"ב-2026 צפוי גידול דו-ספרתי בביקוש לתקשורת בקמפוסים ובדאטה סנטרים"
כך אומר רועי גיאת, מנהל פעילת רשתות התקשורת של HPE בישראל ● כיצד הרכישות האחרונות של HPE ישפיעו על השוק הישראלי *● מהי רשת התקשורת האוטונומית
" בשנה הבאה צפוי גידול דו-ספרתי בביקוש לפתרונות תקשורת בעולמות הקמפוס והדאטה סנטרים בשוק הישראלי. זאת, כדי לגשר על ואקום שנוצר עקב כניסת הבינה המלאכותית לעולמות הייצור ותשתיות התקשורת, בדגש על מה שקשור לנושאי האבטחה המסורתית" – כך אומר רועי גיאת, מנהל פעילת רשתות התקשורת של HPE בישראל.
לדברי גיאת, כניסת הבינה המלאכותית יוצרת דרישה לרוחב פס גבוה יותר ולמחשבי רשת חכמים בחדרי המחשבים ובקמפוסים. "מודלים של תעבורה בצמתים פנימיים יוצרים ביקוש לדאטה סנטרים בתצורות של עננים פרטיים, וזה בדיוק המקום שHPE נכנסת אליו כעת, גם בשוק המקומי" ,אומר גיאת.
גיאת השתתף בכנס הלקוחות שערכה החברה החודש בברצלונה, ויחד עם מנכ"לית הסניף הישראלי, ענת קליין וינטר, ליווה משלחת של 120 לקוחות החברה מישראל, יועצים ושותפים שביקרו בתערוכה ובכנס.
בכנס נחשפו ההכרזות החדשות של החברה, של המוצרים שאמורים למצב אותה מחדש כשחקנית מרכזית בעולמות תשתיות התקשורת, הענן והבינה המלאכותית ולאתגר את השחקניות האחרות המתחרות. זאת, בין היתר, על ידי הרכישה האחרונה של חברת ג’וניפר ומיזוגה המלא בפעילות החברה לצד שילוב של רכישה אחרת, ארובה. לדעת גיאת, מיזוג זה ייצר יתרון משמעותי על פני המתחרים. בעידן הבינה המלאכותית "שתי החברות עוסקות בלימוד מכונה ופתרונות AI לתשתיות תקשורת כבר כמה שנים, ועם רכישת ג'וניפר העצמנו משמעותית את היכולות האלו ועברנו לתהליך ההטמעה אצלנו. כיום אנו החברה היחידה שנותנת פתרונות לדאטה סנטר, בינה מלאכותית ואבטחה ברמה הכי גבוהה של קריטיות, ופתרונות אוטומטים".
גיאת אומר, שבעקבות הכנס, יתמקד הסניף הישראלי ביישום ההכרזות וכן בשיתופי פעולה אסטרטגים עם אנבידיה, AMD ועוד. "אני מקדיש את הזמן לבניית הארגון שאני אחראי עליו בישראל, עם דגש על שותפים עסקיים. כי זה ארגון שנוצר משני ארגונים שמוזגו אל חברה אחת – ממש בימים אלו ואנו מתעסקים באינטגרציה פנימית וחיצונית".
עוד לגבי הפעילות בשוק הישראלי אומר גיאת, כי ל-HPE Networking יש מרכז פיתוח בתל אביב (תוצאה מרכישת חברת Axis הישראלית). במרכז זה, מפתחים מערכות כגון אבטחה, שהוא פתרון ייחודי ומשולב במוצרי החברה.
בסוף הלקוחות רגועים
" אחד הדברים המרכזיים שהכנס בברצלונה הצליח, לדעת גיאת, הוא הרגעת הלקוחות של ארובה וג'וניפר בעקבות המיזוג, שראו כיצד בתוך פרק זמן של מספר חודשים, פעילות שתי החברת שולבו בהכרזות של החברה, וחלקם כבר מוטמעים אצל הלקוחות. הוא מציין כי בין החברות מישראל שכבר מטמיעות את הפתרונות המשולבים נמצאות סופר פארם, שהוזכרה על ידי רמי רחים, סגן נשיא HPE ואחראי על HPE Networking.
גיאת מציין את ההכרזות העיקריות: שילוב בינה מלאכותית בתשתיות תקשורת בקמפוסים. שם יבואו לידי ביטוי מערכות הניהול המאוחדות לפלטפורמה אחודה עתידית. ההכרזה השנייה, שעוררה עניין רב בגלל חדשנותה, היא הנושא של פיתוח רשתות אוטונומיות המנוהלות באמצעות בינה מלאכותית. גיאת מסביר, ש"בדומה לרכב אוטונומי, הרשת מסוגלת לנהל את עצמה, לרוץ באופן עצמאי ולתקן תקלות ללא התערבות אדם", ומדגיש, כי "המערכת לא נועדה להחליף מנהלי IT, אלא לספק להם יד, עין ומוח נוספים, כדי להתמודד עם אתגרי העתיד העצומים שמביא עולם ה-AI". ההכרזה השלישית היא בעולם הדאטה סנטרים שהחברה נכנסת אליו, יחד עם מוצרים חדשים מבית ג'וניפר, אוטומציה ושותפים נוספים, כגון אנבידיה, AMD וחברות רבות נוספות. ההכרזה הרביעית היא בתחום הרשתות WAN ואבטחה עם פלטפורמות חדשניות מבוססות WAN.
"שיטת העבודה שלנו, כולל בישראל, היא להעצים את השותפים העסקיים שלנו, שותפים שיכולים לתת ללקוחותינו ערך מוסף, ליווי וידע באתגרי הטכנולוגיה לשנים הקרובות. לקוחותינו מחפשים ערך טכנולוגי וכך גם אנחנו, אומר גיאת.











תגובות
(0)