מנכ"ל פורד פורש מהמרוץ לראשות מיקרוסופט; לא יעזוב את תפקידו

אלן מולאלי הגיב לגל הספקולציות לפיו הוא יחליף את סטיב באלמר ואמר: "אין לי תוכניות אחרות לעשות דבר מאשר לשרת את פורד"

הרשימה המצומצמת אותה גיבשה מיקרוסופט (Microsoft) של מועמדים סופיים למשרת מנכ"ל החברה הצטמצמה עוד יותר, לאחר שאלן מולאלי, מנכ"ל פורד (Ford), הודיע שלא יעזוב את יצרנית כלי הרכב לטובת התפקיד הנחשק ברדמונד. הוא אמר כי "אני רוצה לסיים את הספקולציות אודות מעברי למיקרוסופט: אין לי תוכניות אחרות לעשות דבר מאשר לשרת את פורד".

הכרזתו של מולאלי מסיימת כמה חודשים בהן הועלו ספקולציות לגבי מועמדותו, שצצו לאחר שזכה להערכה רבה על פועלו לקידום מצבה התפעולי והכספי של יצרנית הרכב שהוא עומד בראשה. המועמדות שלו הייתה פופולרית בקרב חלק מהמשקיעים של מיקרוסופט, שהאמינו שהוא יוכל לשנות את מצבה ומיצובה של הענקית מרדמונד. אלה ששללו את מועמדותו ציינו לרעה את גילו הגבוה יחסית, 68, ואת העובדה שאין לו היכרות עם עולם הטכנולוגיה.

לאחר פרישתו של מולאלי נותרו במרוץ להחלפת סטיב באלמר השמות הבאים: סטיבן אילופ, מנכ"ל נוקיה (Nokia); טוני בייטס, לשעבר מנכ"ל סקייפ (Skype) וכיום ממונה על הפיתוח העסקי של מיקרוסופט; וסטיה נדלה, מנהל שירותי ענן ומוצרים ארגוניים בחברה. הרשימה המקורית כללה כ-40 שמות.

באלמר הודיע באוגוסט כי יפרוש מתפקידו שנה לאחר מכן ונפרד מהעובדים בבכי. בהנהלת מיקרוסופט ציפו למצוא לו מחליף עד סוף השנה שחלפה, אולם עד שייבחר המועמד שיחליף בפועל את באלמר עשויים לחלוף עוד מספר חודשים. כך או כך, המנכ"ל החדש ייכנס לתפקידו רק לקראת אוגוסט-ספטמבר השנה. בהנהלת החברה ציפו למצוא מחליף עד סוף השנה החולפת.

במיקרוסופט סירבו להגיב על הליך הבחירה ומסרו כי הדבר נעשה "מתוך כבוד לתהליך ולמועמדים הפוטנציאליים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים