרויקטים מאבדים את הידיים ואת הרגליים. הם עושים סדר בבלגן", כך אמר אבי גרוסמן, סגן נשיא ב-PMI, העמותה לניהול פרויקטים בישראל.

גרוסמן אמר את הדברים לקראת האירוע השנתי ה-20 שתערוך העמותה, בהפקת אנשים ומחשבים, ב-8 ביוני במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. הוא ינחה בכנס מושב שיעסוק בניהול פרויקטים בעולם הבינוי והתשתיות.

לגרוסמן ניסיון רב, של יותר משני עשורים, בתחום זה. כיום הוא משמש כמנהל מחלקת ניהול פרויקטים (EPMO) במקורות. בעבר עסק בתפקידי ניהול שונים בחברות היי-טק בארץ ובחו"ל.

"בשלוש השנים האחרונות אני משמש כסגן נשיא ב-PMI, בהתנדבות, בצוות שאחראי על קשרי תעשיה וממשל", אמר גרוסמן. "בין היתר, אני מקדם פורומי תשתיות יחד עם קולגה שלי בעמותה, אוריאל פליס, וכן קשרים שונים עם איגודים מקצועיים, ועורך הרצאות בתחום בפורומים שונים".

הוא ציין כי במושב אותו הוא ינחה בכנס הקרוב "יהיו שלוש הרצאות מעניינות, מחדשות, ויישומיות, על ידי אנשים מובילים בתחומם". אל"מ דניאל רוד, סגן וממלא מקום ראש אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, ידבר על שיטות ניהול מתקדמות של מגה פרויקטים ומערכות ניהול תומכות. בדבריו יציג אל"מ רוד את מגה הפרויקט "שעון חול", המתקיים במשרד. ד"ר אורי שקד, מהנדס אזרחי, ידבר על שילוב מערכת BIM בתכנון והקמת פרויקט והתרומה שלה לניהולו. פליס ידבר על מודל אינטגרטיבי-איכותי-כמותי לניהול סיכונים במגה פרויקטים וכיצד הוא בא לידי ביטוי בתחום התשתיות.

לדברי גרוסמן, "יש סטיגמה לפיה תחום הבינוי והתשתיות לא חשוף לתיאוריות שקיימות בעולם ניהול הפרויקטים. היא התבססה על הדעה לפיה השוק הזה שמרני יותר מאחרים. הסתבר לנו, ב-PMI, שזה לא נכון. להיפך – בד בבד עם החשיפה לפרויקטי התשתית הגדולים בארץ, ובמפגשי פורום בינוי ותשתיות ראינו שהמודעות גדולה וקיים רצון להרחבת הידע ולהטמעת כלים ומתודולוגיות סדורות.

יותר ויותר ארגונים מאמצים את התקנים בתחום ניהול הפרויקטים, אם באופן עצמאי ואם מכורח רגולציה, שגם היא משתרשת בתחום. כמו כן, יש עוד ועוד קורסים  להרחבת הידע ולהסמכות בנושא. בד בד עם כךל גם מספר מנהלי הפרויקטים המצטרף לחברות בעמותה, עולה".

"מקורות לא צועדת מאחור בנושא"

גרוסמן התייחס למקורות – החברה בה הוא עובד, כאמור – וציין כי "היא לא צועדת מאחור בנושא. מאוד חשוב לה לאמץ, ככל שניתן, את התקנים בנושא ניהול הפרויקטים – בהתאם לאופי שלה".

"עם התקנים האלה ובעיקר תקן PMBOK, הפרויקטים מבוצעים בצורה יותר מסודרת ואחידה", הוסיף. "ברגע שעובדים על פי נוהל מסודר, בצורה אחידה לכל אורך השדרה של ניהול הפרויקטים, ניתן לנהל אותם טוב יותר, להפיק לקחים ולייעל ולאפשר למנהלים לקחת החלטות נבונות בתחום".

"כך, לדוגמה, יש בתוכנית השנתית של מקורות כ-1,500 פרויקטים, מהם 600 לביצוע כל שנה באמצעות עשרות מנהלי פרויקטים הפזוריםפ בכל הארץ . החברה עובדת עם נהלים מסודרים, וככל שניתן על פי התקנים המובילים בניהול הפרויקטים ומערכת ממוחשבת המאופיינת על פי תקן ניהול הפרויקטים PMBOK ותומכת בניהול פרויקטים אחיד ומדיע זמין ועדכני בכל רגע נתון".

באשר להתנדבות שלו ב-PMI אמר גרוסמן ש-"זו זכות שמומלצת לכל מי שעוסק בתחום. היא מאפשרת לתרום מהידע לאחרים ובנוסף, להיחשף לקהלים רבים ולהתחכך באנשים המובילים בשוק בתחום ניהול הפרויקטים וללמוד. כולם יוצאים מזה נשכרים".

"מי שיבוא לכנס בו אנו, עמותת PMI חוגגת 20 שות פעילות בארץ ו/או יתנדב לפעילות בעמותת PMI, יוכל לחוות את זה בעצמו, להתחכך באנשים המובילים, ללמוד וליצור משהו בעל משמעות", הוסיף.

אירועים קרובים