כיצד ייראה עתיד הארגונים בעידן ה-AI?
מיק קוסטיגן, סגן נשיא ב-סיילספורס, דיבר בכנס Dreamforce 2025 בסן פרנסיסקו על כך שבעידן שבו הבינה המלאכותית משתלבת עמוק במערכי ה-IT, ארגונים עומדים בפני שינוי מהותי ● מה צפוי לנו לדבריו?
"אנחנו לא ממש יודעים איך יפעלו וייראו ארגונים בשלב שלאחר ההטמעה של שכבת AI במערכי ה-IT שלהם. מה שכן בטוח הוא שהם יהיו יעילים יותר, מהירים יותר, והעובדים בארגונים יעשו עבודות שונות מהיום. סוכני ה-AI ישנו הכול", כך אמר מיק קוסטיגן, סגן נשיא ב-סיילספורס (Salesforce).
קוסטיגן דיבר בשבוע שעבר (ד') בכנס השנתי Dreamforce 2025, שנערך בסן פרנסיסקו. לכנס הגיעו יותר מ-50,000 משתתפים, לקוחות ושותפים עסקיים של החברה.

כנס השנתי Dreamforce 2025 של סיילספורס, שנערך בסן פרנסיסקו. צילום: יח"צ
צוות Futures ותפישת העתיד
קוסטיגן עומד בראש צוות Futures, הכולל מומחים מתחומים שונים, שיחד מנסים טכנולוגיות מתקדמות ומזהים את המגמות המתפתחות המעצבות את עתיד עולם העבודה. לדבריו, "אנו פועלים באופן פתוח ומשתנה: נקודת המוצא שלנו היא שאין עתיד אחד, אלא כמה וכמה תרחישים, ואז מנסים להעריך מי מהם הכי סביר שיקרה. הגישה מבוססת במידת מה על תורת ה-זן של קבלה והשלמה עם כל אפשרות שתתרחש, והיערכות לקראתה, ככל הניתן. בהינתן שחסרים לא מעט חלקים בפאזל, אנחנו יודעים ששכבת הבינה המלאכותית הסוכנת בארגונים תצמח, תהיה בשלה יותר ומשולבת לעומק בכלל התהליכים הארגוניים".
תפקידם של העובדים בני האנוש יתמקד, לפי קוסטיגן, "בדברים הייחודיים להם – בדגש על יצירתיות, ערכים, מיתוג, מדידת שביעות רצון. אחד התפקידים שלהם יהיה מעין מנהלי צוותים, 'מנהלי משמרת', אשר עוסקים בשילוב בין הסוכנים והעובדים בני האנוש, וכן בניהול ותזמור של הצוותים ההיברידיים".
"סוכני ה-AI", ציין, "יעבדו על המשימות בהן לבני אנוש אין כל יתרון, או להפך – הם ישלבו שני מסמכים בני אלפי מילים, ויעשו זאת בתוך שניות, פעולה שתארך שעות לעובדים אנושיים. הסוכנים יאפשרו לחשוף עוד הקשרים ויותר תובנות, הם יוכלו לטפל באופן אוטונומי בכל מיני בעיות, כגון אבטחת מידע, ובעיקר יורידו את העומס מהעובדים. סוכנים טובים יותר מעובדים בני אנוש, למשל – בטיפול במידע לא מובנה".
שלוש תפישות לארגון העתיד
"ארגון העתיד", הסביר קוסטיגן, "יפעל על בסיס שלוש תפישות: ליבה עצמונית (Autonomic core); 'לופים' (סבבים) של למידה; ומיקוד בלקוח. אחרי הפנמה של תפישות אלה, העבודה תחולק בין הסוכנים ובני האנוש, בכמה צורות, במשולב ולחוד".
לדבריו, "הליבה העצמונית נדמית להיות כמו הלב ומערכת הולכת הדם בגוף. ברוב המכריע של הזמן איננו מודעים לפעילותה, אבל היא נמשכת כל הזמן. סבבי הלמידה יהיו רבים ומתמשכים, תוך שיפור תהליכי עבודה, והעברת משימות בין הסוכנים לבני אדם, במידת הצורך. בחלק זה בתפישה, הדגש הוא על הפקת יותר משמעויות, עם העשרת הנתונים בתובנות. השלב השלישי הוא מיקוד בלקוח, תפישה שאיננה חדשה אבל היא תקבל יותר חשיבות בעידן ה-AI".
"כאשר לעוד ועוד ארגונים יהיו סוכני בינה מלאכותית", סיכם קוסטיגן, "היתרון התחרותי יגיע ממקום אחר. הארגונים המנצחים לא יהיו אלה עם הכי הרבה אוטומציה, אלא אלה בהם ייערכו סבבי למידה משתפרים בין אנשים ומכונות, עם כמה שיותר פעילות ליבה אוטונומית, וארגונים שיהיו עוד יותר מוּטי לקוח. יש משפט האומר 'אי אפשר לנווט במים חדשים תוך שימוש במפות ישנות'. כך גם לא ניתן להתמודד עם מציאות חדשה, כזו הכוללת אתגרים חדשים, תוך שימוש בדרכים, שיטות ודפוסי חשיבה ישנים".











תגובות
(0)