לא רק לגיימרים – מסך מחשב לחיים היברידיים

מסך ה-Evnia 27M2C5500W של פיליפס הוא דוגמה מצוינת למסך גיימרים שהותאם גם לעבודה משרדית ולשימושים ביתיים

Philips Evnia 27M2C5500W.

אחד הדברים המעניינים שקרו מבחינתי למסכי משחקים בשנתיים האחרונות, פחות או יותר, זה השינוי הקל שעברו כולם כדי לשמש גם כמסכים "כלליים", אם אפשר להגדיר אותם כך. כן, תכונות המשחק עדיין שם באמצע, אבל מסביב רואים תכונות פיזיות וגם בתוכנה שמשופעות משימושים יותר משרדיים, אם תרצו – ואחת הדוגמאות לכך היא הפיכת דגמים רבים של מסכי משחקים לסוג של רכזות, שמאפשרות להשאיר את המחשב אי שם ובכל זאת לחבר אליו את כל מה שצריך – ממקלדת ועכבר, דרך אוזניות, ועד מחשבים נוספים.

יכול להיות שזה בגלל הקורונה, שהשאירה את חותמה לעד על כל תחומי החיים שלנו, ובמיוחד בתחום העבודה, עם הרבה עובדים שעברו לחיים היברידיים כשהם נשארים לא מעט בבית, ואולי בגלל שיותר מתמיד מחפשים מסכים שיתאימו לכל הדיירים בבית, כך או כך – זה כאן להישאר – לפחות עד שיבוא שינוי חדש.

ה-Evnia 27M2C5500W של פיליפס מספק דוגמה מצוינת למסך היברידי כזה, והוא מביא עוד משהו שהופך אותו לכזה, שממותג ככללי יותר: עיצוב נאה ומאוד מאופק, אלגנטי אפילו, בצבע שנוח להשתלבות בכל פינה כמעט, עם רגל יציבה וחזה בצורת V ועם סימולי לוגו עדינים שלא גונבים את ההצגה ולא זועקים לעיניים, כולל על המעמד מאחור שכולל גם מוביל כבלים פשוט אך שימושי.

מדובר במסך קעור, בעקמומיות יחסית עדינה של 1000R, עם פאנל VA בגודל של 27 אינץ' שמציע רזולוציה יחסית גבוהה של 2560×1440 פיקסלים עם קצב רענון שעומד על 144 הרץ בחיבור HDMI ועל קצב גבוה יותר של 240 הרץ, מה שכמובן מומלץ במיוחד בכל זאת לשחקני מחשב, שהם היעד הרשמי של המסך, אם מחברים אותו למכונה באמצעות כבל DisplayPort.

כן הוא מציע בהירות סבירה מאוד לשימוש ביתי ברמה של 400 ניט, תמיכה של 119% במרחב הצבעים sRGB, שמתאים לשימוש בעיקר בסביבת צריכת מדיה וגם 98% במרחב הצבעים NTSC, יש גם יחס ניגודיות גבוה טיפוסי שעומד על 1:3,000, ולא פחות חשוב – תמיכה ב-Display HDR 400, שמבטיחה צבע שחור קרוב לאמיתי מעבר לאפיון צבעים חד. שחקני מחשב שמצוידים בכרטיס מסך של AMD גם יכולים ליהנות מטכנולוגיית FreeSync Premium Pro, שמבטיחה סנכרון טוב יותר בין קצב הפריימים שמוציא כרטיס המסך מקרביו לבין קצב התצוגה של המסך עצמו כדי להבטיח תמונה חלקה ובלי השתהות וקרעים, בעיקר במשחקים מודרניים עמוסי פרטים וטכנולוגיה.

התוצאה בכל מקרה טובה, הצבעים חדים, הניגודיות מספיק טובה כי להבחין בפרטים גם בסצינות משחק חשוכות, וגם בעבודה שוטפת וממושכת התמונה נוחה לעיניים מבלי לעייף אותן. בנוסף, ההגדרה של המסך קלה, ו-Windows 11 זיהתה אותו באופן מלא כולל מנהל התקן מותאם.

כמו הרבה מסכים מכל סוג, כפתור ההפעלה והפעלת תפריט ההגדרות המובנה של המסך, אם תרצו צג הקושחה שלו, ממוקם כידית משחק קטנה מאחור. הוא אמנם נוח לשימוש, אבל רק אם מצליחים להגיע אליו בקלות – וזה לא כך כך קל במסך בגודל 27 אינץ' שבאופן טבעי קצת יושבים רחוק ממנו. דורש מאמץ.

התפריט עצמו עמוס כל טוב, כצפוי, ומעבר לכל אפשרויות השליטה בתצוגה עצמה, כמו מספר יפה של מצבי עבודה מוגדרים מראש, הוא מספק אפשרות לעבוד במצב תמונה בתוך תמונה, או תמונה לצד תמונה, כשהמשתמש יכול לבחור היכן הריבוע יוצג, מה יהיה גודלו, מה תהיה הכניסה של המסך שממנה תוצג התמונה הנוספת וכדומה. כמו בהרבה תפריטי הגדרות אחרים, שווה פעם אחת לבדוק את כל האפשרויות כדי ללמוד לקראת שימושים מתקדמים יותר, שלפעמים חורגים כאמור מעולם המשחק לעולם העסקי-משרדי וכיוצא בכך.

יש למסך שתי כניסות Display Port 1.4 ושתי כניסות HDMI 2.0, שמאפשרות כאמור חיבור של מחשבים נוספים, והמעבר ביניהם הוא באמצעות כפתור ההגדרות מאחור או דרך ההגדרות של מערכת ההפעלה, או שכאמור אפשר להשתמש ביניהם לצורך ה-PiP או PbP. יש גם חיבור כבל USB לבקרה כדי לאפשר את השימוש ברכזת ה-USB המובנית, שמורכבת מארבעה חיבורי USB-A ששניים מהם מאפשרים גם חיבור של מכשירים שזקוקים להתקנה. יש גם חיבור אודיו.

הבעיה היחידה שכדי לעבוד עמם ממש בקלות כדאי לחשוב על כל החיבורים מראש, כי למרות צידוד יחסית נוח, וגם הטיה עד 30 מעלות מעלה, קצת קשה לחבר כבלים אחרי שהמסך כבר עומד על הרגלית שלו לעבודה.

מחיר השוק של המסך עומד על כ-2,000 שקלים, וכאמור הוא אולי קודם כך למשחקים, אבל בהחלט גם לשימושים כוללים.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים