קארל היינץ שטרייביך, Software AG: "מי שלא יבצע ניהול תהליכים עסקיים ימצא עצמו מחוץ למגרש"

"מדובר בתחום שנמצא בנשמת אפם של ארגונים", אמר שטרייביך, מנכ"ל Software AG ● שטרייביך הגיע לישראל כדי להשתתף בכנס הלקוחות השנתי של החברה, שנערך היום (ג') בהפקת אנשים ומחשבים ● לדבריו, "נדרש ליצור שכבת אג'יליות מעל היישומים, שתספק לארגונים את היכולת להאיץ את אימוץ ה-IT וכן לגדול ולהתרחב לפי הנדרש"

"כיום, יותר מבעבר, ארגונים נדרשים להיות זריזים ודינמיים. המפתח לכך עובר דרך מיכון וניהול התהליכים העסקיים, שהופכים להיות נשמת אפם של ארגונים. מי שלא יעשה זאת ימצא עצמו במהרה מחוץ למגרש המשחקים", כך אמר קארל היינץ שטרייביך, מנכ"ל Software AG.

שטרייביך היה דובר המפתח ב-ProcessForum 2012, כנס הלקוחות השנתי שערך הסניף הישראלי של ענקית ה-IT הגרמנית. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות כ-700 מלקוחות החברה.

לדברי שטרייביך, Software AG היא חברת התוכנה השנייה בגודלה באירופה והיעד שהיא הציבה לשנת 2011 – חציית רף מכירות שנתי של מיליארד דולרים – הושג עוד ב-2010.

הוא תיאר כמה מגמות על בעולם הטכנולוגיה, שלדבריו דורשות התייחסות מעמיקה אך מהירה מצד המנמ"רים: גלובליזציה, העולם הנייד, מיחשוב ענן והצורך בשיתופיות, לרבות זו המגיעה מהרשתות החברתיות. לדבריו, "שילוב המגמות הללו מביא לכך שמערכות ה-IT הארגוניות, שכבר כעת הן מורכבות, הופכות להיות מורכבות עוד יותר".

מנגד, ציין שטרייביך את האתגרים הטכנולוגיים בפניהם ניצבים מערכי מיחשוב ארגוניים: העדר אינטגרציה בין מערכות IT ; מורכבות טכנולוגית; הביזור של הנתונים והמידע הארגוני; העובדה שקיימות תוכנות שעומדות בפני עצמן ואינן "מדברות" עם אחרות; ההצטרכות של ה-IT ; הצורך באמת ארגונית אחת; וסטנדרטיזציה של פלטפורמות המיחשוב.


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

לדבריו, המענה למצב זה הוא מיכון של כמה שיותר תהליכים עסקיים, על מנת שתהיה יכולת לפשט אותם, לנהל אותם ולאתר מבעוד מועד צווארי בקבוק. "המטרה היא שהארגון קבל כמה שיותר גמישות תהליכית ותפעולית, לצד אג'יליות – זריזות ויכולת הסתגלות מהירה לשינויים", אמר. "בדרך זו, הארגון 'ייצר' לעצמו עוד הזדמנויות עסקיות. אנחנו מסייעים לארגונים למכן את התהליכים העסקיים שלהם ובכך לקבל זריזות עסקית".

"נדרש ליצור שכבת אג'יליות מעל היישומים", הוסיף שטרייביך. "שכבה זו תספק לארגונים את היכולת להאיץ את אימוץ ה-IT וכן לגדול ולהתרחב לפי הנדרש. בשכבה זו תתקבל השיתופיות הנדרשת בין העובדים ובין הארגון ולקוחותיו, וכך יתקבל החזר השקעה מהיר ל-IT".

לגבי ניהול מידע בזיכרון (In-Memory) אמר שטרייביך, כי "הזיכרון הוא הדיסק החדש". הוא הסביר ש-"לא מדובר בסופו של עידן מודל ה-SQL אלא בתהליך של תחילת הסוף של תוכנות לניהול בסיסי נתונים טבלאיים, שבין היתר פתרו את בעיית האיטיות של האחסון בדיסקים. כיום, הפתרון של הכול בזיכרון עובד היטב. הפתרון שלנו מתבסס על פלטפורמת BigMemory, שהגיעה מרכישתנו את Terracotta האמריקנית. זו פלטפורמה שמאפשרת גישה מהירה לטרה-בייט של נתונים מכל סוג ומכל מקור שהוא. היא משתלבת בניהול הנתונים הארגוני כולו, כך שהלקוחות יכולים להפיק כמות גדולה יותר של מידע עסקי מדויק בזמן אמת ולהשיג יתרון על המתחרים שלהם".

אלי בן סימון, מנמ"ר המועצה להסדר ההימורים בספורט. צילום: קובי קנטור"אנחנו נמצאים בתחילתו של עידן חדש בעולם המיחשוב", סיכם שטרייביך. "זו הפעם הראשונה בה מערכי המיחשוב הארגוניים יכולים להועיל באופן ישיר ומוכח להיבטים העסקיים בארגונים ולהביא לכך שהם יהיו גמישים וזריזים".

"היעד – להכפיל את פעילות הטוטו בשלוש שנים"
אלי בן סימון
, מנמ"ר המועצה להסדר ההימורים בספורט, שמפעילה את הטוטו, הציג סיפור לקוח. הוא ציין שההכנסות השנתיות של המועצה עמדו על 1.525 מיליארד שקלים והרווח הגולמי על 617 מיליון. בן סימון הסביר שטרנזקציה ממוצעת בטוטו היא בסך 50 שקלים, כאשר במועצה לא יכולים לצפות רגעי שיא בפעילות.

"היעד הוא להכפיל את הפעילות לשלושה מיליארד שקלים בשלוש שנים", אמר. הוא ציין שלצד מערכת ההימורים המרכזית יש פריסה ארצית של 1,600 תחנות, עם מאות אלפי פעולות ביום, כאשר 10% מהפעילות היא באינטרנט. מערכת ה-ERP של הטוטו היא SAP Business One, ומערכת ה-CRM – של מיקרוסופט (Microsoft), הוסיף בן סימון.

לדבריו, "ניצבו בפני מערך המיחשוב שלנו כמה בעיות: מנוע הימורים מרכזי ישן, תהליכי פיתוח ארוכים ויקרים, מערכת אינטרנט מיושנת, בעיות תפקוד, תשתיות חומרה מיושנות, איי מידע, אינטגרציה ירודה והעדר מערכת BI".

הוא תיאר את ההטמעה של פלטפורמת האינטגרציה וניהול השירותים webMethods Integration Platform של Software AG במועצה להסדר ההימורים בספורט. זו, לדבריו, "מהווה אבן בניין מרכזית בארכיטקטורת המיחשוב של הטוטו ומאפשרת חיבור, ניטור וניהול של שירותים חדשים ושל מערכות. ההטמעה של פלטפורמת webMethods מאפשרת לנו לשחרר את המוצרים והמשחקים החדשים למשתמשים במהירות, מבלי להתפשר על ביצועים, אבטחת מידע ויציבות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    היעד הוא לנצל את העניים שמהמרים על מנת לזכור בחלום שהסיכוי להשיגו הוא אפסי..

אירועים קרובים