סקירה: לא הכי דקיק ולא הכי קליל, אך מציע מספיק כוח לביצועי היומיום

הביצועים הסבירים בהחלט וזמן העבודה המצוין הופכים את Lenovo Yoga Slim 6i Gen 8 לחבילה טובה עבור מי שמחפש סוס עבודה ומוכן לוותר על "קישוטים"

Yoga Slim 6i Gen 8 מבית לנובו.

מי שמכיר את המספור של המחשבים הניידים שיוצאים מבית היוצר של לנובו יודע שאם סימנו את המחשב במספר 6, הוא פחות או יותר נייד שמיועד לשוק הביניים. זה בדיוק הדבר הראשון שחשבתי עליו כשהוצאתי מהאריזה שלו את ה-Yoga Slim 6i Gen 8 כדי לחזות בו לראשונה. לעומת מחשבי Slim אחרים של החברה הוא נראה גדול משהו, אפילו קשוח, בעיצוב שהוא הרבה יותר מתאים למיינסטרים מאשר מה שאני מצפה בדרך כלל לגלות במחשב שנושא את הכינוי Slim.

ל-Slim 6i יש מסך 14 אינץ' עם מסגרת לא עבה מסביב, אבל גם לא דקה מדי. זהו מסך OLED ברזולוציית 2.2K, לפחות בדגם שאני קיבלתי לבדיקה – יש גם דגם עם מסך ברזולוציית +FHD – ובהירות של 300 ניט, שמספיקה בהחלט לעבודה בבית, ואפילו קצת בחוץ אם אור השמש לא נופל ישירות על המסך. הוא גם מציע תמיכה בתקן התצוגה VESA DisplayHDR True Black 500, שעוזר לו לספק שחורים מדויקים וחדים, כך שהניגודיות טובה בהחלט, אבל מצד שני הוא מציע קצב רענון בסיסי לחלוטין של 60 הרץ. עם תמיכה ב-Dolby Vision בסך הכל מדובר במסך שמספק תמונה יפה וחדה.

יש עוד היבטים לכך, מעבר להתרשמות הפיזית הראשונית מהמראה, שמדובר במחשב מיינסטרים גם אם קוראים לו Yoga: המסך אינו תומך במגע, וכפועל יוצא הוא כמובן אינו הפיך, אם כי הוא נפתח עד 180 מעלות. הוא גם שוקל 1.35 ק"ג ועוביו במגיע עד 14.9 מ"מ, שזה אולי לא עבה, אבל זה בהחלט גם לא ממש מחשב דקיק וקל – כן, וזה למרות שהוא Slim לפי שמו, שם שכאמור מעורר ציפיות.

אבל יש גם יתרונות למחשב מהשורה שאינו דק מדי. להבדיל, לדוגמה, מה-Slim 7i הפרטי שלי, שהוא באמת דקיק וקל – אחת הסיבות העיקריות לכך שהוא נחת בתיק המחשב שלי – שמציע רק שתי יציאות USB-C, דבר שלפעמים קצת מתסכל אותי, ל-Slim 6i יש מעבר לכך יציאת USB-A בגודל מלא וגם חיבור HDMI בגודל מלא כדי לחבר בקלות את המחשב למסך חיצוני, שכמובן מציע נדל"ן שולחן עבודה הרבה יותר גדול. שתי יציאות ה-USB-C תומכות ב-Thunderbolt 4, ואחת מהן תומכת גם ב-PD 3.0 ויכולה לשמש גם לצורך טעינה של התקנים חיצוניים.

ה-Slim 6i נשלח אלי עם המעבד Core i5-1340P שהוא מעבד דור 13 של אינטל שמיועד לשוק המחשבים הדקים, יותר או פחות, והוא מורכב מ-4 ליבות ביצועים במהירות מרבית של 4.67 ג-גה-הרץ ו-8 ליבות יעילות במהירות מרבית של 3.4 גיגה-הרץ – וזה אומר תמיכה בהרצה של עד 16 תהליכי מחשוב בו זמנית לכל היותר, ובהספק בסיסי של 28 ואט.

זהו מעבד שיספק את הצרכים של רוב המשתמשים, ולא משנה אם מדובר במשתמשים צרכניים ואפילו מרבית העסקיים. למעשה, בבדיקות באמצעות Geekbench 6, הביצועים שלו התבררו כשווים במבחני הליבה היחידה לעומת אלו של מעבד Core i7-1355U, והרבה יותר טובים במבחן ריבוי הליבות בזכות הליבות העודפות. יחד עם 16 גיגה-ביט של זיכרון RAM מולחם לוח מסוג LPDDR5-5200 וכרטיס SSD תומך PCIe 4.0 בנפח 512 גיגה-בייט יש כאן בהחלט מספיק כוח למי שצריך מחשוב לעבודה יום יומית.

מצלמת הרשת מציעה רזולוציה נאה של 1080p והיא ממוקמת בסוג של מגרעת בולטת שכבר מוכרת היטב ממחשבים אחרים בסדרה, ויש תריס פרטיות ידני שקצת צריך למשש כדי למצוא ולסגור/לפתוח אותו בעת הצורך. יש גם שני רמקולי 2 ואט בינוניים מאוד, שני מיקרופונים, תמיכה ב-Wi-Fi 6E וכן ב-Bluetooth 5.1.

הסוללה מציעה נפח עבודה של 65Wh והיא תומכת בטעינה מהירה בטכנולוגיית Rapid Charge Express, וזה אומר שלאחר 15 דקות טעינה מקבלים כ-3 שעות עבודה. אבל זה יותר מכך. המחשב הפתיע אותי לטובה במבחן זמן העבודה שלו באמצעות PC Mark 10, כשחצה בקלות, בלי להזיע בכלל, את קו 10 שעות העבודה. לא בטוח שתצטרכו לחפש מהר מדי שקע חשמלי כדי לטעון אותו מהר, גם אם ממש תאמצו אותו.

בשורה התחתונה, גם המחיר של Yoga Slim 6i הוא די מיינסטרים, במיוחד אם לוקחים בחשבון שהוא עדיין שייך למשפחתה-Yoga היוקרתית יותר של לנובו לשוק הצרכני, והוא עומד, נכון לכתיבת שורות אלו, על פחות מ-5,000 שקלים, ויחד עם הביצועים הסבירים בהחלט וזמן העבודה המצוין הוא מתברר כחבילה טובה עבור מי שמחפש סוס עבודה ומוכן לוותר על "קישוטים".

דרך אגב, אם כבר לסגור את המעגל עד סופו, אם איני טועה, במספר 5 ומטה משתמשת לנובו עבור סדרות ה-IdeaPad וה-Flex שלה, ולא למעלה מכך.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים