כונן Silicon Power Bolt B75

זקוקים לכונן SSD חיצוני? ה-Bolt B75 של סיליקון פאור יסייע לכם לגבות תוכן חשוב מהר יותר מכונן מכני 'רגיל' והוא גם קל אך עם זאת מוקשח בכדי שיהיה עמיד במיוחד

Silicon Power Bolt B75. צילום: סיליקון פאור

יש עוד מישהו שחושב שהכוננים הקשיחים המכניים ייעלמו מהשטח בשנים הקרובות? ככל שהשנים חולפות מתברר שלכוננים הללו, המבוססים על פלטות מגנטיות מסתובבות ועל מחטים שיורדות וכותבות וקוראות נתונים, עוד יש מה להציע. מדי פעם מצליחות יצרניות הכוננים המעטות שנותרו בשוק להפתיע, כשהן מחזיקות בידיים שני אלמנטים חזקים מאוד: נפחי ענק שרק הולכים וגדלים לטובת דור איסוף הנתונים ללא אבחנה, ועלות נמוכה יחסית לג'יגה-בייט, שרק הולכת ופוחתת עם הזמן ועם הנפח.

אבל כתר המלוכה של עולם האחסון, בהיבט של הכוננים, כבר עבר מזמן לידיהם של התקני SSD שמבוססים על זיכרונות NAND. כבר מרגע שהם צצו בשוק היה ברור שהם מהירים יותר וגם אמינים יותר, בזכות ההוצאה של החלקים הנעים מהמשוואה. יותר מאשר במערכות אחסון ארגוניות, שגם בהן הם נוגסים יותר ויותר שטחים, זה בא לידי ביטוי בשימוש הפרטני במחשבים הניידים שלכם – כן, Windows 10 עולה הרבה יותר בזכות המהירות הטבעית של הכוננים הללו.

וככל שירדו המחירים, היה גם ברור שבסופו של דבר יפלשו כונני ה-SSD גם לתחום של הכוננים החיצוניים. גם בעולם של שירותי ענן יש הרבה מאוד סיבות טובות, ושוב ברמה האישית, להחזיק בקרבת מקום למחשב כונן קשיח חיצוני כדי לגבות את הדברים שרוצים שיהיו צמודים אלינו כל הזמן, כדי לשמור את אותם דברים שבכל זאת אנחנו לא רוצים להעלות לרשת, וגם כדי להעביר קבצים גדולים ממקום למקום בלי לחשוש לאיכות חיבור האינטרנט.

מהיר יותר, קשוח יותר, קל יותר

ואם כבר – כונן SSD חיצוני, כדוגמת ה-Bolt B75 של סיליקון פאור (Silicon Power), עושה זאת מהר יותר מכונן מכני 'רגיל'. הרבה יותר מהר. בבדיקת השוואה מול כונן חיצוני מכני של ווסטרן דיגיטל (Western Digital) מסדרת ה-Essentials היה ה-B75 מהיר יותר מפי שלוש בקריאה ובכתיבה רציפה. בבדיקות של קריאות וכתיבות אקראיות, הפער כבר הגיע למספרים בלתי נתפשים כמעט.

סיליקון פאור מספרים שהכונן – המבוסס על ממשק SATA 3 – יכול להגיע למהירות קריאה מרבית של 440 מגה-בייט/לשנייה, בחיבור סדרתי רציף, ולמהירות כתיבה מרבית של 430 מגה-בייט/לשנייה. את קצבי העברת הנתונים הללו אפשר להשיג, על הנייר, אם מחברים את הכונן ליציאת USB 3.1 במחשב מיציאת ה-USB-C שלו. בפועל, בבדיקות שבוצעו לצורך הסקירה הזו, התוצאות היו קרובות, ברמה של כ-90% מהמובטח לכל היותר. בחיבור ליציאת USB 3.0 המהירות נופלת עוד יותר, לסביבות כ-365 מגה-בייט/לשנייה פחות או יותר. עם זאת, עדיין הפער מול כוננים חיצוניים מכניים נשמר.

Bolt B75 מגיע אמנם עם יציאת USB-C מהירה, שכאמור תומכת ב-USB 3.1, אבל הכבל שמגיע כברירת מחדל בקופסה הוא עם חיבור USB-A בקצה השני. חבל שהחברה לא סיפקה גם כבל USB-C ל-USB-C שמתאים יותר למחשבים המודרניים, שמתחילים להגיע עם חיבורי USB-C כברירת מחדל – וזהו החיבור המיטבי בסופו של דבר.

אבל Bolt 75 מציע עוד משהו מעבר למהירות עבודה, וזה קשיחות. המארז מאלומיניום מוקשח עם מספר 'רכסים' לאורכו, למעלה וגם למטה. המטרה של הרכסים הללו היא להוסיף לקשיחות של המעטפת הכוללת, וגם למנוע את האפשרות לעקם את הכונן. בדרך הם גם מונעים היווצרות של כתמים, כי היד אף פעם לא נוגעת ישירות במשטח העיקרי. לפי החברה, השילוב הזה מאפשר לו לעמוד בתקן הצבאי לשרידות בזעזועים ונפילות.

הדגם שנבדק בסקירה הזו הוא זה שמציע נפח של 120 ג'יגה-בייט, והוא מתמודד יפה מאוד גם עם כוננים יקרים ממנו במהירות הכתיבה/קריאה הסדרתית. הוא קצת פחות טוב כשמעתיקים קבצים בודדים. לפחות הוא כמעט ולא מתחמם גם בעבודה רציפה של העתקת קבצים.

עוד יתרון גדול שכונני SSD חיצוניים מספקים לעומת כוננים מכניים דומים הוא המשקל. Bolt B75 שוקל פחות מ-70 גרם ועוביו הוא בסך הכל 12.2 מ"מ.

הכונן, עליו הכריזה החברה באפריל השנה, אמור להגיע בקרוב לארץ והוא יופץ בידי היבואנית הרשמית Aladin. המחיר של גרסת ה-120 ג'יגה-בייט שנבדקה יהיה כ-300 שקלים, והחברה מציעה אותו גם בגרסת 240 ג'יגה-בייט שמחירה 430 שקלים, ו-480 ג'יגה-בייט, שתעלה למעוניינים 770 שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים