צפו: סטיב באלמר נפרד מעובדי מיקרוסופט בדמעות

"מיקרוסופט היא כמו הילד הרביעי שלי. ילדים עוזבים את הבית, ובמקרה הזה נראה שאני עוזב את הבית", אמר מנכ"ל ענקית התוכנה היוצא, שלא הצליח להסתיר את התרגשותו מול אלפי עובדי החברה ● באלמר בחר להיפרד בשיר סיום מפתיע, שמסמל לדבריו את "מה שהעובדים עשו עבורי" במהלך שנות עבודתו בחברה

29/09/2013 12:30

מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft) סטיב באלמר, אחד האנשים החזקים בתעשיית המיחשוב העולמית ומהמזוהים ביותר עם ענקית התוכנה, שהודיע בחודש שעבר על פרישתו מהחברה לאחר 33 שנים, נפרד במהלך סוף השבוע מאלפי עובדי מיקרוסופט כאשר הוא משתנק ולא יכול להסתיר את דמעותיו מעל הבמה.

"אני רק רוצה ליהנות מזה לדקה. אתם עובדים בחברה הטובה ביותר בעולם, תבינו זאת!" אמר באלמר וזכה למחיאות כפיים סוערות מהקהל. "ואני רוצה להגיד תודה. אני רוצה להגיד תודה, תודה, תודה". בשלב הזה נזרק מהקהל "אנחנו אוהבים אותך" ואלפי העובדים באולם הריעו שוב למנכ"ל היוצא, שיעזוב את החברה בעוד כשנה.

"לא מדובר כאן באדם אחד, זה על החברה. על חברה חשובה, שחושבת קדימה, חדשנית, אתית, שמעסיקה אנשים גדולים. חברה שעוזרת לאנשים מסביב לעולם להבין את מלוא הפוטנציאל שלהם. זה כל העולם המקצועי שלי", המשיך באלמר.

מנכ"ל ענקית התוכנה לא איבד את חוש ההומור שלו במהלך האירוע המרגש. "מיקרוסופט היא כמו הילד הרביעי שלי. ילדים עוזבים את הבית, ובמקרה הזה כנראה שאני עוזב את הבית", אמר באלמר.

הוא בחר לסיים את דברי הפרידה עם שיר שאין מתאים ממנו, לדבריו, לאירוע. "שיר שאומר תודה, שמסתכל אחורה וחוגג את העתיד. זה מהסרטים המועדפים עליי ואני חושב שיש בו הכל. אני רוצה לסיים עם השיר הזה, שמדבר על מה שאתם עבורי ומה שעשיתם עבורי". בשלב זה הדמעות גברו על באלמר, השיר החל להתנגן והקהל נעמד להביע את הערכתו בפעם האחרונה, לפחות בפורום זה, מאחד הוותיקים בענקית התוכנה.


הדרך לפסגה

באלמר (57) הצטרך למיקרוסופט ב-1980 כמנהל העסקים הראשון של החברה. הוא עשה את דרכו למעלה בהדרגה, עד שבתחילת שנת 2000 מונה למנכ"ל ענקית התוכנה במקומו של גייטס. הוא חתום על כמה מהצעדים הגדולים ביותר של מיקרוסופט אי פעם, דוגמת קונסולת המשחקים Xbox, מנוע החיפוש בינג (Bing) ורכישת הענק של סקייפ (Skype) תמורת 8.5 מיליארד דולרים.

במהלך כהונתו של באלמר, צנח מחיר המניה של מיקרוסופט בכ-65% – מ-53.91 דולרים למניה בשנת 2000, לכ-34.75 דולרים ב-2013. עם זאת, הצליח באלמר להגדיל באופן משמעותי את הרווח הנקי של ענקית התוכנה, מ-9.4 מיליארד דולרים בשנת 2000, ל-21.8 מיליארד ב-2013. צעד נוסף שמיוחס למנכ"ל הפורש הוא גידול ניכר במצבת כח האדם – פי 2.5 ליתר דיוק – מ-39 אלף עובדים בשנת 2000, ל-99 אלף השנה.

מנכ"ל מיקרוסופט הפורש הוא האיש הראשון שהפך למיליארדר על בסיס מימוש אופציות שקיבל כעובד במיקרוסופט, ולא כמייסד החברה או עקב קשרים עם מייסדיה. אחרי קריירה מפוארת של קרוב ל-35 שנה בתעשייה, מדורג באלמר במקום ה-51 ברשימת עשירי העולם של פורבס (Forbes), עם הון אישי של 15.2 מיליארד דולרים.

ב-2008, במסגרת ביקורו השלישי בישראל, השיק באלמר את מרכז המו"פ של מיקרוסופט בהרצליה פיתוח, באירוע שהתקיים במעמד נשיא המדינה, שמעון פרס. לפני כן ביקר בארץ ב-2004, כשנה לפני שהגיע לפה ביל גייטס לביקור היסטורי. ביקורו הראשון של באלמר בישראל אירע ב-1998, עת שימש כמשנה לגייטס.

השנים האחרונות לא היו קלות עבור מיקרוסופט, שנאלצה לשבת ולצפות כיצד חברות כמו גוגל (Google) ואפל (Apple) עוקפות אותה ומשתלטות על עוד ועוד שווקים חדשים. מיקרוסופט של באלמר ספגה ביקורות רבות על התגובה האיטית שלה למהלכי השוק, ונראה שעד שהיום לא הצליחו ברדמונד להשלים את הפער.

שלושת הפספוסים האחרונים של החברה היו מערכת ההפעלה חלונות 8 (Windows 8), מערכת ההפעלה לניידים חלונות פון (Windows Phone) והטאבלט Surface. שלושתם אמנם מרשימים למדי מבחינה טכנולוגית, אך אף אחד מהם לא הצליח לכבוש את ליבם של המשתמשים וליצור מומנטום עבור מיקרוסופט, ששלטה במשך שנים – וביד רמה, יש לציין – בשוק. כך, נראה שלמחליפו של באלמר יהיו אתגרים רבים. האם הוא יצליח להחזיר את מיקרוסופט לגדולתה?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים