אריקסון: עד שנת 2028 מספר מנויי דור 5 יחצה את רף החמישה מיליארד

דו"ח הניידות החדש של אריקסון: כ-25% מהאוכלוסייה הגלובלית יכולים כיום ליהנות משירותי דור 5, עם שיעור של 80% בארה"ב ● יש חשיבות לשימוש בטכנולוגיות מידע ותקשורת גם כחלק מהמאמץ הגלובלי להפחתת גזי החממה

מתי יהיו תשתיות דור 5 בכל הארץ?

ענקית התקשורת אריקסון מפרסמת את דו"ח הניידות התקופתי שלה וחושפת נתונים חדשים על היקף השימוש הנוכחי והצפוי בדור 5 הסלולרי.

על פי הדו"ח, שירותי דור 5 הושקו כבר על ידי 228 ספקי שירות, ויותר מ-700 דגמי סמארטפונים תומכי דור 5 הוכרזו או הושקו באופן מסחרי. על פי התחזית של אריקסון, אנו צפויים להתקרב למיליארד משתמשי דור 5 ברחבי העולם עד סוף השנה הנוכחית. יתרה מכך, תעבורת הנתונים ברשת הסלולרית העולמית כמעט ומוכפלת כל שנתיים. באריקסון מדגישים את חשיבות השימוש בטכנולוגיות מידע ותקשורת גם כחלק מהמאמץ הגלובלי להפחתת גזי החממה.

החדירה של הדור החמישי נמצאת בקצב גבוה יותר מזו של הדור הרביעי, ועד שנת 2028 צופים באריקסון, כי מספר מנויי דור 5 יחצה את רף החמישה מיליארד מנויים, וחיבורי גישה אלחוטית קבועה (FWA) יגיעו לכ-300 מיליון, שם דור 5 יהווה כמעט 80% מהחיבורים. מספר מנויי הדור הרביעי צפוי להגיע לשיא של 5.2 מיליארד עד סוף 2022, ואז יירד לסביבות 3.6 מיליארד על ידי סוף 2028, כאשר יותר ויותר מנויים עוברים לדור 5.

סך תעבורת הדטה הסלולרית הגלובלית – לא כולל תעבורה שנוצרת על ידי גישה אלחוטית קבועה (FWA) – צפוי להגיע לכ-90 אקסה-בייט לחודש עד סוף 2022 ולגדול כמעט פי ארבעה עד לכ-325 אקסה-בייט לחודש בשנת 2028, כש-70% מתעבורה זו תהיה מבוססת דור 5.

צפי למנויי דור 5 עד 2028. מקור: דו"ח הניידות של אריקסון 2022.

צפי למנויי דור 5 עד 2028. מקור: דו"ח הניידות של אריקסון 2022

טכנולוגיות מידע הן קריטיות במאבק הגלובלי להפחתת זיהום

הראיות הגלובליות ברורות, אומרת אריקסון – משבר האקלים מתגבר, ובקצב מטריד. כדי להגביל את ההתחממות הגלובלית ל-1.5 מעלות צלזיוס מעל לרמות הטרום-תעשייתיות (pre-industrial levels), יש צורך בהפחתת פליטת גזי החממה העולמית (GHG) בחצי עד 2030 ולהגיע לפליטה של אפס גזי חממה נטו עד 2050 לכל המאוחר.

כחלק ממאמץ קריטי זה, מספר גדול של ספקי שירותי תקשורת וספקי ציוד מתחייבים להשיג פליטת פחמן נטו אפס על פני שרשרת הערך שלהם עד שנת 2050 או אף קודם לכן. למגזר הטלקומוניקציה יש תפקיד מפתח בטיפול ביעדי קיימות גלובליים, על ידי הפחתת הפליטות שלו ואפשרות דיגיטיזציה של מגוון שירותים ותעשיות. לפי המחקר של ענקית התקשורת, לשימוש בפתרונות ICT (טכנולוגיות מידע ותקשורת) יש פוטנציאל להפחית את הפליטות ב-15% עד 2030.

גישה אחת, שמפחיתה את ההשפעה הסביבתית ומקילה על מסעות ארגונים לאפס פליטה, היא דה-חומריות, כלומר שימוש בפתרונות ICT להפחתת הצורך בשימוש בחומרים על ידי החלפת מוצרים פיזיים במוצרים ושירותים דיגיטליים, הן בתחומי ה-ICT והן במגזרים אחרים. מציאות רבודה מציגה עוד הזדמנות משמעותית לדה-חומריות, שכן היא מאפשרת הן לצרכנים והן לארגונים החלפה של תהליכים פיזיים בתהליכים וירטואליים.

כדי להפחית את ההשפעה הסביבתית, מציינת אריקסון, יש לנהל את תעבורת הנתונים ההולכת וגוברת עם מודרניזציה של רשת חכמה, בשילוב עם גישה מאוזנת לביצועי רשת ושימוש בפונקציונליות וחיסכון באנרגיה כדי לשבור את המגמה של הגדלת השימוש באנרגיה ברשתות סלולריות. כפי שמתואר בדו"ח, ספקי שירות נוקטים פעולות שונות כדי לפרוס את הדור האחרון של חומרות ותוכנות חסכוניות באנרגיה, על מנת להגביר את השימוש במקורות של אנרגיה מתחדשת ולהפעיל תשתית אתר בצורה חכמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים