תוכן שיווקי

"דל תהיה הגשר, ה-'מתווך', בין העננים השונים"

13/11/2022 16:15
שחר לוי, מנהל פריסייל בכיר ב-דל טכנולוגיות ישראל.

כתב: הילל יוסף.

"מערכי המחשוב בארגונים הולכים ונהיים מורכבים יותר ויותר. לצד הדטה סנטר שברשותם, שהוא מעין ענן פרטי, הם צורכים שירותים שונים בענן, מכל מיני סוגי עננים – לטובת שינוע עומסי עבודה או הרצה של אפליקציות. עם ההיצע החדש שלנו במודל הצריכה של שירותי מחשוב, אנחנו רוצים להיות 'מתווך' בין עננים, לגשר בין הענן הפרטי לעננים הציבורים", כך אמר שחר לוי, מנהל פריסייל בכיר ב-דל טכנולוגיות ישראל.

לדברי לוי, לכל אחד מהעננים יש את היתרון והחוזקה שלו: בענן הפרטי, המיקוד הוא בביצועים וניהול סיכונים, ואילו באלה הציבוריים יש יכולת לפישוט ה-IT ואפשרות לגידול מהיר בעומסי המחשוב ובצריכה שלהם, לצד היכולת הקלה להטמיע טכנולוגיות חדשות".

"ארגונים רבים החלו במימוש אסטרטגיה של 'ענן תחילה', כי הענן מצמצם עלויות תפעול ומאפשר לארגונים להתקדם ולפעול מהר", אמר. "אלא שהמעבר לקלאוד כרוך בעלויות כלכליות שמכבידות על הארגון. כך, למשל, סביבת העבודה ההיברידית דורשת מודל IT היברידי. למרות יתרונות הענן הציבורי, יותר ויותר מובילי IT מבינים שזה לא בהכרח הפתרון הרצוי. רוב הארגונים מחפשים את הזריזות של הענן הציבורי יחד עם הגמישות לבחור את הענן המתאים, פרטי או ציבורי, עבור כל עומס עבודה, תוך מיטוב העלויות והנראות של ההוצאות".

תשתית APEX

"אנחנו מציעים פלטפורמה שמשלבת את פישוט הפעילות עם גמישות, ועם יכולת לבקרה אמיתית, כך שניתן יהיה לנהל סביבה מרובת עננים באופן אחוד ומרכזי", ציין לוי. "פתרונות התשתית של דל טכנולוגיות מבוססים על המעבדים המתקדמים מבית אינטל, ובכך מאפשרים ביצועים גבוהים גם בליבת הארגון".

הוא הוסיף כי "השקנו את שירותי תשתית APEX. המודל הזה מציע פתרונות מנוהלים, מבוססי ענן ומותאמים אישית. תשתית APEX נפרסת בחצר הלקוח, אך מופעלת על ידינו. לאחר מכן, מנהל ה-IT מספק ומנהל את המשאבים באמצעות פורטל ניהול מבוסס ענן. כך, הלקוחות משלמים רק על מה שהם צורכים והלקוחות הארגוניים מקבלים ערך משמעותי על ידי הפעלת ארכיטקטורה מקומית, במודל תשלום גמיש ולפי שימוש, עם יכולת לבניית סביבות בעלות פונקציונליות חזקה, ותמיכה ושירותים מנוהלים של טכנולוגיות. זה מאפשר להציג מהר הרבה יותר טכנולוגיות חדשניות, להרחיב את קיבולת ה-IT במהירות ולספק משאבים בהתאם לדרישות העסקיות והפיתוחיות המשתנות".

"בדרך זו", הסביר לוי, "אנחנו עונים לאתגרי המנמ"רים והמנמ"ריות, ובהם הצורך לספק מגוון שירותים מכל מקום בכל עת. המענה לריבוי הדרישות, הטכנולוגיות וצורות העבודה הוא באמצעות חוויות ענן פשוטות ועקביות, שמסופקות כשירות. שימוש בתפיסה שלנו מניב פשטות, אג'יליות ובקרה, לצד צמצום בעלויות התפעול והחזר השקעה מהיר".

כך, אמר, "אנחנו מציעים לארגונים 'כמו' חוויה של ענן, על כל השירותים שאותם אנחנו מספקים – מחשוב, אחסון והגנת מידע. נספק באופן זה תשתית כשירות, פלטפורמה כשירות ופתרונות כשירות. באמצעות APEX, הלקוח מקבל סוג של פורט (מבואה), שדרכו הוא צורך את השירותים, כמו בענן. כך, הוא צורך את החלק התשתיתי בפתרון דמוי ענן, והוא זה שמחליט איזה סוג ביצועים הוא רוצה, מה מידת הקיבולת ועוד. אז הוא מקבל חיוב חודשי, שבו הוא יודע באופן מפורט על מה וכמה הוא מחויב בכל אחד מהשירותים שאותם הוא צורך. כך, התשלום החודשי עובר מסעיף ההוצאה הקבועה – להוצאה משתנה".

לסיום, לוי ציין כי "אנחנו צפויים להשיק את הפתרון בישראל בראשית השנה הבאה ולהערכתנו, ארגונים רבים בארץ יאמצו את המודל הזה בחודשים שמיד לאחר ההשקה. נמשיך לפתח את הפלטפורמה והתפיסה, על מנת שהלקוחות יוכלו לשמר את ההשקעות שלהם וליהנות מכל העולמות".

אירועים קרובים