מה נשמע? ספוטיפיי מצרפת אודיו באיכות גבוהה למנויים
אחרי ציפייה ארוכה, סוף סוף הושק בפלטפורמה שמע באיכות גבוהה (Lossless) למנויי פרימיום ● בכך ספוטיפיי משפרת את חוויית ההאזנה, משדרגת את התחרות שלה מול אפל מיוזיק - והמשתמשים עומדים להרוויח
ספוטיפיי (Spotify) בישרה למשתמשיה באחרונה כי החלה להשיק תכונת הזרמת אודיו באיכות גבוה (Lossless – ללא אובדן נתונים) למנויי פרימיום בשווקים נבחרים. זוהי תכונה שהייתה אחת המבוקשות ביותר על ידי המשתמשים, ולאחר דחייה ממושכת, כעת היא הופכת סוף סוף לזמינה.
דיווחים על כך שספוטיפיי בוחנת את התכונה הופיעו כבר ב-2017, והחברה אף הבטיחה להשיקה ב-2021, אך הוספת התכונה הנחשקת נדחתה ללא הגבלת זמן ב-2022. ההשקה הנוכחית עתידה לספק שיפור משמעותי בחוויית ההאזנה, ותספק את איכות האודיו הגבוהה ביותר שספוטיפיי הציעה אי פעם למשתמשים. התכונה החדשה מאפשרת למנויים להזרים רצועות באיכות של עד 24-bit/44.1 kHz FLAC, מה שחושף רמת פירוט גבוהה יותר כמעט בכל שיר שהיה זמין בספוטיפיי עד כה. איכות זו, ליתר דיוק, גבוהה מאיכות תקליטור (16-bit/44.1kHz) ונכנסת לתחום הרזולוציה הגבוהה (Hi-res). למרבה השמחה, ההשקה הנוכחית תגיע כשדרוג חינמי למנויי פרימיום קיימים, כך ששמועות מקדימות שגרסו כי איכות אודיו גבוהה יותר תוצע כשירות בתשלום יקר יותר – הופרכו.
"ההמתנה הסתיימה סוף סוף. אנחנו נרגשים כל כך שסאונד Lossless מושק למנויי פרימיום", אמר גוסטב גילנהאמר, סגן נשיא למנויים בספוטיפיי, שציין כי הפיצ'ר החדש יעניק למשתמשי הפרימיום "חוויית האזנה טובה יותר". הוא הוסיף וסיפר כי החברה השקיעה זמן בפיתוח התכונה, תוך מתן עדיפות לאיכות, קלות שימוש ובהירות בכל שלב, כך שמשתמשים תמיד ידעו מה מתרחש בשירות.
We’re rolling out our best sound quality, Lossless, to Premium users.
Find out more: https://t.co/mG78GMA8R6 pic.twitter.com/P2VzcAsc71
— Spotify (@Spotify) September 10, 2025
האם השינוי ישנה את תמונת התחרות בזירת הזרמות המוזיקה?
השקת ה-Lossless מגיעה שנים לאחר שמתחרותיה הגדולות של ספוטיפיי בתחום הזרמת המוזיקה לפי דרישה כבר הציעו יכולות דומות. טיידל (TIDAL) למשל השיקה כבר ב-2015 שכבת HiFi שהזרימה קבצי CD באיכות Lossless, משמע ב-16-bit ב-44.1 kHz. אמזון מיוזיק (Amazon Music) הצטרפה עם תכונה מקבילה משלה ב-2019, ואפל מיוזיק (Apple Music) החלה להציע סטרימינג באיכות Lossless וברזולוציה גבוהה לכל המנויים שלה, ללא תוספת תשלום, כבר במאי 2021. משתמשים רבים של אפל מיוזיק התפארו במשך שנים באיכות האודיו העדיפה של השירות שלהם, ואף סקירות מוצר ציינו את התכונה כ-"יתרון הגדול" של אפל מיוזיק על פני ספוטיפיי. כעת, עם השקת ה-Lossless, ספוטיפיי משווה את איכות המוזיקה שלה לזו של אפל מיוזיק, טיידל ואמזון מיוזיק.
יצוין כי ספוטיפיי דיווחה ביולי האחרון על 276 מיליון מנויים גלובליים. למרות ש-אפל מיוזיק אינה מפרסמת את מספר המנויים שלה, על פי הערכות ספוטיפיי מובילה עליה במספר המנויים והיא שירות הסטרימינג הגדול בעולם, המהווה יותר משליש מהזרמת המוזיקה בארה"ב לבדה.
גם כיום, למרות השדרוג המשמעותי, אפל מיוזיק עדיין מציעה תכונות אודיו מתקדמות שאין בספוטיפיי, כמו אודיו מרחבי (Spatial Audio), הגורם לצליל להישמע כאילו הוא מגיע מכל הכיוונים.
אם לחזור להשקה הרי שהתכונה תתגלגל בהדרגה ליותר מ-50 שווקים עד אוקטובר. על פי הדיווחים, מנויי פרימיום באוסטרליה, אוסטריה, צ'כיה, דנמרק, גרמניה, יפן, ניו זילנד, הולנד, פורטוגל, שוודיה, ארה"ב ובריטניה כבר החלו לקבל גישה אליה. ברגע שהתכונה תהיה זמינה, מנויי פרימיום באזור המסוים יקבלו התרעה על כך מספוטיפיי.
כדי להפעיל את אודיו Lossless באפליקציית ספוטיפיי, יש ללחוץ על אייקון הפרופיל בפינה השמאלית העליונה, לעבור ל-'הגדרות ופרטיות' (Settings & Privacy), לבחור ב-'איכות מדיה' (Media Quality) ולבחור היכן רוצים להפעיל את ה-Lossless: ב-Wi-Fi, ב-רשת סלולרית או לבהורדות. חשוב לציין כי יש להפעיל את התכונה ידנית על כל מכשיר בנפרד. ברגע ש-Lossless מופעלת, מחוון Lossless יופיע בתצוגת 'השיר המתנגן כעת' (Now Playing) או בשורת הניגון עצמה, וכן ב-Connect Picker. חשוב לדעת שקבצי אודיו Lossless גדולים יותר – ולכן ייתכן שייקח רגע עד שהרצועה שבחרתם תתחיל להתנגן.











תגובות
(0)