בגלל קפיצה בחבות המס: הרווח הנקי של מטא צנח ב-83%
חבות המס של מטא גדלה כמעט פי שניים, אם כי בחברה מצפים להחזרי מס מאסיביים בקרוב ● ההכנסות עלו ב-26% - מה שלדברי אנליסטים מצביע על כך שהשקעותיה בהטמעת AI במוצרי הפרסום שלה מוצדקות
מטא סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם עלייה בהכנסות, שעקפה את תחזיות האנליסטים, לצד ירידה חדה ברווח הנקי, שנבעה מגידול בחבות המס.
חבות המס של החברה האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-ווטסאפ זינקה ברבעון בכמעט פי שניים – מתשעה מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2024 ל-16 מיליארד ברבעון המדווח. עם זאת, סוזן לי, סמנכ"לית הכספים של מטא, אמרה כי "אנחנו עומדים בפני החזרי מס גבוהים".
כתוצאה מחבות המס הגבוהה, הרווח הנקי של מטא נחתך ברבעון ב-82.7% ל-2.7 מיליארד דולר והרווח שלה למנייה צנח ב-82.6% ל-1.05 דולר.
למרות חבות המס הגבוהה והירידה החדה ברווחיות, מייסד מטא והמנכ"ל שלה, מארק צוקרברג, סיכם את הרבעון בחיוב: "היה לנו רבעון חזק – לפעילות העסקית ולקהילה שלנו".
התחזית ל-2026: עלייה בהוצאות
מהצד החיובי, מטא הציגה ברבעון גידול של 26.3% בהכנסות ל-51.2 מיליארד דולר. החברה ציינה כי ההוצאות שלה צפויות לגדול ב-2026 – מה שיחד עם חבות המס הגבוהה הביא לירידה חדה, של 12%, במניות החברה עם פתיחת המסחר היום בוול סטריט. מטא לא ציינה כמה היא מעריכה שהיא תוציא ב-2026, אולם התחזית של האנליסטים של פקטסט היא שהסכום יגיע לכמעט 100 מיליארד דולר – 97 מיליארד, ליתר דיוק. באשר לשנה הנוכחית, מטא העלתה את הרף התחתון של תחזית ההוצאות שלה מ-66 מיליארד דולר ל-70 מיליארד, אולם השאירה את הרף העליון על 72 מיליארד. אם התחזית של האנליסטים תתממש, ההוצאות של מטא בשנה הבאה יגדלו מאוד – במידה רבה עקב פעילות בינת העל (SuperIntelligence AI) שלה ועקב ההוצאות על הטמעת AI במוצרי הפרסום של החברה.
לדברי דברה אהו וויליאמסון, המייסד והאנליסטית הראשית בסונטה אינסייטס, "עבור מטא, הפרסום הוא הבסיס וה-AI היא מנוע הצמיחה". היא ציינה כי "יש פוקוס רב על ההוצאות שלה הקשורות ל-AI, וזה לגמרי מוצדק. ההוצאות שלה בתחום מאסיביות, אבל עם עלייה של 26% בהכנסות ברבעון השלישי, ברור שמה שמטא עושה כדי להטמיע את הבינה המלאכותית במוצרי הפרסום שלה – עובד".
תוצאות נוספות
ההוצאות הגולמיות של מטא גדלו ברבעון ב-24.8% ל-9.2 מיליארד דולר, הרווח הגולמי צמח ב-26.6% ל-42 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 82.03%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות הציגו עלייה של 18.4% ל-20.5 מיליארד דולר והרווח צמח ב-32.1% ל-30.7 מיליארד.
במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, ההכנסות של ענקית המדיה החברתית רשמו צמיחה של 21.5% ל-141.1 מיליארד דולר, הרווח התפעולי גדל ב-27.2% ל-58.5 מיליארד ולעומת זאת, הרווח הנקי פחת ב-9.2% ל-37.7 מיליארד דולר.
תוכן פרסומי
תוכן פרסומי
תוכן פרסומי
ידיעות מובילות

איך מאפשרים לעובדים להשתמש ב-AI בלי לסכן מידע רגיש או קוד מקור?

"שוק ה-Cloud ERP יוכפל עד 2028; מי שיחכה – יישאר מאחור"

מלם תים מגייסת יותר מ-500 עובדים

שירת 650 ימי מילואים – ונאבק להשגת מימון לתרופה להצלת בנו
יחידת לוטם נסגרה – ותוחלף בחטיבות חדשות באגף התקשוב







תגובות
(0)