האפליקציה ש-"עוטפת" את המטופלים בבית החולים

ד''ר עינב יפת, מנהלת היח' להריון בסיכון גבוה במרכז הרפואי צפון (פורייה) מספרת על אפליקציית אפולו, שמלווה מטופלים ואת הסובבים אותם ● בתי חולים נוספים שהיא נמצאת בשימוש בהם: אסף הרופא, וולפסון ואיכילוב

ד''ר עינב יפת, מנהלת היחידה להריון בסיכון גבוה במרכז הרפואי צפון על שם פדה (פוריה).

"לפני שהם מקבלים קבלת טיפול רפואי, המטופלים והמטופלות חווים שני רגשות: חרדה והמתנה ארוכה. הם נדרשים לכלי שירכז עבורם, באופן אחוד ופשוט, את המידע הרפואי הספציפי. המטופלים רוצים לקבל את המידע כשהוא מלווה מצד המטפלים בתחושת ביטחון, סמכותיות, ניסיון ומקצועיות. נחוץ כלי שיספק מידע נגיש, ידידותי ואמין למטופל ולמשפחתו – כשהם מגיעים למרכז הרפואי", כך אמרה ד"ר עינב יפת, מנהלת היחידה להריון בסיכון גבוה במרכז הרפואי צפון על שם פדה (פורייה).

ד"ר יפת דיברה בכנס Digital Health של אנשים ומחשבים, שנערך היום (ד') באולם האירועים לאגו בראשון לציון, בהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה. היא הציגה בדבריה את אפליקציית אפולו, שמשמשת כעוזרת רפואית למטופלים.

הפרויקט הוא של חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים, ונמצא באחריות רועי קול, האחראי על הדיגיטל בחטיבה. 

הפרויקט נמצא בפריסה לכל המרכזים הרפואיים הממשלתיים, כשכעת המערכת עובדת כבר בחמישה מרכזים רפואיים: שמירוולפסון, פורייה (צפון), הלל יפה, ובני ציון ונמצאת בשלב ההקמה במרכז הרפואי איכילוב. בעתיד צפויים הפעלה גם בברזילי, נהריה וזיו. 

ד"ר יפת סיפרה כי "ערכנו מחקר בקרב משתמשים בשני בתי חולים בצפון הארץ. על בסיס הממצאים, בנינו מודל של תובנות לגבי הצרכים שהאפליקציה תתן להם מענה". לדבריה, "הפלטפורמה מעניקה יכולת לראות את כלל המידע הרפואי בזמן אמת, למשל תוצאות של בדיקות – מיד כאשר הן מגיעות", הסבירה. "ניתן לערוך לאפליקציה התאמה, כך שכל מחלקה במרכז הרפואי תחליט אילו שירותים יופעלו במסגרתה". היא הוסיפה כי "במקביל, ניתן להשהות הזרקה של חלק מהנתונים, אם רוצים שהמטפל יידע אותם לפני שהמטופל יקבל אותם".

אפליקציה שמפיגה חששות ומונעת חרדות מיותרות

"בשל השימוש של אלפי המטופלים שהורידו את האפליקציה, הצלחנו לחסוך לחולים שעות רבות של המתנה למכתבי השחרור שלהם ולקצר את משך האשפוז שלהם", ציינה ד"ר יפת.

עוד היא אמרה כי "האפליקציה מאפשרת לכל מטופל ומטופלת, ולסובבים אותם, לקבל באמצעות הנייד האישי שלהם תמונת מצב עדכנית ומדויקת בנוגע למחלה שלהם, ובדרך זו להפיג חששות ולמנוע חרדות מיותרות לגבי המשך הטיפול. האפליקציה מנגישה את המידע באופן ברור, חזותי וקליט, בעברית ובערבית, ומרכזת עבור המטופלים והסובבים אותם את המידע השימושי בצורה נוחה. כך ניתן להמחיש למטופלים את הליווי שהם מקבלים מהצוות הרפואי לאורך כל התהליך. נמשיך להטמיע את אפולו באופן מדורג בכל מחלקות המרכז הרפואי צפון. האפליקציה כבר נמצאת בשימוש בבתי החולים שמיר (אסף הרופא – י"ה) בצריפין, וולפסון בחולון ואיכילוב בתל אביב, ובקרוב היא תעלה לאוויר גם בבית החולים זיו בצפת. נהפוך את האפליקציה לכלי זמין, נוח ושימושי למטופלים ולבני משפחותיהם, וכך המטופלים יחושו שהם 'עטופים' בה. נתאים עוד יותר את האפליקציה לכל מטופל ומטופלת באופן אישי".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים