תוכן שיווקי
לקראת כנס Red Hat Forum Israel 2018, ה-12 בנובמבר, מרכז הכנסים אווניו, קריית שדה התעופה

שלושת המרכיבים למעבר חלק לענן

04/11/2018 16:14
עידו ופנר, מנהל תחום הענן ומרכז התמיכה של רד-האט ב-Matrix Open Source. צילום: איגור קושצ'יץ

כתב: עידו ופנר, מנהל תחום הענן ומרכז התמיכה של רד-האט ב-Matrix Open Source.

כדי להאיץ את הפרודוקטיביות בארגון נדרשת הסתכלות שונה מהעבר. צוותי הפיתוח זקוקים לפלטפורמה חזקה ולארסנל רחב של כלים ושירותים, במטרה לפתח אפליקציות מבוססת ענן, לפרוס ולנהל אותן על תשתיות מבוססות קונטיינרים.

על מנת שהליך הפיתוח יעבור בצורה חלקה והארגון יוכל להפיק ממנו את המקסימום, הוא זקוק למעטפת חדשנית, המתעדכנת באופן שוטף, עם שלל טכנולוגיות מתקדמות. המעטפת האולטימטיבית צריכה להיות מורכבת משלושה מרכיבים עיקריים: תשתית, תוכנה וכלים.

התשתית – קוברנטיס: קוברנטיס מגיעה עם מספר שינויים ותוספות, כדי שהלקוחות יוכלו ליהנות מפלטפורמה יציבה, שתעמוד בדרישות תקני אבטחת מידע מחמירים.

התוכנה – CRI-O: עד כה שימשה Docker כברירת המחדל לקונטיינרים. אך בפתח 2018 הודיעה רד-האט ש-CRI-O תחליף אותה ותהווה הפלטפורמה המועדפת לקונטיינרים, כאשר במקביל תמשיך החברה לתמוך ולעבוד עם Docker. יש לציין ש-CRI-O הוא פרויקט קוברנטיס שאינו דורש כתיבת קוד או כלים נוספים כדי לעבוד. לכן הוא נקרא Container Run time Interface. היתרון של CRI-O הוא ביכולת להריץ מספר סוגים של קונטיינרים, ולא רק Docker.

הכלים – OC ו-Source 2 Image: ה-OC הוא כלי ניהול אותו פיתחה רד-האט על מנת לתת ללקוחותיה יותר אפשרויות ניהול. בזכות ה-OC תוכלו לנהל את הקלסטר של הקוברנטיס ולקבל תמיכה עבור ההרחבות של OpenShift. המטרה היא לספק את היכולת לנהל את כל המערכות מבוססות הקוברנטיס וכן לנהל OpenShift components. באמצעות פקודות OC ניתן לנהל בקלות את הקלסטר של קוברנטיס ולקבל תמיכה ב-OpenShift Resource, כגון Deployment configs ,BuildConfigs ,Routes ,Imagestreams ו-ImageSreamTags. עוד יש לציין ש-OC נותן אפשרות של אותנטיקציה למפתחים ברמת ה-CLI ופקודות נוספות כמו New-App, כדי שיוכלו להריץ אפליקציות בקלות. ה-Source 2 Image, או בשמו הקצר יותר S2I, הוא כלי נוסף (Framework) שעוזר בבניית ה-Image. המטרה היא לקחת קוד מקור ולהפוך אותו ל-Docker Image. הכלי מקל מאוד על צוות הפיתוח, וחוסך זמן עבודה יקר.

Red Hat OpenShift מספקת לארגונים גוון של אופטימיות במעבר לארכיטקטורת מיקרו-שירותים. Red Hat OpenShift מציעה פתרון פלטפורמה כשירות (PaaS) שבעזרתו ארגונים יוכלו להשיג גמישות, מהירות, עמידה בתקני אבטחת מידע, לקצר את זמן ההגעה לשוק ולהביא חדשנות טכנולוגית – וכל זה רק על קצה המזלג.

מה עם האבטחה?

האבטחה היא נושא חשוב מאוד בכל תהליך, ובמיוחד בתהליכי הפיתוח. לכן השיקו רד-האט ו-CoreOS, חברת אבטחה שנרכשה על ידה, פתרון שסורק את הקוד ומתריע על סיכונים לפני שמשלבים אותו בסביבת הייצור. בגרסאות הקרובות תוכלו ליהנות גם מיכולות של הפתרון RedHat Quay כחלק מ-OpenShift, שהינו Container Registry, אך פועל גם כמנוע לביצוע סריקת Docker Images. כבר בימים אלה מבצעת רד-האט אינטגרציה עם הפתרונות של CoreOS, ובגרסאות הבאות נראה יותר ויותר מוצרים של CoreOS משתלבים ב-OpenShift.

כל היתרונות הללו מהווים חלק קטן מתוך הפתרון הרחב שיש לפלטפורמה להציע למפתחים, מהנדסי DevOps ומנהלי תשתיות בארגונים. אם תרצו לקבל מידע נוסף על הפתרון, אתם מוזמנים לפנות אלינו ולהצטרף לעשרות ארגונים שבחרו ב-OpenShift כפלטפורמה שתסייע להם בתהליכי הפיתוח.

להרשמה לאירוע לחצו כאן

אירועים קרובים