המבחן הגדול של אפליקציות הגנה לאנדרואיד – מי המנצחות?

מכון המחקר הגרמני AV-TEST, שפועל בתחום אבטחת ה-IT ובוחן כלי אבטחה, בדק במשך שישה חודשים 15 אפליקציות הגנה על מכשירי אנדרואיד ● התוצאות: אפשר להשיג הגנה מעולה על מכשירי אנדרואיד, אכל אי אפשר לסמוך על כלי ההגנה Play Protect של גוגל המוטמע ב-Android

הגנה על אנדרואיד. אילוסטרציה: BigStock

Android היא כבר מזמן מערכת ההפעלה הסלולרית מס' אחת העולם, כשיותר מ-80% מהסמארטפונים והטאבלטים שנמכרים ברחבי העולם מופעלים באמצעותה. לפי חברות המחקר, כשלושה מיליארד מכשירי אנדרואיד מסתובבים בעולם, ומדי רבעון נוספים להם יותר מ-300 מיליון – וכולם הם יעד פוטנציאלי לתוקפים למיניהם, שיכולים לשאוב מהם נתונים אישיים, פרטיים ועסקיים חשובים.

היום כבר ברור, שכמו שנדרשת הגנה על מערכות ארגוניות ועל מחשבים אישיים – גם חשובה לא פחות היא ההגנה על מכשירי הסלולר, שבמקרים רבים מאוחסן בהם מידע רב ערך.

מכון המחקר הגרמני AV-TEST, שפועל בתחום אבטחת ה-IT ובוחן כלי אבטחה, בדק במשך שישה חודשים 15 אפליקציות הגנה על מכשירי אנדרואיד, שנכללו בהן Play Protect של גוגל  – כלי האבטחה המוטמע ב-Android. לדברי גוגל, הכלי הזה פעיל כל הזמן, ויתרונו בכך שהוא אומד כל אפליקציה המותקנת על המכשיר.

אז זהו. שהוא לא מצליח כל כך. אחת התוצאות המאכזבות ביותר במבחן הזה הייתה של כלי ההגנה של גוגל, שהשיג רק 6 נקודות מתוך מקסימום של 18 נקודות, ועלה ממנו, שכל אפליקציית אבטחה אחרת מספקת הגנה טובה יותר ממנו – מה שמוביל למסקנה, שמשתמשי האנדרואיד טוב יעשו עם יתקינו בסמארטפון שלהם תוכנת הגנה נוספת.

במבחן שערך המכון, כל אפליקציית אבטחה נדרשה "להתמודד" מול 20 אלף אפליקציות זדוניות. התוצאה? רק חמש אפליקציות הצליחו לזהות 100% של האפליקציות הזדוניות. באופן כללי, תשע מן האפליקציות שנבדקו השיגו את הציון המרבי של 18 נקודות, ועוד שתיים הצליחו להשיג 17.8 נקודות, כשההערכה ניתנה בהתאם לתוצאות בשלוש קטגוריות: ההגנה, ביצועים ושימושיות – בכל קטגוריה הציון המקסימלי היה 6 נקודות.

האפליקציות שנבדקו הן AhnLab, Avast, AVG, Avira, Bitdefender, F-Secure, G DATA, Google, Ikarus, Kaspersky, McAfee, NortonLifeLock, Protected.net, securiON ו-Trend Micro.

תשע האפליקציות שקיבלו את הציון הגבוה הןAvast, AVG, Bitdefender, F-Secure, G DATA, Kaspersky, McAfee, NortonLifeLock ו-Trend Micro. האפליקציות Avira, Protected.net, securiON ו-AhnLab השיגו בין 17.8 ל-17.1 נקודות.

בקטגוריית ההגנה מפני נוזקות, רוגלות וכד', שהיא בעצם החשובה ביותר, המבחן הוכיח שאכן ניתן להשיג הגנה מעולה לאנדרואיד. חמש אפליקציות מתוך ה-15 זיהו 100% מהאפליקציות הזדוניות הן במבחני זמן אמת והן במבחנים האחרים: Bitdefender, G DATA, McAfee, NortonLifeLock ו-Trend Micro.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי ויסברט

    איפה הארגונים האזרחים שכל כך דואגים לפרטיות ושלום האזרח, למה שלא יובילו מהלך מחייב בחוק ההסדרים מול ספקי התקשורת המקומיים לספק הגנת סייבר מובנית כרכיב חובה בחבילת התקשורת ובהתאמה לתוצאות המחקר נשוא הכתבה?

אירועים קרובים