נייד עסקי בעיצוב סולידי, המצויד היטב לתלאות הנוכחיות של השוק

Portege X40J - המחשב של דיינבוק לעולם העסקים

Portege X40-J. צילום: יח"צ

אחד הדברים שאפשר לומר בוודאות על משפחת ניידי ה-Portege העסקיים של דיינבוק, טושיבה בגלגול הקודם, שהם מביאים עיצוב סולידי מוקפד וגם נאה באותה מידה אל שולחן העבודה של עולם אנשי העסקים. Portege X40J אינו חורג מהשורה: הוא לא מציע צבעים מבריקים, ושומר על גוון שחור כחול עמוק. עם זאת, יש כמה נגיעות יפות פה ושם – אם זה הפס המתכתי הדקיק שתוחם את משטח השליטה, או הצבע האפור המחורץ של אזור הציר מאחור, ששובר במעט את האווירה ומקנה מראה של ספר נסגר.

יש גם את אותם אלמנטים שכבר מוכרים מדורות קודמים והם שולבו גם הפעם. אחד מהם הוא חיישן טביעות האצבע שממוקם בתוך משטח השליטה, ומתפקד היטב ללא כל חשש. השני הוא  הוא מערכת 'העכבר' הכפולה עם הכפתור הכחול העגול באמצע המקלדת ושני כפתורים מעל המשטח – כי מסורת זו מסורת, ומי שרגיל לזה לא רוצה להחליף שיטה.

העיצוב של המחשב, שמצויד במסך 14 אינץ' ברזולוציית FHD ותומך מגע שנפתח עד 180 מעלות, אינו מביא בשורה חדשה. למעשה יש מגמה אחת בשוק שבינתיים, לפחות ב-X40J, בדיינבוק בחרו לדלג עליה וזה שמסגרת המסך אינה דקיקה, במיוחד בחלק התחתון של המסך. מצד שני, בחברה ניצלו זאת כדי למקם במסגרת העליונה מצלמת IR גדולה שמתפקדת היטב בשיחות וידאו וגם כאמצעי אבטחה עבור העולם ללא סיסמאות של Windows Hello. היא עובדת היטב גם בלילה עם תאורה יחסית חלשה. יש גם מכסה פרטיות, והפעם כן בהתאם למגמה, והוא קל מאוד לפתיחה וסגירה.

למרות שיש כאמור הרגשה שבדגם המסוים הזה דיינבוק התעסקה פחות בעיצוב, אין ספק כמעט מהרגע שפותחים את המכסה שמדובר במחשב מאוד פרקטי. הוא משדר אמינות וקשיחות, והוא מצויד היטב לתלאות הנוכחיות של השוק. יש לו מספיק חיבורים, כולל שני חיבורי USB-C שיכולים גם לשמש להטענת הסוללה, ואם בוחרים ביישום ההגדרות של המחשב לעשות כן, הם גם יכולים לשמש כאמצעי להטענת מכשירים חיצוניים כמו טלפונים. יש לו עוד שני חיבורי USB-A בצד ימין ויש גם חיבור HDMI בגודל מלא לחיבור מסך חיצוני מודרני.

ברוב המכריע של המקרים זה אמור להספיק, בעיקר כשלא צריך לרוץ ולחבר את המחשב לשקע חשמלי בכל רגע: הוא החזיק בבדיקות לא פחות מ-11 שעות ועוד 17 דקות, וזה זמן שאומר דבר אחד – אפשר לצאת ליום עבודה ולחזור הביתה ועוד לראות אולי חצי סרט או יותר כשמשאירים את המטען בבית, כלומר אם מתחילים את היום עם סוללה שהמחוג שלה מעקצץ על מטען מלא.

המקלדת ומשטח השליטה נוחים לשימוש. בין המקשים יש ריווח מספק כדי לא ללחוץ בטעות על מקש לא נכון, וגם הירידה של המקשים יחסית נוחה לאצבעות. יש קצת שקיעה באמצע, וזה חבל.

מבחינה טכנולוגית המחשב מותאם לדור הנוכחי כנדרש, והוא מצויד – בדגם שהגיע לבדיקה – במעבד Core it-1165G7 מהדור ה-11 של אינטל, מהמעבדים הכי פופולריים בדור הזה של המחשבים הקלים והדקים, עם השבב הגרפי Iris Xe, ועם 16 גיגה-בייט זיכרון DDR4-3200 וכונן SSD בנפח 512 גיגה-בייט. יש תמיכה ב-WiFi 6 וב-Thunderbolt 4 בדיוק כמו שנדרש.

עם זאת במבחנים, ובכולם, איכשהו הגיע ה-Portege X40J לציונים שנמוכים במקצת מהממוצע לתצורה שלו. ייתכן שבדיינבוק הפעילו את המשנק קצת כדי מהמחשב להתחמם? בהחלט יכול להיות, כי המחשב גם בעומסים הכבדים יותר של הבדיקות סירה להתחמם והיה שקט מאוד. מערכת האוורור עוזרת גם היא. מאחור יש אמנם רק שתי יציאות אוויר חכם שמתגלות רק כשפותחים את המסך, אבל כשהופכים את המחש מגלים שלמטה שיש הרבה מאוד עוצרי הובלת אוויר מהחלק הקדמי של המחשב אל אזור הקירור הגדול שמתחת לרכיבים המתחממים יותר, וזה דבר ייחודי.

ההפרש בביצועים קיים אמנם, אבל בעבודה השוטפת המשרדית לא בטוח שהוא יבוא לידי ביטוי, ומכיוון שגם כך לא מדובר במחשב למטרות בידור ויצירת תוכן, זה לא אמורה להיות בעיה – ובכל מקרה הביצועים שלו טובים מאלו של מחשב עם מעבד דומה רק מדור 10.

הוא אינו זול, בתצורה שהוא הגיע לבדיקה הוא עולה 7,190 שקלים, אבל הוא גם לא יוצא דופן ממחשבים דומים ברמת התצורה הזו לשוק העסקי. משקל של 1.4 ק"ג על עובי של 17.9 מ"מ לא מזיקים לזה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים