אחרי כ-20 שנה: נדב אברהמי פורש מ-וויקס – ומקים מיזם חדש
אברהמי ואסף שגיא, לשעבר מנכ"ל טיקטוק ישראל, מקימים את דאזל, שמפתחת פלטפורמה מבוססת AI לבניית אפליקציות מוכנות לפרודקשן ● הוא מוצא קווי דמיון בין וויקס לחברה החדשה שלו
נדב אברהמי, ממייסדי וויקס וסמנכ"ל המו"פ שלה, הודיע היום (ב') כי הוא עוזב את החברה אחרי 19 שנים ומקים עם אסף שגיא, לשעבר מנכ"ל טיקטוק ישראל ומנהל תחום הגיימינג בחברה העולמית, סטארט-אפ חדש בשם דאזל (Dazl).
אברהמי הקים את וויקס ב-2006 יחד עם אבישי אברהמי, מנכ"ל החברה, ד"ר אורית מוסינזון וגיורא קפלן. החברה הייתה שינתה את עולם עיצוב האתרים והייתה לשם דבר בו. היא הונפקה ב-2013 ושווה כיום יותר מ-8.5 מיליארד דולר.
דאזל מפתחת פלטפורמה מבוססת AI לבניית אפליקציות מוכנות לפרודקשן. היא הודיעה היום על גיוס סיד של 10 מיליון דולר, בהובלת קרן RTY40. וויקס ואברהמי השתתפו בסבב הגיוס, והוא אף הביא עימו מהחברה 30 עובדים בכירים לסטארט-אפ החדש שלו, ואלה ימלאו תפקידי מפתח בו.
"להפוך רעיונות לאפליקציות אמיתיות עם תוצרים עקביים"
בדאזל אומרים כי היא "מביאה לבוני אפליקציות את השליטה, הדיוק והכלים הדרושים כדי להפוך רעיונות לאפליקציות אמיתיות עם תוצרים עקביים, מוכנים לפרסום, שנבנים יחד עם AI. הטכנולוגיה של דאזי מגשרת בין הכוונה היצירתית והביטוי של המשתמש לבין המוצר הסופי, ומייצרת שיתוף פעולה הדוק בין היוצר לבינה המלאכותית. התוצאה היא פלטפורמה אחת, שבה התוצרים עקביים, מוכנים לפרודקשן, ושבה בוני האפליקציות יכולים לבנות מוצרים עם ביטחון באיכות התוצאה".

מימין: אסף שגיא ונדב אברהמי, מייסדי דאזל. צילום: אייל מרילוס
הגל הראשון של כלים ג'נרטיביים לבניית אתרים ואפליקציות אפשר כמעט לכל אחד ליצור אבות טיפוס פשוטים. כתוצאה מכך, יזמים, אנשי שיווק ומעצבים הפכו לבוני מוצרים עצמאיים, ללא תלות בצוותי פיתוח. אך לצד ההתרגשות עלה גם תסכול: הכלים הקיימים כמעט אף פעם לא מצליחים לספק תוצאה ויזואלית או פונקציונלית מלאה. משתמשים נאלצים להריץ עשרות פרומפטים ורבים נותרים עם תוצרים חלקיים במקום מוצר מוכן להשקה.
כאן נכנסת לתמונה דאזל: החברה, אומרים מייסדיה, תוכננה לספק דיוק רב יותר בפענוח פרומפטים, וכך להפחית את מספר סבבי הניסוי והטעייה בתקשורת עם ה-AI. בנוסף, היא מבטיחה שהמודל לא "יאבד הקשר" – מה שלדבריהם מוביל לפחות טעויות ולירידה דרמטית בתסכול של המשתמשים.
נקודות דימיון בין דאזל לוויקס ולטיקטוק
“חיפשנו צוות מייסדים שלא רק מבין את הפוטנציאל של ה-AI, אלא גם יודע להפוך אותו למציאות", אמר רועי סער, שותף מנהל בקרן RTY40, שגם היה בין המשקיעים הראשונים בוויקס, לפני 18 שנה. “אברהמי, שעמד מאחורי אחת מהפלטפורמות המשפיעות ביותר של העידן הדיגיטלי, מביא איתו ניסיון רב ערך של כמעט שני עשורים. יחד עם שגיא, מנהל מנוסה בתחום החדשנות במוצר, הצוות הזה ערוך לפתור עם דאזל את אחד האתגרים הבוערים ביותר בפיתוח מוצרים כיום".
לדברי אברהמי, "כשוויקס הוקמה, כבר היו בוני אתרים, שסיפקו לשוק מוצר בסיסי ופונקציונלי, אבל לא משהו שהיית גאה לקרוא לו 'שלך'. וויקס שינתה זאת ואפשרה לאנשים ליצור אתרים יפים, אישיים ויצירתיים. עם דאזל, אנחנו רואים נקודת מפנה דומה בפיתוח תוכנה. ה-GenAI יודעת לייצר אבות טיפוס, אבל היא עדיין לא מעניקה ליוצרים את היכולת לבנות אפליקציות שמשקפות באמת את מה שהם רוצים. המטרה שלנו היא להפוך את יצירת האפליקציות לביטוי יצירתי, ממש כמו שעיצוב אתרים הפך להיות עם וויקס".
“כל מהפכה גדולה במדיה התחילה כשהיוצרים קיבלו גישה לכלים טובים יותר – מעריכת תמונות בסלולרי, דרך וידיאו קצר ועד יצירה חברתית”, אמר שגיא, המשמש כמנכ"ל דאזל. "בטיקטוק ראיתי מקרוב איך מתן חופש ביטוי עיצב מחדש את התרבות העולמית. עם דאזל, אנחנו מביאים את אותה קפיצת מדרגה לעולם יצירת המוצרים, ומעניקים ליוצרים את הדיוק, היצירתיות והשליטה הדרושים כדי לעצב אפליקציות עם בינה מלאכותית".











תגובות
(0)